דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צביעת מתכת 

מאת    [ 09/10/2016 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 3407 פעמים ]

חשיבות הצביעה                                              

כשמדברים על שיפוצים וצבע, כדאי לדעת שמגוון פריטי המתכת הפרוסים ברחבי הבית צבועים בצבעים מיוחדים הנועדו לצביעת מתכת שהיא צביעה ייחודית ומורכבת. צביעת מתכת אינה דומה לצביעת קיר או צביעת עץ לדוגמא. סוגי הצבעים הקיימים בטמבוריה שונים, ואופן הצביעה שונה גם הוא. באמצעות צביעת המתכת אנו מקנים לפריט מראה דקורטיבי, אשר תורם לתחושה הביתית והמעוצבת שאנו מעוניינים לייצר בבית שלנו. אלא שצביעת המתכת, מעבר לתרומה הדקורטיבית ישנה חשיבות נוספת והיא בשמירה על המתכת עצמה מפני הסביבה ובעיקר מפני החומרים הקורוזיים שבסביבה. לכן, בעת בחירת חומרי בניין, נעדיף לבחור בצבעים אנטי קורוזיים שימנעו את החדירה של החומרים הקורוזיים והפגיעה במתכת.

סוגי צבע

כדי לשמר את המתכת בצורה טובה לאורך שנים, וכדי לשמור על הצבע עמיד ולא מתפורר, יש לבחור בטמבוריה בחומרי בניין מתאימים ובצבעים מתאימים וטובים ולשלב בין מספר סוגים כדי לייצר שכבות היוצרות את העמידות הנדרשת. בדרך כלל נשלב בין שני סוגי צבעים, שכבת יסוד ושכבה עליונה. צבע יסוד הוא השכבה הראשונה שבה נצבע את המתכת. הוא יוצר תשתית טובה ומסייע בחיבור של השכבה הנוספת למתכת. לאחר מכן נצבע בצבע עליון שהוא למעשה הצבע שייראה כלפי חוץ וייתן למתכת את הצבע שלה. בנוסף, השכבה העליונה מסייעת במניעת נזקים חיצוניים. לשתי השכבות הללו ניתן לצרף שכבה נוספת של לכה שקופה לציפוי, המשמשת כשכבת הגנה נוספת מפני פגעי מזג האוויר.

הכנת תשתית

לפני שמתחילים לצבוע את המתכת הרלוונטית, יש להכין את המתכת לצביעה כדי לאפשר צביעה חלקה ויעילה ללא הפרעות. לשם כך, יש לנקות את המתכת המיועדת לצביעה מכל שכבה של לכלוך, אבק, שומן, צבע ישן וכו'. ניתן לנקות את המתכת באמצעות מטלית לחה/ סקוץ', ובמידה ויש צורך, לדוגמא לשם הסרת צבע ישן ומתקלף, להשתמש אף בחומרים כימיים לשם הסרתם. 

צביעת רהיטי חוץ ממתכת- רהיטי גינה ממתכת או גדרות, שערים, פרגולות מתכת עלולים לסבול מפגעי מזג האוויר, בדמות חלודה, קורוזיה, או פיצוצים בצבע הישן. צביעת גדרות או רהיטי מתכת ישנים אפשרית בהחלט על ידי צבע ייעודי למתכת. ראשית נשייף את כל שטח הרהיט או הגדר, השיוף עצמו צריך להיעשות בנייר שיוף גס, או במשייפת, כדי להקל על העבודה. משייפת או נייר שיוף אפשר למצוא בחנויות חומרי בנין או טמבוריה הקרובה לביתכם. שלב זה נחוץ במיוחד ברהיטי חוץ, שאותם נרצה לצבוע שיחזיקו לשנים רבות ללא פגמים. השיוף יבטיח שהצבע ייתפס היטב על הרהיט וישמור עליו. לאחר מכן נצבע את הרהיט בעזרת מברשת צבע, המותאמת לסוג הצבע שבחרנו.

בדרך כלל צבעי מתכת עשויים על בסיס שמן. צבעים אלו עמידים לאורך זמן, והם מתאימים מאוד למתכות, בעיקר מחוץ לבית. אבל הן מצריכים עבודה בזהירות, והורסים את המברשות בהם משתמשים, ניקוי שלהם מחייב טרמפנטין. כיום ניתן למצוא צבעי מתכת על בסיס מים. צבעים אל מתאימים יותר לתנאי פנים בית, אבל ניתן במקרים מסוימים להשתמש בהם גם מחוץ לבית. מומלץ לפנות לאנשי מקצוע המבינים ומכירים חומרי בנין שונים, או להתייעץ עם מוכר טמבוריה הקרובה לביתכם, על הרהיט הספציפי שאותו תרצו לצבוע.

צביעת רהיטי מתכת בתוך הבית נעשית בצורה דומה . פה יש פחות פגיעות מזג אוויר, ולכן נוכל לשייף פחות חזק, בדרך כלל לא תהיה חלודה על רהיטים אלו. פה כדאי להשתמש בצבעים על בסיס מים, ובעזרת מברשות צפופות אותן ניתן לרכוש בחנות חומרי בנין או טמבוריה. צבעים אלו מגיעים בכמה גימורים, כמו מט, רגיל, ומשי. הם מתאימים גם לרהיטים כמו כסאות, או רגלי שולחנות. וגם ליישום נרחב יותר, כמו ספסלים או שערים ודלתות גדולות.

 צביעת מתכת היא פעולה מורכבת ולרוב דורשת בעל מקצוע המחזיק בחומרי בניין מתאימים, מכיר את מלאכת הצביעה ויודע לעשות את העבודה באופן הטוב והראוי ביותר.

אריק כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב