דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבדל את העסק שלי ולהעלות מחירים? 

מאת    [ 18/09/2016 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2278 פעמים ]

בתי ספר, מכללות, אוניברסיטאות, לימודי ערב, לימודי חוץ, כולם היום מציעים לקהל הרחב מקצועות ועיסוקים שונים.

ההיצע גובר והביקוש- נותר לרוב זהה.  עסק בתחילת דרכו, חייב למצוא לעצמו בידול על מנת להבליט עצמו בתוך ההיצע הגואה, אחרת- דינו מוות בטביעה בים המתחרים.

יגידו רבים שבחירת בידול, ייחוד- משמעו צמצום. צמצום תחום העיסוק, צמצום השרותים, צמצום קהל היעד. מדוייק.

עסק לא יכול לפנות לכולם. בעל עסק צריך לבחור לעצמו ייחוד עסקי, למקד את קהל היעד שלו ולהיות מומחה בתחומו. אם יבחר לפנות לכולם- לא יתפוס כלום. אם יתמקד, יתחדד ויטצמצם- הוא יכול לספק שרות לקהל לקוחות גדול מאוד שמעוניין בשירות או המוצר אותו הוא מציע.

 

סוגי בידולים

ישנם סוגים שונים בידולים: החל מבידול בתחום ההתמחות (נישה), עבור לקהל יעד וכלה באמצעי השיווק או השפה שמדבר בעל העסק.

הנה שתי דוגמאות לבידולים:

מאמנים עסקיים: מאמנים עסקיים יש לרוב. המון בתי ספר לאימון מפוזרים בכל הארץ ומכשירים מאמנים בתחומים שונים. אם נבחר בתחום האימון העסקי- מה מבדל מאמן עסקי ממשנהו? נאמר וניצבים מולי שלושה מאמנים עסקיים, שלושתם למדו באותה מכללה לאימון, שלושתם מציעים את אותו התעריף. כיצד אבחר בינהם?

אעדיף לבחור בזה המציע לי ערך מוסף אותו אני צריך או רוצה. לדוגמא: מאמן האפשר למאומנים שלו גישה חופשית לכל מוצרי המידע שברשותו בעוד שלקהל היעד הרחב נדרש תשלום עבור כך. או מאמן המציע כניסה חופשית לכל ההרצאות שלו הניתנות בתשלום לכל אחד אחר. או מאמן אשר מכין לי בסוף תהליך האימון תכנית עסקית מפורטת המסכמת את התהליך שעברנו יחד. או מאמן המתמחה בתחום ההתמחות של העסק שלי.

 

דוגמא נוספת:איפור כלות. נאמר ולפניי שלוש מאפרות כלה,  אחת המאפרות יקרה יותר מקודמותיה. למה שאבחר בה על פני האחרות? אותה מאפרת "יקרה" מציידת אותי בקיט איפור לריענון ותיקונים במהלך הערב. אותה מאפרת "יקרה" מאפרת את המלווה שלי לארוע במחיר אטרקטיבי וכו'... כך המאפרת לא צריכה להילחם על הלקוחות בנושא המחיר, אלא מספקת שירות נוסף, בעל ערך ללקוחה שלה.

 

למה חייבים בידול?

כדי לבלוט מעל המתחרים ולהשיג יתרון תחרותי, עלי לבדל את עצמי מן המתחרים שלי. עלי לחשוב מה אני יכול לעשות אחרת, שונה, טוב יותר, בעל ערך עבור הלקוח שיבחר דווקא בעסק שלי ולא של מתחריים.

זיכרו- אתם רוצים להיות מובילים בתחומכם. ברגע שאתם המובילים, אתם יכולים לדרוש מחיר גבוה יותר, ובכך גם למצב את עצמכם גבוה יותר.

 

 

אור קריבוס המזניקה- מומחית לבידול עסקים


אתר


פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika>

054-4413422


 



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב