מה זה טרגוט ואיך מטרגטים קהל רלוונטי לעסק שלך?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה זה טרגוט ואיך מטרגטים קהל רלוונטי לעסק שלך? 

מאת    [ 26/09/2016 ]
מילים במאמר: 420   [ נצפה 614 פעמים ]

 
 

הפייסבוק והגוגל מאפשרים לנו להגיע לקהל ממוקד. כדי להגיע לקהל הרלוונטי, פייסבוק (וגם גוגל) מאפשרים לנו לטרגט קהלים. כלומר: אנחנו יכולים להפנות את התכנים שלנו ולחשוף אותם בפני קהל ספציפי, שהגדרנו מראש.

המושג טרגוט, מגיע מהמונח האנגלי - TARGET (מטרה, יעד).

 למה אנחנו צריכים קהל ספציפי?

 כי כך אנחנו מגדילים את סיכויי המכירה שלנו.

 ככל שהמוצר או השירות שאנחנו מעניקים מגיע לאנשים שזקוקים להם, כך הפוטנציאל לסגור עסקה גדול יותר.

 כדי לעשות זאת נכון, עלינו להכיר את הקהל שלנו ולהגדיר אותו מראש.

 איך נדע את מי לטרגט - או במילים פשוטות יותר איך נדע מי קהל היעד שלנו ?

 כדי להכיר את הקהל הלקוחות שלנו, עלינו ליצור את הלקוח שלנו. בעגה המקצועית קוראים לו "פרסונה" (מהמונח האנגלי -  Person ).

 כן. כן. הבנתם נכון. ה"פרסונה" הוא פרי דימיון שאנחנו יוצרים, הוא ממש לא אמיתי, הוא "לקוח מדומה", ואם תרצו "הלקוח האולטימטיבי שאנחנו רוצים".

 תקבעו את מינו, גילו, מצבו המשפחתי, מצבו התעסוקתי, אופיו, תחביביו, מקום מגוריו (מה שבא לכם !)

 כדי שזה יהיה אפקטיבי עבורכם, שימו גבולות לדימיון ואל תתפרעו... אל תייצרו בדימיונכם מיליארדר שמשחק גולף בקיסריה, או נסיכה ענוגה שמשייטת בעולם על יאכטה.  תהיו ריאלים .

 למשל - אם אתם מאמני כושר, אחת הפרסונות שלכם יכולה להיות (לצורך הדוגמא) סטודנטית למשפטים בת 30 תושבת רמת גן, עובדת כמלצרית במשרה חלקית, במערכת זוגית (מאורסת), עברה ניתוח לקיצור קיבה, שואפת לרדת 30 ק"ג לפני החתונה.

 אם את דולה תומכת לידה, אחת הפרסונות שלך יכולה להיות עובדת זוטרה (או בכירה) במחלקת החשבונות של רשת עסקית, בת 25, נשואה, בתחילת הריון, בן הזוג שלה מנהל משמרת בבית קפה, גרים בחולון, מתכננים לקנות דירה.

 החוכמה היא לדמיין אנשים אמיתיים, ולא לפחד להיות סטיגמטים. כן, לגמרי לא נעים, אבל במקרה הזה סטיגמה היא כלי עזר מצויין.

 אחרי שהכרתם את הלקוחות שלכם, תאתרו אותם בפייסבוק באמצעות - מינם, גילם, תחומי העניין שלהם, מקום המגורים שלהם, העיסוקים שלהם ואפילו רמת השכר שלהם וכו'. (כן. פייסבוק וגם גוגל אוגרים על כל אחד מאיתנו אינסוף נתונים!).

 בשלב הזה כדאי שתטרגטו גם מי הוא הקהל שאתם לא מעוניינים להגיע אליו.

 למה זה חשוב ? 

 כי אם אתם מוכרים מוצרים שאינם כשרים למשל, אין לכם כל צורך להגיע לקהל שומר כשרות. ואם אתם מוכרים מוצרי תינוקות, אין לכם כל רצון להגיע לרווקים ורווקות או לבני הגיל ה-3

 ואם אתם מוכרים מוצרים שמתאימים רק לקהל שגר על שפת הים, אתם מראש לא רוצים שהקמפיין שלכם יגיע לתושבי השפלה או ההר.

 אם אתם מוכרים טיפול מסויים לנשים, אין חכם צורך בחשיפת הקמפיין לגברים, ואם אתם מוכרים טיפולים מיוחדים לזקן - אין לכם שום עניין שנשים יחשפו למודעה שלכם.  וכיוצ"ב

 

כתיבת תכנים וניהול מדיה חברתית http://www.wordswales.com/

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב