דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקר פרטי במרכז חושף: סרט בלשי - מעקב מסוכן 

מאת    [ 11/10/2016 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 3241 פעמים ]

החשד: הונאה בעסק

זה אולי נשמע כמו סרט מתח הוליוודי, אך הכל אמיתי, אמנם ללא מעיל צווארון ועשן מקטרת, אבל האדרנלין וגילוי מזעזע, חושפני וסודי עוטפים באדיקות את הפרשה המרתקת הזו.

 כיצד החלה המשימה?

מנכ"ל מפעל פיתוח של מוצרים עתידיים חשד זמן מה באחד העובדים הבכירים בביצוע הונאה או בגידה בחברה, עד כדי מכירת סודות מקצועיים ומוצרי אב טיפוס של מוצרים בתהליך פיתוח. בשלב זה הוא ופנה אלינו על מנת שנחקור ונאשש או נשלול את חשדו.

מאחר ומדובר במפעל בעל אופי רגיש וסודי, נדרשת אמינות גבוהה מצד העובדים. וברגע שעולה חשד ולו קל ביותר בביצוע הונאה או גניבה מהעסק, מומלץ לערב חוקר פרטי אשר יבצע מעקב וחקירה מעמיקה למניעת השלכות לא רצויות על הארגון.

המשימה: איסוף ראיות לחשיפת ההונאה

חקירת הונאה בעסק זו משימה שאנו מבצעים לא מעט, אבל במקרה זה דרך איסוף הראיות או צורת המעקב אם תרצו היא לא משהו שקורה לנו בכל יום.

החקירה החלה בבדיקת דרכי פעולה וגיבוש צעדים למעקב סמוי אחר העובד. בסופו של עניין עלינו על המועד בו מתוכננת העברת המוצרים לחברה המתחרה.

חשפנו את תוכנית ההונאה אשר כללה העברת המוצרים הגנובים מבית העובד שבהרצליה פיתוח למקום המפגש עם הלקוח המתחרה  בצ'ק פוסט.

כנהוג במעקבים מסוג זה, צוות המעקב שלנו כלל שתי מכוניות פרטיות ואופנוע שטח, אותו לכלכנו בבוץ כדי להסוות את היותו כלי מעקב. והיינו דרוכים למשימה.

טוויסט בעלילה – מעקב לא שגרתי

בדקנו, חקרנו, פשפשנו, התכוננו וחיכינו להתחיל את המעקב ועדיין לא היינו מוכנים למה שהגיע בשלב הבא...

איתרנו את העובד כשהוא נוסע ברכב מסוג מאזדה 3 יוצא מהרצליה פיתוח לכיוון צפון. כאשר היגע למחלף קיסריה במקום להמשיך ישר לכיוון חיפה הוא החליט בצורה פתאומית לרדת במחלף קיסריה, המשכנו במעקב והבחנו בהחלפת מכוניות שביצע בקיסריה. קטן עלינו, החלפת מכונית אפשר לחשוב...

העניין הוא שלא מדובר בסתם מכונית משפחתית רגילה אלא הבחור הפתיע והחליף את המכונית הישנה בלא פחות ממכונית ספורט מרהיבה. בנקודה זו התחלנו להרגיש את האדרנלין שהזכרנו קודם. באותו רגע החשוד שהחליף מכונית החליף את אופי הנהיגה שלו ללא פחות מנהיגת מירוצים, הנסיעה לא ירדה מ-130 קמ"ש בכביש החוף לכיוון חיפה. מהירות לא נורמלית מתובלת בפניות חדות, זיגזגים מפתיעים וניסיון התחמקות תמידית. מסוכן.

הוא הצליח. איבדנו אותו. לא יכולנו לקחת סיכון שנחשף בעקבות נהיגה משתוללת שמיד תפנה תשומת לב ברורה לכיווננו. למרות שאופנוע ידוע ביכולותיו לנסוע מהר ולזגזג, היה מדובר באופנוע שטח שלא בנוי לאופי כזה של נהיגה. אז אמנם הוא הצליח רוב הדרך להיות בטווח ראייתו אך כאופנוע שטח מהירויות מעל 60 קמ"ש בכביש רגיל בנוסף על אתגרים מטלטלים מביאים לתחושה שאתה קרוב מתמיד לאיבוד שליטה והתרסקות. בדיחה פנימית ביננו החוקרים מדברת על כך שאחרי המרדף המסוכן לפחות האופנוע היה נקי מבוץ בזכות הזיעה שנטפה מגופו של החוקר...

חישבנו מחדש את דרך הפעולה כאשר אנחנו יותר מנחושים להשיג את הראיות החותכות לביצוע העבירה.

כבר לא משימה שגרתית בעבודתו של חוקר פרטי

למרות שאיבדנו אותו בשלב המעקב המסוכן ובעקבות המידע המוקדם שהיה ברשותנו על מיקום משוער של ביצוע המכירה, הצלחנו לאתר אותו באזור צומת הצ'ק פוסט וגם את מכונית הטרנזיט של הלקוח המתחרה והישגנו את ההוכחות הנדרשות של ביצוע המכירה ברגעיה הקריטיים ואף לעצור אותה לפני שיהיה מאוחר מידי.

מסקנה:

גם אם אנחנו, חוקרים פרטיים מנוסים, מוכנים לכל מצב (כמעט) – חייבים לקחת בחשבון אפשרות של הפתעות בדרך העלולות לשבש את התוכנית ולהפוך יום רגיל בחייו של חוקר פרטי ליום מאתגר ומלא בגילויים מפתיעים. ולזה אנחנו מוכנים.

מה אתכם?

עלה בכם חשד שמתבצעת הונאה או גניבה בעסק, שעובד נהג בחוסר אמינות כלפי החברה שלכם? פעלו במהירות על מנת להפסיק ולמנוע פגיעה בהמשכיות קיום העסק.

 

פנו אלינו לייעוץ והכוונה - ידין חקירות חוקר פרטי במרכז

יפעת מולינה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב