דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקים באש 

מאת    [ 15/10/2016 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 3942 פעמים ]

קצת על משחקי מחשב:

מחשב הינה המצאה בת עשרות שנים בודדות בלבד - עובדה מפתיעה ומוזרה אל מול מצב הטכנולוגיה הזו בימים אלו. לפעמים כשאני רואה מה מחשבים מסוגלים לעשות או איזה נפח הם תופסים בחיינו - החברתיים, הכלכליים ועוד הבטים נוספים, אני תוהה איך יתכן שהתהליך ערך בקושי 30 שנה מקצה לקצה. המחשבים אמנם משמשים אנשים שונים באופן שונה אך נתח גדול מהאנשים שמשתמשים במחשבים הם ה"גיימרים" - אוכלוסיה של אנשים שמשחקים במחשב במגוון רחב של משחקים, חלקם גם שעות רבות במשך היום. תעשיית משחקי המחשב היא תעשייה מעניינת ומתפתחת מאוד אשר משנה לשנה נוספות לה משמעויות נוספות והבטים נוספים.

השפעות משחקי המחשב:

השפעה ראשונה ועיקרית הינה הרדיפה אחר הטכנולוגיה. משחקי המחשב של היום כל כך פונקציונליים אך פונקציונליות זו דורשת גם חומרת מחשב חזקה שתוכל לשאת את המשחק ולאפשר למשתמש להנות מחוויה של שימוש שותף. מחשבי apple לדוגמא נודעים כבעלי חומרה מתאימה למשחקי מחשב כבדים ומשמשים גיימרים רבים וחלקם משקיעים במחשב שלהם גם סכום הקרוב ל20,000 שקלים! השפעה נוספת הינה פיתוחים של משחקים שנועדו לתעשיות הרפואה. בשנים האחרונות תעשיית הרפואה מפתחת משחקים שנועדו לשמש את התעשייה. דוגמא אחד הינה משחק מחשב, משחק מרוץ מכוניות, בו התינוק מניע את המכונית ונוהג בה באמצעות נשימותיו. ע"י כך מרגיעים תינוקות ששמים עליהם מסיכת הרדמה וגורמים לתינוק לשתף פעולה. דוגמא נוספת הינה בתחום רפואת המבוגרים דווקא, או יותר נכון בעלי בעיות הזיכרון וחולי האלצהיימר. פותחו משחקים רבים שנועדו לשפר בעיות זיכרון - הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר. בכללי, ככל שתעשייה תופסת מקום יותר גדול בחברה כך הכוח שלה גדול יותר וההשפעות שלה רחבות יותר. כמובן שאת כל המשחקים האלו צריכים לפתח צוותים רחבים של עובדים - מתכנתים, גרפיקאים, ואפילו פסיכולוגים ובעלי המקצועות הרוחניים מעורבים בתהליך יצירת משחקים.

האספקט השלילי:

יש שיגידו כי משחקי מחשב גוזלים זמן רב מדי מאנשים וכי מעודדים בטלה. אי אפשר להתווכח עם התחושות של המחזיקים בדעות אלו אך דעתי שלי היא כי אי אפשר להכתיב לאיש איך להתנהל וכי הקדמה מביאה איתה תשובות בלבד לצרכים החבויים בכולנו. מי שלא מתחבר אל תחום משחקי המחשב, שאחוז נוסטלגיה ואוהב לשותת בחוץ ימשיכו להנות ממשחקי כדור בשכונה, מעבודת כפיים ומשאר מאפייני החיים הקיימים לפני עידן משחקי המחשב וימשיכיו להתקיים גם אחריו. 

TamirT




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב