דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי נורות 

מאת    [ 27/09/2016 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 3521 פעמים ]

תומאס אלווה אדיסון ידוע כממציא של יותר מ-1,000 פטנטים הרשומים על שמו, מה שככל הנראה הופך אותו לממציא הגדול בתולדות האנושות. עם זאת, דווקא ההמצאה שמיוחסת כגדולה ביותר שלו היא לא ממש המצאה שלו – אלא שכלול שלו שהפך אותה לנגישה לכל בית. אנחנו מדברים, כמובן, על הנורה – נורת הלהט שהמציא אדיסון הייתה התקדמות עצומה לעומת העששיות ושאר אמצעי התאורה שהיו מקובלים עד 1879 עת הומצאה. מאז ועד היום, קשה לחשוב כיצד היה נראה העולם כיום אלמלא היו בו נורות מסוגים שונים. ואכן, כיום ישנן סוגי נורות רבים הרבה יותר מנורת הלהט המבוססת על פחם, שהיא הנורה אותה המציא ושכלל אדיסון. נגע בקצרה בכמה מסוגי הנורות הללו, ועל השימושים השונים והפופולאריות של סוגי הנורות הללו כיום.

כמה סוגי נורות נפוצות יותר ופחות


    • נורות פחם – נורות הלהט הקלאסיות, שהן למעשה הנורות אותן המציא ופיתח אדיסון, כבר לא נמצאות בשימוש בימינו. הסיבה לכך היא פשוטה – כיום, מדובר בנורה שמנצלת חשמל בצורה מאוד לא יעילה, והשימוש בה נאסר במדינות כמו ישראל ואפילו באוסטרליה. עם זאת, בהשראת הנורה הקלאסית פותחו כיום נורות איכותיות ויעילות במיוחד – נורות הפחם. נורת הפחם גם היא נורה חשמלית שעובדת על סליל, אך בסליל הלהט שלה יש גם מספר גידים עשויים פחם. שילוב הפחם בסליל הנורה יוצר תחושה זהובה ועמומה בתאורה, וכך למעשה נוצרת תאורה ייחודית ומתאימה במיוחד עבור תחושה חמימה בחללים כמו פאבים, מסעדות ואפילו סלון הבית.


    • פלורסנט – הנורה הפלואורסצנטית, הידועה יותר בשם פלורסנט, היא נורה המאירה באמצעות יצירת קרינה פלואורסצנטית, כאשר למעשה המנגנון החשמלי משחרר את הגז שיוצר את אפקט התאורה הבהיר והחזק במיוחד. תאורה הפלורסנט נחשבת ליעילה במיוחד מבחינת ניצול החשמל, כאשר גם אורך החיים שלה נחשב ארוך יותר משמעותית מזה של נורות הליבון. עם זאת, מדובר עדיין בגופי תאורה יקרים יחסית, במיוחד כאשר אנחנו מסתכלים על אופציות מעוצבות של נורות קומפקטיות, וכך לא תמיד מדובר בשיטה היעילה ביותר עבורנו.


    • לד – נורת לד היא למעשה דיודה פולטת אור, כאשר ניתן למצוא נורות שכאלה כיום במגוון רחב מאוד של שימושים – מרמזורים ועד טלוויזיות. נורות לד, שהמצאתם היא חדשה יחסית (שנות השישים), הופכות פופולאריות יותר ויותר בשנים האחרונות עבור מגוון רחב של שימושים, והן משלבות בין ניצול איכותי של חשמל, תאורה דקורטיבית, מרחבית ואיכותית במיוחד, והיתרון הגדול של נורות אלה הוא עמידות איכותית בזעזועים של המנגנון המכאני.

איך קונים נורה איכותית?

נורות איכותיות הן לא דבר של מה בכך, והמגוון העשיר של הנורות שקיימות כיום לעתים גם מקשות על מציאה של נורה איכותית באמת. עם זאת, ניסינו לעזור לכם כאן לדעת קצת יותר ולהבין בדיוק איזה סוג נורה מתאימה לכם.

א. זגורי אביזרי תאורה בע"מ משווקת גופי תאורה, תוך מתן ייעוץ מקצועי והתאמה אישית ללקוח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב