דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המאבק על הדקות הנכנסות (?) 

מאת    [ 07/04/2008 ]

מילים במאמר: 716   [ נצפה 2854 פעמים ]



בעקבות הפעלת תוכנית ניידות המספרים, הולכת התחרות בשוק המפ"א (מפעיל פנים ארצי) וצוברת תאוצה בתחום התקשורת המקומית. עד למועד יישום תוכנית ניידות המספרים, שימשו קווי התקשורת של המפעילים החדשים לשיחות יוצאות בלבד, כאשר קווי הבזק המשיכו לשמש בארגונים ועסקים עבור שיחות נכנסות. כיום, בעקבות הניידות, יכולים קווי התקשורת, שמחוברים למפעילי המפ"א החדשים, לשמש גם לשיחות נכנסות.

סעיפי חיוב חדשים

בחודשים האחרונים ניתן להבחין בבירור בחשבונות הטלפון של בזק, בסעיפי חיוב חדשים ומשמעותיים, וכן במגמת עלייה קבועה ומתמשכת של עלויות שיחות למפעילי מפ"א חדשים (בעיקר לחברות הוט, סלקום ו-012-סמייל). סעיפי חיוב אלו היו שוליים יחסית וזניחים בשנת 2007, טרם הפעלת תוכנית ניידות המספרים.

מפעילי המפ"א החדשים ובעיקר חברות 012-סמייל וסלקום, שזיהו את הפוטנציאל הרב של ההכנסות משיחות נכנסות, מעודדים את הלקוחות להפנות את השיחות הנכנסות דרכם, באמצעות תגמול הלקוחות בגין כל דקה נכנסת תוך קבלת זיכוי כספי בשיטת התקשרות של חלוקת הכנסות - Revenue Sharing.

זיכויים גבוהים

כיום נהנים אלפי לקוחות מזיכויים בגין כל דקה נכנסת. חלק מהארגונים הגדולים, בעיקר במוקדי Call Center גדולים או מוקדי מענה קולי ממוחשבים למתן מידע קולי באמצעות הטלפון, שמטפלים במעל ל-90% מהתנועה הכוללת בשיחות נכנסות מאשר שיחות יוצאות, אף נהנים מזיכויים גבוהים יותר ממפעיל המפ"א החדשים. זיכויים אלה גבוהים משמעותית מעלות השיחות היוצאות, שהלקוחות משלמים למפעילי המפ"א החדשים, שהינה יחסית שולית.

בשנת 2007 טרום הפעלת ניידות המספרים מעל 95% מהשיחות הסתיימו ברשת בזק מהסיבה שהקווים של מפעילי המפ"א החדשים שימשו בעיקר לשיחות יוצאות בלבד ולא לשיחות נכנסות ולכן הירידה בהכנסות בזק הייתה שולית יחסית משיחות קוויות (כמעט כל שיחה שיצאה ממפעיל המפ"א הסתיימה ברשת בזק ולכן בזק המשיכה ליהנות מהכנסות משיחות נכנסות). לאחר הניידות בשנת 2008 ההכנסות משיחות נכנסות יעברו גם למפעילי המפ"א החדשים ואז איבוד ההכנסות של בזק יגבר באופן משמעותי. עסקים שידעו לנצל את התובנה הנ"ל בהתקשרות מול חברות סלקום ו-012-סמייל במודל Revenue Sharing יחסכו כ-50% מהוצאות התקשורת שלהם למול ההוצאות הנוכחיות בהתקשרות הנוכחית.

טלפון בחינם

לאחרונה, נולדה חברה טלפוניה חינמית חדשה בשם ספיקו (Spikko), שמבטיחה למשתמשים טלפוניה חינם לא רק בין החברים כמו תוכנת סקייפ ותוכנות דומות לה, אלא גם לשיחות יוצאות לקווים נייחים או ניידים של ספקים אחרים, כאשר המודל העסקי מבוסס ברובו על הכנסות של החברה משיחות נכנסות.

חברות בזק והוט, שדחו מסיבותיהן עמן במאבק מול משרד התקשורת את ההשקעות במעבר לטכנולוגיית NGN (או Next Generation Network), נמצאות בפיגור משמעותי מול ההשקעות, שכבר נעשו של מפעילי המפ"א החדשים בטכנולוגיית NGN ובעיקר חברות סלקום , 012-סמייל ואף פרטנר, שהחלה לאחרונה לקדם את המעבר ל- NGN בקצב מזורז.

יש לציין, שפריסת רשת השדרה המרכזית של בזק אינה מבוססת על טכנולוגיית IP מלאה מקצה לקצה, אלא על טכנולוגיית SDH. לכן, הפתרון של חברת בזק הינו תלוי מיקום מבחינה טכנולוגית (לדוגמא: המספר של בזק תלוי גיאוגרפית עפ"י חלוקה לאזור חיוג ולא ניתן לנייד מספר בזק מאזור חיוג אחד לשני). מבחינה תמחורית נמנע מבזק ע"י משרד התקשורת לספק שירותים של VPN (או Virtual Private Network) לשיחות פנים ארגוניות חינם בין אתרי הלקוח ללא תלות גיאוגרפית, וזאת בנוסף לשאר המגבלות השיווקיות החלות על בזק מבחינת חבילות תעריפי השיחות. יתרה מכך, קיימת היום יכולת לחבר בין אתרים סניפים בלי לחבר את המרכזיות על עורקי PRI יקרים, באמצעות טכנולוגיות IP מתקדמות כמו SIP Trunking.

מול המגבלות של בזק קיימים למפעילי המפ"א החדשים יתרונות תחרותיים רבים, הן מבחינה טכנולוגית במעבר לרשת החדשה NGN בטכנולוגיית IP מלאה מקצה לקצה, עם שירותי ערך מוסף, שאינם קיימים במרכזיות ה-PSTN של בזק, והן מבחינת גמישות תמחורית לאספקת חבילות תקשורת רבות ומגוונות לפי צרכי הארגון. זאת, כולל מסלולי VPN ללא חיוב בגין דקות צריכה בתוך רשת הלקוח, או תעריף Flat Rate בתוך רשת מפעיל המפ"א גם לשיחות מחוץ לארגון, ללא חיוב בגין דקות צריכה. בשלב זה אין לבזק יכולת לספק שירות ללא מניית דקות וחיוב הלקוח לפי דקות, מה שעושות הספקיות החדשות.

לבדוק את החלופות

התהליכים החדשים, שמתרחשים כיום בשוק התקשורת הישראלי עם פתיחת שוק התקשורת לתחרות אמיתית, המיזוגים בשוק התקשורת, כניסתם של מפעילי מפ"א חדשים, יישום תוכנית ניידות המספרים, הפעלתם של מודלי תמחור חדשים, מאפשרים ליזמים לפתח מיזמים חדשים להשקעות בשוק התקשורת כמו של מערכות מידע קולי ממוחשב למתן מידע אינפורמטיבי ושיווקי, שמבוסס כולו או בחלקו על הכנסות משיחות נכנסות, או כמו המיזם החדש והמעניין של חברת Spikko, שמבוסס בחלקו על ההכנסות מדקות שיחות נכנסות, או כמו עוד רעיונות חדשים, שלא היו אפשריים טרם פתיחת השוק לתחרות. אנו סבורים, שכל לקוח עסקיארגוני חייב לבדוק את החלופות בשוק התקשורת, ולנצל את "חלון הזמן", שנוצר בתחרות בשוק, כדי לשפר ולהוזיל את מערך התקשורת, מהלך שאפשרי כיום עם המעבר לטכנולוגיות IP


Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב