דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקר חדש טיפול המסת שומן בקור 2016 

מאת    [ 20/09/2016 ]

מילים במאמר: 935   [ נצפה 4598 פעמים ]

קריליפוליזיס אושר לראשונה על ידי ה- FDA בשנת 2010, אך לאחרונה, זכה לתשומת לב כשזה החליף שם ועבר לטיפול נקודתי קל  שמהווה חלופה לא פולשנית לשאיבת שומן,

קריוליפוליזיס הינו טיפול המסת שומן בהקפאה הינו טיפול לא פולשני ומטפל בהפחתת שומן תת עורי מקומי, במחקרים הראשונים שבוצעו הוכח מעל לכל ספק בטיחותו של הטיפול אשר זכה לאישור ה-FDA לגבי יעילותו נעשים מחקרים מדי שנה שבדרך כלל נבדקו בשני היבטים: היקף-  מהי מידת הצרת ההיקפים ובדיקה נוספת באמצעות קליפר בו נבדק אחוזון השומן בס"מ.

במחקר חדש  שפורסם בארה"ב לאחרונה מבית חולים הכללי של מסצ'וסטס, מחקר פרוספקטיבי אשר בדק את השינוי בנפח  של השומן לאחר טיפול קריוליפוליזיס באמצעות צילום תלת ממדי 3D .מטרת המחקר לבדוק ולהעריך את כמות השינוי הכמותי לאחר הליך של המסת שומן באמצעות הקפאה.

 באיזה חומרים ושיטות נעשו הבדיקות?

המחקר נעשה על מספר נבדקים שעברו טיפולים באמצעות הקריוליפוליזיס בבית חולים הכללי ממסצ'וסטס באזור זרועות הידיים  והירכיים. המדידות בוצעו על ידי מצלמת תלת ממד קנפילד וכן  עם תוכנת ווקטרה  אשר באמצעותם ניתן להעריך את כמות השינוי הכמותי לאחר הליך אחד. במישור השני נמצאו תוצאות קליניות אשר התקבלו לאחר בדיקת השומן  באמצעות הקליפר ואז נעשתה השוואה בין מה שניתן לראות מהצילומים לעומת מה נין לראות בבדיקת קליפר חיצונית.

 להלן התוצאות :

11 נבדקים השתתפו במחקר זה. כל אחד מהמטופלים עבר מחזור אחד של טיפולים בירך אחת, בוצע מעקב צמוד במשך חודשיים וניתן היה לראות שהסכום הממוצע של איבוד מסת שומן המוחלט באמצעות מצלמת 3D  מתחילת המחקר ועד חודשיים מעקב.

בתחילת המחקר לדוגמה על אחד המטופלים המדידה הראתה 56.2 סמ"ק שומן ולאחר טיפול וחודשיים מעקב הבדיקה הראתה 16.6 סמ"ק  זאת אומרת ההפרש היה משמעותי של 39.6 סמ"ק גם לאחרים הייתה השפעה קרובה לזו. למעט אחוז אחד שלא הייתה לו תוצאה טובה. בבדיקה על ידי קליפר הוכח במדידה הראשונה לפני הטיפול 45.3 +_5 מ"מ ולאחר המחקר המדידה לאחר חודשיים הראתה 44.6+_ 5.1 מ"מ לאף אחד מהמטופלים לא היו תופעות לוואי למעט אדמומיות שחלפה מהר מאוד.82% מהנבדקים הביעו שביעות רצון והיו מרוצים מהתוצאות.

 

מסקנות:

קריוליפוליזיס המסת שומן בקור  היא מתודולוגיה של הסרת שומן לא פולשנית בטוחה, נסבלת היטב, ויעילה על פני שיטות אחרות וניתן להשיג בממוצע 39.6 סמ"ק של אובדן השומן של האזור הטיפול  ב- חודשים לאחר מחזור טיפול אחד.

נכון להיום אין תופעות שליליות ארוכות הטווח של טיפול בקור  זה רק תאי השומן ניזוקים מקור וניתן להקפיא  אותם  בטמפ' מתחת לאפס בלבד. רקמות אחרות. לא מגיבות לקור  הסיבה ברקמות האחרות כגון עור, עצבים וכלי דם  הן אינן קפואות בטמפרטורות נמוכות הם כי הם על בסיס מים. המכשיר בזהירות שולט תהליך הקירור כך הטמפרטורות המושגות הן כאלה רק השומן יקפא אבל הם מעל נקודת הקיפאון של רקמות אחרות בתוך המוליך. לגבי השאלה האם לאחר הפחתה בשומן יישאר עור עודף, תלוי ולא נראה טבעי. התשובה לכך שאנשים האידאלים לטיפול הם אלו במשקל תקין או הכי קרוב למשקל תקין עם ריכוזי שומן במקומות הבעייתיים וגם לא יהיה חיסול מוחלט של הבליטות הללו.

ראוי לציין שתהליך זה אינו מומלץ לאנשים שמנים, גדולים עם אחוזי שומן גדולים לכן יש להקפיד על פרוצדורות של תיאום ציפיות הן ממש חשובות כדי שאנשים ייהנו מהתוצאות וייהנו משביעות רצון גבוהה. יש לוודא שהמטופלים הבינו שהמטרה היא הפחתה של בליטות במקומות הבעייתיים. בנוסף הוכח שיותר מטיפול אחד יהיה ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר. הטיפול מומלץ מאחר ואין צורך בפרוצדורות הכנה, זריקות, הרדמה ,שיקום, מיד לאחר הטיפול המטופל יכול לחזור לשגרת יומו.

פרופסור יוקלה ומנתח   פלסטי ג'ייסון  רוזטיאיאן    שחקרו את נשא השפעת הקור של קרטיבים על שומן הלחיים של הילדים ומצאו שהשומן מאוד רגיש לקור ותאי השומן עוברים תהליך של מוות בחשיפה לטמפ' הקפאה. עובדת הטכנולוגיה  ג'ינל אסטריטה במנהטן קוליסקלפטין דנה בכל הפרטים הקטנים של הקפאת שומן, הרזייה וסיכונים בריאותיים.

בשביל מי נועד הטיפול?

לאנשים בריאים מעל גיל 18, למי שמחפש שיפורים קלים ולא נועד להחליף ניתוח של שאיבת שומן מרכזית.  ניתן לבצע לאחר הערכה של הצוות המטפל שבודק האם יש פה רקמת שומן לטיפול? ולא רק עור עודף ושנית מה גודל ועובי רקמת השומן מאחר והמכשיר מכיל ידיות עם לוחות קירור שמבצעים יניקה של השומן ורק מה שנכנס זהו השומן שיעבור  הקפאה ויהיה בו שיפור, במידה ואחוז גדול של שומנים נשאר מחוץ לידיות הטיפול מראה שזהו לא מטופל מתאים.

 

מה ייחשב לתוצאות  טובות?

תוצאות טובות הינו שיפור בהיקף ושיפור במדידת השומן וכן במראה הכללי. תוצאות טובות ניתן יהיה להשיג לאחר מספר טיפולים כמובן כל מראה לגופו ישנם גורמים של גיל, כמות שומן התחלתית וחילוף חומרים כל אלו משפיעים על תוצאות הטיפול וכמות הטיפולים. במקרה הטוב ניתן לראות  הפחתת שומן קלה במותניים השתפר מעט, פחות בולטות. "זה לוקח בדרך כלל מספר טיפולים כדי להגיע לתוצאות מיטביות אומר  רוזטיאיאן  שמודה כי טיפול בודד יניב שינוי מינימאלי מאוד, לפעמים בלתי נתפס ללקוחות.

 

האם זה יגרום להורדה במשקל?

"אף אחד המכשירים האלה  לא יגרום להשיל קילוגרמים," אומר אסטריטה  והזכיר שלמטופלים פוטנציאליים מסת שריר שוקלת יותר משומן. כשאתה משיל 25 אחוזי השומן מתכווצת הרקמה, זה לא מסתכם בהרבה על הסולם, אבל, כאשר במראה מהמצד בחלק העליון מעל המכנסיים או מתחת לחזייה רואים שיש ירידה בבליטות וזהו סיפוק גדול.

 

האם הטכנולוגיה קריוליפוליזיס  היא הפחתת שומן קבועה?

חשוב באמת להדגיש בפני המטופלים, כן זה טכנולוגיית הפחתת שומן קבועה, אבל רק אם אתה "על המשקל שלך"- הכוונה במשקל תקין . אם אתה במשקל, זה יהיה כמו ללכת במקום, המשך השיפור בגוף שלך יכול להתרחש גם על ידי שינוי בהתנהגות שלך באמצעות תזונה ופעילות גופנית. יש גם אחריות של המטופל להשגת תוצאות מרביות הכוללות שתיית מים מרובה, פעילות ספורטיבית ואכילה מאוזנת.

 

 האם הטיפול בטוח?

מכיוון שמדובר בהליך לא פולשני, הסיכונים, באופן יחסי, הם נמוכים מאוד בהשוואה לסיכונים בשאיבת שומן. הנפיחות והאדמומיות היא מינימאלית, לעיתים רחוקות יכולים להופיע שטפי דם קלים שחולפים מאל

 

יהם.

orlaor.org.il


054-4969106




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב