דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעשו לי לייק !! על התנהלות עסקית בפייסבוק 

מאת    [ 18/09/2016 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 4159 פעמים ]

עסקים רבים השכילו להבין כי הפייסבוק הוא כלי מינוף נהדר לעסק שלהם, אבל נדמה להם שככל שהם גורפים יותר "לייקים" הפידיון היומי שלהם עולה.

צריך לזכור – ללייקים אין שום ערך כספי. לייקים הם לא שווה כסף, ולמעשה ללייקים אין שום ערך או משמעות (למרבה הדאבה גם לא בעולם המקוון).

היו כנים – אתם זוכרים בכלל כמה לייקים עשיתם אתמול בפייסבוק?, האם אתם זוכרים על מה עשיתם Like, או למי?

 אם עניתם על השאלות האלה בכנות, אתם כבר מבינים שאתם לא רוצים לייקים בפייסבוק.

 מה אתם כן רוצים ?

 אתם, כבעלי עסק, רוצים קונים - קהל שיגיע אליכם וירכוש את המוצר או השירות שלכם.

אם אתם מבינים את זה, אז אתם מבינים שכדי להניע את הקהל שלכם להגיע אליכם, לבחור בכם, ולהשקיע את זמנו וכספו דווקא בכם. אתם צריכים "משהו אחר" – בשפה הדיגיטלית קוראים לזה מעורבות (engagement)

דמיינו שהעסק שלכם ממוקם בכיכר העיר, לצד כוורת רוחשת של עסקים.

אשכרה - תעצמו עיניים ותדמיינו שהעסק שלכם ממוקם בלב שוק ענק, הומה אדם, בטבורה של עיר, כל המתחרים שלכם שם, ואתם צריכים להלחם על תשומת לבם של מאות המיליונים, שהגיעו לשוק הזה (לאו דווקא במטרה לרכוש משהו, אולי סתם קפצו להתבשם משאון העיר הגדולה). כי פייסבוק הוא שוק הומה של מאות מיליוני אנשים, שלאו דווקא משוטטים בו כדי לרכוש מוצר או שירות. 

איך תצליחו לכבוש את תשומת לבו של לקוח אחד מתוך המיליונים שעוברים שם? איך לא תחמיצו הזדמנויות להרחיב את מעגל הלקוחות?, איך תשמרו שהלקוחות יהיו מרוצים לאורך זמן וימליצו עליכם לחברים שלהם?

 עכשיו אתם מבינים שהלייקים בפייסבוק, בדומה לטפיחת שכם חביבה, זה לא מה שמגדיל את ההכנסות שלכם בסוף היום. אז אולי זה נחמד שמישהו טפח לך על השכם, אבל עם מה תשלם במכולת?

איך יוצרים מעורבות? איך מניעים את הלקוחות לפרגן לנו? מה עושים כשלקוח מעלה פוסט שיימינג, או סתם מתלונן עלינו?

 נסקור לרגע את ההבדלים בין הדף האישי לעסקי בפייסבוק

 הדף האישי שלכם (הפרופיל האישי) בפייסבוק לא שייך לדף העסקי שאתם מנהלים.

בפרופיל האישי אתם יכולים לעלות פוסטים על הבר מצווה, געגועים לסבתא, מתכונים שהכנתם וכל מה שאתם רוצים לחלוק עם אוכלוסיית העולם הוירטואלי.

יחד עם זה, בעידן הדיגיטלי, אנחנו מחוייבים מאד להמנע ככל האפשר מטעויות, מאיזכורים שליליים, לשמור על הפאסון גם בפרופיל האישי . כי לעיתים "פליטת פה", אמירה והתבטאות לא ראויים, עלולים לפגוע גם בזירה העסקית המקוונת.

הדף העסקי (שמנוהל גם הוא על ידכם, או ע"י מנהל מדיה מקצועי) מהווה פלטפורמה של העסק שלכם. הוא מציג פרופיל מקצועי של העסק או העיסוק שלכם.

הדף העסקי, בניגוד לדף האישי שלכם, חייב שתהיה לו נוכחות קבועה בפייסבוק, אבל לא גבוהה מדי.

העלאת תכנים לפייסבוק היא טכנית, ואין ספק שכולם יודעים לעלות תכנים, תמונות, להגיב, לשתף ולעשות לייקים,– אבל לא כולם יודעים (עדיין) איך לעשות את זה נכון.

אתם כותבים נהדר ויש לכם דעות מוצקות בתחומים שונים, אבל ....

האם אתם יודעים אילו תכנים כדאי לעלות, מתי לעלות אותם, מה ההשלכות שיהיו לטקסט כזה או אחר, כיצד לייצר מעורבות, כיצד לנהל משברים. מתי ואיך תגיב למישהו בקהל שיצר איתך אינטראקציה כלשהי בדף העסקי שלך.

את כל זה יודעים לעשות אנשי המקצוע, מנהלי מדיה, מנהלי רשתות חברתיות.

בדיוק כמו שלא תשאירו את הילד שלכם עם איזו פריחה צעקנית שרק עברה לידכם ברחוב, ואתם לא ממש מכירים אותה, כך גם אל תשאירו את העסק שלכם עם חובבן (כולל אתם עצמכם).

 אתם צריכים איש מקצוע, שיודע לנהל את זירת הפייסבוק העסקית, כדי שזו תניב לכם את התוצאות להן אתם נכספים. מישהו שמבין את המדיה, ויודע לא רק מה לא לעלות ומה כן, אלא מכיר את כל האופציות ויודע לזהות את הפוטנציאל שהפלטפורמה הזו מאפשרת לעסק שלכם.

 כדי להגדיל את ההכנסות של העסק שלכם, אתם צריכים להבין שפייסבוק הוא לא מגרש משחקים, זו עבודה מקצועית במשרה מלאה. אתם חייבים מנהל מדיה מקצועי שידע לנצל עבורכם את ההזדמנויות, וידע מה לעשות גם ברגעי משבר.

 

 

דפנה לוי - טווה מילים, כותבת תוכן ומנהלת מדיה דיגיטלית 


http://www.wordswales.com/contact ;



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב