דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי פסולת אלקטרונית ומדוע חשוב למחזר אותה? 

מאת    [ 13/10/2016 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 898 פעמים ]

המונח פסולת אלקטרונית אולי נשמע משהו הרלוונטי לתחום התעשייה אך האמת שלכל אחד מאתנו ישנה פסולת אלקטרונית בבית. לצורך עניין פסולת אלקטרונית יכולה להיות מכשירי חשמל שונים שיצאו מכלל פעולה ואין לכם צורך בהם; כמו למשל: טלפונים ניידים, טאבלטים, מחשבים, טלוויזיות ועוד מגוון מכשירים. כאשר מכשירים אלו יוצאים מכלל פעולה אין להשליך אותם לפח כמו כל פסולת אחרת, אלו הם מוצרים הדורשים מחזור פסולת אלקטרונית .

מה מיוחד בפסולת אלקטרונית?

ברור לכולנו שאותם מכשירי החשמל עשויים חומרים שאינם מתכלים במהירות; זוהי אינה פסולת אורגנית. אך הבעיה עם מכשירים אלו היא שהם מכילים חומרים רעילים שונים שאנו לא מודעים אליהם ולכן הם דורשים תהליך מחזור מיוחד. הפסולת האלקטרונית מכילה חומרים רעילים כמו קדמיום אשר בדרך כלל מקורו בסוללות; סלניום הנמצא בתאים סולאריים; עופרת בה מצפים חוטי חשמל ועוד חומרים שונים המחייבים טיפול מיוחד.

מדוע מיחזור פסולת אלקטרונית הינו חשוב?

אם נתייחס בזלזול לנושא מחזור פסולת אלקטרונית ונשליך את מוצרי האלקטרוניקה למטמנות האשפה אנו עלולים למצוא את עצמו בבעיה של זיהום מקורות המים. חומרים רעילים אלו מחלחלים אל תוך האדמה בבוא הגשמים ומוצאים את דרכם אל תוך מי התהום אותם אנו שותים. מיחזור פסולת אלקטרונית הוא נושא חיוני על מנת לשמור על מקורות המים שלנו נקיים. העופרת עלולה לגרום נזק למוח ולמערכת העצבים; סלניום הגורם לשלשולים, הקאות ובחילות ושאר מתכות כבדות הגורמות להתפתחות תאים סרטנים.

על פי נתוני המשרד לאיכות הסביבה, ישראל מייצרת כ 130,0000 טון פסולת אלקטרונית בשנה וכמובן שהנתונים נמצאים במגמת גדילה. בגלל כמות זו של פסולת אנו עלולים להיחשף לרעלנים שונים ולכן המחוקק קבע תקנות מיוחדות אשר נועדו להגן על בריאות הציבור. על פי התקנות הגורמים השונים בשרשרת המכירה חייבים להתקשר עם גוף מורשה לצורך מחזור הפסולת.

חוק איסוף ופינוי פסולת

לצורך קידומו של נושא הפינוי והמיחזור של פסולת, בשנת 1993 פורסם חוק איסוף ופינוי פסולת למחזור התשנ"ג - 1993. מכוח חוק זה הוטל על המשרד להגנת הסביבה להעמיד צווים ותקנות, לרבות אלו הקובעים יעדי מחזור. בשנת 1998 אושרו בשנית תקנות איסוף ופינוי פסולת למחזור (חובת פינוי פסולת למחזור), התשנ"ח - 1998.   

היום, בעקבות המודעות והחקיקה, ניתן למצוא בכל רשות מקומית נקודות איסוף המיועדות לפסולת אלקטרונית. האזרחים יכולים לגשת לנקודות אלו ולהשליך בהם את הסוללות הישנות ומוצרי האלקטרוניקה המסוכנים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב