דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודות המתכת בישראל 

מאת    [ 02/10/2016 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 1413 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו חווים שינויים טכנולוגיים רבים אשר משנים את חיינו ללא היכר. פעמים רבות מדובר על שינויים המאפשרים לנו לחיות חיים פשוטים יותר ופעמים רבות אחרות - שינויים אלו משפיעים על חיינו מבחינת הבטיחות אותם הם נותנים. כך לצורך העניין הוא תחום תעשיות מתכת בישראל ובעולם. כאשר אנו מדברים על תעשייה כבדה זו - הרי שעוד מהימים בהם גילו את המתכת - תכונותיה ויכולת העבודה עימה - תחום זה עבר תמורות ושינויים רבים. אם בעבר גילו את המתכת כמחצב בלבד, הרי שלרבות השנים הבינו כי ניתן לעבוד עם חומר זה ולעבד אותו - לכופף אותו וליצור סגסוגות שונות עמו בכדי לקבל מוצר חדש ואיכותי בהרבה. לדוגמה כאשר מדובר על פלדלת אל חלד - מדובר על סגסוגת של מתכת עם ברום שאינו מחליד. כך למעשה נוצר גם הברזל, הנחושת, אלומיניום, נירוסטה ועוד.

לרוב, תחום העיבוד של אותם עבודות המתכת נמצא בידי המסגר. אם בעבר הייתה עבודה של חשל מתכת, הרי שכיום המסגר מקיים את עבודת העיבוד. עבודות מסגרות למעשה מתקיימות על פי דרישה של לקוחות הקצה ומאפשרים למעשה חיבור לדוגמה בין שני גופים מתכת שונים. עבודה זו חייבת להיות איכותית ולהיעשות אך ורק על ידי אנשי המקצוע המוסמכים לכך. הסיבות הן בראש ובראשונה הבטיחות. פעמים רבות כלי מתכת משמשים עבור עבודות קונסטרוקציה, מכונות תעשייתיות, כלים סניטריים ועוד. תהליך ייצור שגוי עלול להוביל במקרה הטוב להריסת מכשיר הקצה ובמקרה הגרוע לפגיעה פיזית ועד לכדי מוות (לדוגמה סכין עבודה של טרקטור משתחרר ועף בעצמה לכיוון מסוים).

בשל כך, כאמור, עבודת הרתך צריכה להיות מדויקת ואיכותית. כיום, לעומת בעבר, הקדמה הטכנולוגית מאפשרת לבצע חיתוך מתכת בלייזר. סוג חיתוך זה הוא איכותי ומדויק ומאפשר להגיע לתוצאות שיד אדם אינה מסוגלת לבצע חיתוך שכזה. מפאת הסיבה שכלי מתכת הולכים ומיועדים לכלל התעשייה - על פי הצרכים השונים, ניתן להבין כי נדרשת רמת דיוק גבוהה מאוד. היתרון הגדול הוא בהכנת פריט מדויק כבקשת הלקוח והן החיסכון הכספי - מכונה מדויקת מחליפה את הצורך בחיתוך, לאחר מכן שיוף והתאמה עד לרמה הרצויה. אולם, חשוב לדעת כי גם חיתוך בלייזר של מתכת חייבת להתבצע אך ורק אצל הגורמים המומחים בנושא מבלי להתפשר על איכות העבודה וסוג חומרי הגלם - חשוב לזכור כי מדובר בסופו של דבר בבטיחות.

בעבר, ניתן היה למצוא מפעלים למתכת בעיקר בערי הנמל - בשל עלויות השינוע הקשות. אולם, עם הזמן התפתחה תעשיה כבדה זו גם לערים רחוקות מערי הים - בשל השיפור באמצעי הגישה, התחבורה וההובלה. לכן ניתן למצוא כיום מפעלי מתכת בצפון, בדרום ובמרכז - למעשה בפריסה ארצית. בשל כך, מחירי עבודות המתכת מתאזנים - עלות השינוע יורדת וכעת מתייחסים יותר לעלויות החומרים והעבודה.

 

שמי ערן בן אברהם, מומחה לעבודות מתכת לתחומים פרטיים וגופים עסקיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב