דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע עד לפני שנת 1809 לא היו התקפי חרדה 

מאת    [ 26/09/2016 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 1928 פעמים ]

תופעת התקפי החרדה היא תעלומה על גבי תעלומה. במאמרים הקודמים שאלנו את השאלות והבהרנו את התמיהות סביב נושא עלום זה כשבמאמר זה נסקור תעלומה נוספת בענין, אך גם נציע לה הסבר.

ובכן, מישהו שמע או קרא על תיעוד כל שהוא של התקף חרדה עד לפני מאתיים שנה? נסו לנבור בכל ספרי המחקר וההיסטוריה, ולא תמצאו עד אז אזכור ולו הקלוש ביותר לתופעה או לסימפטומים הייחודיים שלה. הסיבה שלא תמצאו היא פשוטה מאוד: כיוון שהיא לא היתה קיימת. כן, התקף חרדה היא תופעה חדשה יחסית, ושומה עלינו לבדוק מה השתנה בתקופת זמן זו שגרם למושג הנורא הזה להיווצר.

ובכן, למקרה ששאלתם, בשנת 1809 יצא לאור בשטרסבורג העיתון התפוצתי הראשון בעולם. ההתקדמות המהירה בתחומי הדפוס וההעתקה בשנים שלאחריה האיצו והרחיבו את הוצאתו לאור עד שעיתון הפך להיות כלי תקשורת נפוץ ופופולרי ברמת מעורבות עמוקה מאוד בחיי היום יום ובהשפעתה על דעת הקהל, עד היום.

מעבר ליתרונות המפוקפקות של מערכת תקשורת נפוצה זו, האם חשבתם פעם על האסון האקזיסטנציאלי המזעזע שהעיתון גרם לנו ולחיינו? אם לא, הסכיתו ושמעו.

עד ליום בו הופיע העיתון לראשונה כאמצעי תקשורת בין אנשים, אנשים ידעו מעט מאוד על מה שקורה בעולם. נתון זה גרם לכך שכל אחד ראה באור איכותי את ערכו האישי. הוא מדד את הצלחותיו ביחס ליכולותיו, ואת הנאותיו בהתאם לצעריו. מערכת הרגשות שלו לא טולטלה השכם והערב כתוצאה מקריאת טרגדיות וטראומות שהתרחשו במקומות שונים בעולם, ציפיותיו לא העפילו ברמת סיכון של התרסקות ואכזבה כיוון שהוא לא קרא על הבטחות ותחזיות מפי מומחים ומנהיגים ברחבי העולם בנושאים שונים, וככלל – סף הריגושים והרגשות של האדם מן השורה היה בגודל טבעי, ראשוני, וכזה המאפשר חיים תקינים, רגועים ומאושרים.

משהחלה מהפכת התקשורת להיטמע עמוקות בהלכי חיינו, אנשים החלו לאבד עוד ועוד מהדימוי והערך האישי שלהם: חדלו להימדד הצלחותיו של האדם ביחס ליכולותיו והחלו להימדד ביחס להצלחות אנשים אחרים המסוקרים מעל דפי העיתון; קריאת מידע על אנשים בעולם בעלי הנאות שוברות-קני-מידה-מקובלות החלו להאפיל על הנאותיו האישיות והמספקות; מערכת הרגשות החלה לעבוד שעות נוספות בפן השלילי כתוצאה מהפנמת מידע חדשות לבקרים על אין ספור אירועים כאלו ואחרים ברחבי העולם; וכתוצאה מכל אלו החל האינדיווידואל למזער את הדימוי האישי עוד ועוד ולהשלים בטעות ובתת מודע עם העובדה שהערך העצמי שלו קלוש עד אפסי, שהחיים קשים הרבה יותר מבעבר, פחות מהנים ומספקים, בעלי אתגרים קשים מנשוא, ועל גבול הבלתי אפשרי.

כל אלו הגבירו באופן דרמטי את נסיונות ההישרדות היום יומיות שאיתן נדמה למערכות החשיבה והרגשות שלנו שהיא אמורה להתמודד, וחששות וחרדות בתחומי החיים השונים גברו והפכו לחלק אינטגרלי מאיתנו.

זו הסיבה ללידתה של תופעת התקפי החרדה (שאגב, אינה קשורה לחרדות כלל). כמו חרדות והפרעות נפשיות אחרות, אף היא נוצרה כתוצאה מההתפתחות התקשורתית ההולכת ומתרחבת, וגם היא הולכת ומתעצמת בעקבות כך בקורלציה מושלמת ותוקפת כיום קרוב לשני מיליארד אנשים בעולם.

צבי רובין – האור בקצה החרדה
כיצד לנצח את התקפי החרדה ב-7 שניות
http://www.winpanicattacks.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב