דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג - הקלף המנצח שלך במאבק על תשומת לב הלקוחות 

מאת    [ 19/09/2016 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3486 פעמים ]

מה זה מותג?

המונח מותג  ( BRAND)מתייחס על פי רב למוצר פיזי, עסק או שירות ש"תופרים" לו חיבור רגשי.

למה עושים את זה?

 בעיקר כדי לחזק את הקשר עם הלקוחות, וכמובן להגדיל ולהרחיב את מעגל הלקוחות.

 בעידן הדיגיטלי, בו תם עידן "הלקוחות השבויים" והוחלף בלקוחות מוסחים (לקוחות שעמוסים בהצעות בו זמנית מהמחשב הנייח והנייד, מהסמארטפון, מהטאבלט, בדר"כ תוך שמיעת רדיו ובהייה בטלוויזיה, ובה בעת גם בשלטי חוצות ופרסומות נוספות), העניין הבסיסי הוא ל"צוד" את הלקוח, ורב העסקים נאבקים נואשות על תשומת לבו של הלקוח. המיתוג מהווה קלף מנצח.

 המיתוג עובד על החיבור הרגשי אל הצרכן. המותג מעניק ללקוחות הרגשה שאיתו הם שווים יותר, יפים יותר, מוצלחים מאד, עליזים יותר, רגועים יותר וכד'

כלומר: המיתוג פורט על האינטליגנציה הרגשית שלנו. אנחנו מרגישים שבלי המוצר הזה אנחנו לא נהנים, פחות טובים, פחות מאושרים...

אפשר לומר שהמיתוג מעצב את "חוויית הלקוח", שאנחנו, כבעלי העסק, מבקשים לייצר לשירות, לעסק או למוצר.

 איך עושים את זה?

בשלב הראשון מאפיינים את הקהל – למי המוצרים או השירות או העסק שלנו פונים.

בשלב השני מאפיינים את המוצר, השירות והעסק שלנו. (מה הוא עושה?, איזה ואקום הוא ממלא?)

בשלב השלישי בוחנים את המתחרים (לומדים איזה איום הם מהווים כלפי המוצר, השירות או העסק שלנו) – כדאי לבדוק מה החולשות ומה החוזקות של המוצר, השירות או העסק ביחס למתחרים.

שלב המיתוג, הוא השלב המכריע – כאן כבר צריך לגבש החלטה מה הם הערכים של המותג (חיים טובים, ידידות, בריאות, חדשנות, מקוריות, פונקציונליות, יוקרה וכיוצ"ב), מה המסר שלו ? מה הוא "מבטיח" ללקוחות (רק תזכרו שהוא מחוייב לקיים את כל מה שהבטיח, כדי שהלקוחות שלכם לא יאבדו את האמון, וישמרו לכם נאמנות ארוכת טווח).

אגב, ערכי המותג, מהווים את המרכיב העיקרי ביצירת הסלוגן (Slogan) למותג. סלוגן נבהיר הוא מסר קצר, תמציתי ותכליתי שאותו אנחנו מבקשים לצרוב במוחם של הלקוחות (כמו: "קוקה קולה – טעם החיים" או "פרי גת בטבע שלנו").

 עכשיו נותר רק לצקת לתוך המסרים מעין קורות חיים. קורות החיים ילוו את המוצר, השירות או העסק למשך כל חייו.

 בשלב זה כדאי כבר לעצב למוצר, לשירות ולעסק שלכם לוגו (הלוגו מורכב תמיד מצורה וצבע) – הלוגו אגב יכול להיות כל איור או צורה גרפית שתבחרו (גם אם אין לה קשר ברור למותג). כמו: דמוי מרובע ואדום (כמו זה של בנק הפועלים, למשל), או מעין שבשבת (כמו של חברת הביטוח הראל, וגם של חברת שטראוס), או דמוי כוכב (כמו זה של חברת מרצדס), ואפילו סתם איור סכמטי ולא מחייב (כמו ה"ת" של תנובה).

 בסופו של יום, הרעיון הוא, שהלקוחות שלך יזהו את המוצר, השירות או העסק שלך בתוך ים המותגים המסיחים את דעתם.

 בהצלחה

יצירת תכנים מקצועיים ומקוריים, שיווק נכון ויעיל של הנכסים הדיגיטלים שלך, בפלטפורמות הנכונות לך, וקידומם במנועי החיפוש, בתוך זמן קצר מאוד. http://www.wordswales.com/blog




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב