דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באילו מקרים מומלץ לפנות לעורך דין מס הכנסה? 

מאת    [ 15/09/2016 ]

מילים במאמר: 854   [ נצפה 3315 פעמים ]

עורך דין מס הכנסה הוא עורך דין המחזיק בידע עשיר ונרחב ביותר, הכולל בין היתר ידע משפטי הקשור לתחום הפיננסי, הנוגע להתנהלות הנכונה מול רשות המסים. עורך דין מס הכנסה מטפל למשל בענייני מסים הקשורים לזכייה בפרסים, הון שמנוהל בחוץ לארץ, מס ירושה, מסים על הון שמופק על ידי אזרח שאינו אזרח ישראלי ועוד.

חלק ניכר מעורכי הדין העוסקים בתחום, מתמקדים בטיפול בתיקים הקשורים לפרשיות של העלמות מס. העלמת מס היא ניסיון להסתיר מהשלטונות הכנסות כספיות באמצעים שאינם כשרים (בדרכים שאינן חוקיות) וזאת על מנת לצמצם את תשלום המס. העלמת מס יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעים שונים, החל מאי דיווח על הכנסה כספית וכלה בדיווח על מקום מגורים שאינו נכון על מנת ליהנות מהקלות מס.

חשוב להבין כי מדי שנה אזרחים רבים מבצעים עבירות מס שונות אך לא כולם מבצעים את העבירות בכוונת זדון. רבים מהם מבצעים את העבירות בתום לב. יחד עם זאת, גם אם לא מדובר בעבירה מהותית, אלא בעבירה טכנית בלבד, עדיין אין זה מן הנמנע שהנאשם יצטרך לשאת בעונשים כבדים ביותר. ישנם אף נאשמים שמצאו את עצמם מאחורי סורג ובריח במשך שנה לאחר שביצעו עבירות ללא שום כוונת זדון. במאמר שלפניכם נפרט אודות המקרים המצדיקים פנייה לעורך דין מס הכנסה.

קבלת פרטים מדויקים ורלוונטיים

בדרך כלל החשדות בדבר ביצוע עבירות הקשורות למס הכנסה מגיעים ללא הכנה מוקדמת ותופסים את החשוד בהפתעה מוחלטת. שימו לב – גם אם אתם בטוחים מעבר לכל צל של ספק שלא ביצעתם שום עבירה וגם אם אתם מקפידים על ניהול תקין של ספרים ומעולם לא ניסיתם לרמות את רשויות המס, עדיין מומלץ מאוד שתפנו לעורך דין מס הכנסה אם פנו אליכם לבירור נושאים כאלה ואחרים.

למעשה התפקיד הבסיסי ביותר של עורך דין מס הכנסה הוא לספק לאזרח מידע אמין, מקצועי ומדויק על מנת שיוכל להבין טוב יותר את המצב שלו. אל לכם לסמוך על המערכת השלטונית שתגן עליכם באופן אוטומטי ואל לכם להקל ראש במצבכם. לא אחת חקירה ברשויות המס מובילה למעצר של אדם חף מפשע וטקטיקות המופעלות על ידי החוקרים בזמן המעצר, עלולות להוביל להודאה באשמה, לכאורה ללא כל סיבה נראית לעין.

חשודים רבים מבצעים טעויות טקטיות שעולות להם בשלב מאוחר יותר ביוקר. טעויות כאלו שנראות על פניו כשוליות ביותר ובלתי חשובות, יכולות להחמיר את המצב של החשוד בצורה משמעותית. כדי להבין עם מה אתם צריכים להתמודד, מה מותר לכם להגיד ומה בשום פנים ואופן אסור לכם לחשוף, כדי לדעת מה הן הזכויות השמורות לכם ועל אילו זכויות מומלץ לוותר, יש לפנות ללא דיחוי ומוקדם ככול האפשר לעורך דין מס הכנסה.

חשוב להבין שפגישת ייעוץ לא ארוכה במיוחד עם עורך דין מס הכנסה, יכולה ליצור הבדל משמעותי. למעשה פגישה קצרה אחת היא לפעמים כל מה שמפריד בין סיום החקירה בשלב מוקדם מאוד לבין "בילוי" של לילה אחד ואף יותר מכך, במעצר.

ייעוץ הנוגע לתשלום של כופר

חשוד בעבירות מס יכול בנסיבות מסוימות לבחור לסיים את הפרשייה ולהימנע מהמשך הטיפול בו בהליך פלילי. ניתן לעשות זאת על ידי תשלום כופר המהווה מעין חלופה להליך. לא בכל מקרה מדובר על חלופה מומלצת וכדי להבין את מורכבות הדברים וללמוד האם כדאי לבחור באפשרות הזו או שמא דווקא עדיף לוותר עליה, יש לפנות לעורך דין מס הכנסה מוקדם ככול האפשר. עורך דין מיומן ומנוסה יוכל להסביר לחשוד מה הסיכוי שהבקשה שלו לתשלום כופר אכן תתקבל והאם בכלל כדאי לו לשלם כופר או שאולי מומלץ לו דווקא לנסות להיאבק על חפותו.

ייצוג נאשמים מול הרשויות

אם החשוד הפך לנאשם לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, עדיין ייתכן מאוד שיוכל לצאת מכל הסיפור כשידו על העליונה אך הסיכויים לכך אפסיים אם יבחר לנסות להתמודד עם המערכת בכוחות עצמו. אם עד לשלב שבו הוגש כתב אישום נגד החשוד, עדיין לא טרח להיוועץ בעורך דין מס הכנסה, זה הזמן לחזור בו ולפנות לעורך דין ללא דיחוי נוסף. יש לציין כי גם אם הנאשם אכן אשם בכל מה שמיוחס לו, עדיין ייתכן שעורך דין מיומן, יוכל לסייע לו רבות.

זאת כיוון שעורך דין מקצועי ואמין יוכל להאיר את הלקוח שלו באור חיובי ולהפנות את תשומת לבו של בית המשפט לנסיבות הלא פשוטות שבהן פעל. בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב נוטים להאמין, בתי המשפט בישראל מתחשבים בהחלט בנסיבות האישיות שמהוות את מנת חלקם של נאשמים בעבירות מס.

אי לכך, ניתן בסיוע של עורך דין מס הכנסה העושה את מלאכתו נאמנה להגיע למצב שבו במקום קנס של מאות אלפי שקלים בסופו של דבר יינתן קנס סמלי בלבד וכן לא אחת עורך דין מקצועי יכול לעשות את כל ההבדל בין מאסר על תנאי לעבודות שירות או בין מאסר בפועל, למאסר על תנאי.

תכנון מס

עורך דין מס הכנסה עוסק לא רק בייצוג של נאשמים או חשודים. ישנם גם כאלו המתמחים בתכנון מס. הכוונה היא לעורכי דין המכירים את הדינים השונים הקשורים למיסוי בישראל מאחור ומלפנים ומסוגלים לייעץ ללקוחות שלהם כיצד להתנהל במטרה למזער את תשלום המסים שלהם כמה שרק ניתן, מבלי לעבור על החוק. תכנון לא תקין של מס עלול לעלות לכם ביוקר, שכן בקלות רבה מאוד ניתן לעבור את הגבול ולבצע עבירה. לאור זאת, כאשר מבצעים תכנון מס, יש להיעזר לא רק ברואי חשבון או יועצי מס, אלא גם בעורכי דין מס הכנסה.

כתבות מומלצות:

נסים את כהן ניסן - משרד עורכי דין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב