דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזוק ושימור הקשר 

מאת    [ 10/09/2016 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 4673 פעמים ]

הדרך אל האושר אל מול הדרך אל התהום

זוגות רבים נוטים לשקוע אל המקום הנוח. כתוצאה מהזמן שעובר כל אחד מבני הזוג מקבל תחושת ביטחון שמכניסה אותו לשאננות והוא מקבל כמובן מאליו את העבודה שבן או בת הזוג נשארים איתו. תחושת השאננות הזו מתפרשת אצל מרבית האנשים כנוחות שהיא דבר בסדר לכשעצמו והם אינם רואים בחוסר ההתחדשות וההשקעה כדבר שלילי כלל. כמובן שכמו בכל נושא אין גם פה שחור ולבן. כל זוג זקוק לכמות ריגושים שונה בשכיחות שונה. זוג אחד יכול להסתפק ביציאה מהבית פעם בחודש בלבד בעוד זוג אחר ירגישו צורך לצאת פעם ביומיים - שלשה על מנת להחזיק את הקשר שלהם חי ותוסס. חשוב מאוד שכל זוג ככלל וזוגות ותיקים בפרט ימצא את האיזון הנכון לו ואת הדרך בה הוא בוחר להכניס עניין וריגושים אל חיי הזוגיות. כמובן שגם דרך הכנסת הריגושים אינה מוחלטת והיא יכולה לנוע בין ללכת לסרט, לצאת לאכול במסעדה טובה ועד לצאת לשיט או לטיסת כיף בשמי הארץ.

הדרכים להגיע לקשר בריא וחזק

הדרכים להכניס תשוקה וחיים בתוך חיי הקשר הינן רבות ומגוונות. אין דרך להוציא תורה שתפרט איזה בילוי יכול להתאים לאיזה זוג וידוע כי הסוגיה של בחירת הבילוי עלולה להיות מעט מסובכת. מתוך העובדה שבני האדם שונים זה מזה בתכליתם לא תמיד יסכימו בני הזוג כי הבילוי הנבחר מתאים לשניהם ואהוב על שניהם באותה המידה. אך זה המימד הראשון שהוא בעל השפעה ישירה על הזוגיות. כבר דרך בחירת סוג הבילוי המשותף בני הזוג מתמודדים עם תהליך של קבלת החלטות משותף, תוך כדי גילוי בגרות וויתור. בשלב הבא, אותו אחד מבני הזוג שפחות התחבר אל הקונספט הנבחר צריך לגלות פתיחות ורצון לשמח ולשמוח יחד עם בן/בת זוגו. ולבסוף - הבילוי עצמו - צבירת חוויות חדשות משותפות הינה דבר בריא וחשוב ביותר בחיי הזוגיות. הרי כי אם ננסה לשמר קשר אך ורק על סמך נסיון להאחז בחוויות העבר הרחוקות יהיה הדבר קשה מאוד. אך אם נחיה מחוויה לחוויה, מרגע לרגע ונחייה את ההווה הקשר יהיה בריא וכיף פי כמה וכמה.

כפי שציינתי לפני - אין זה משנה אם תבחרו לצאת לסרט יחד, ללכת לאכול במסעדה מגניבה, לצאת לטייל, ללכת לים או להרחיק לכת ולהפתיע את בן או בת הזוגכם בטיסת כיף בשמי הארץ או בשיט בסירה בים או בכנרת כל התהליך שמביא אל החוויה והחוויה עצמה יעשו את שלהם כבר באופן טבעי. כן אמליץ לכם לא לשמר חוויה אחת על ידי חזרה עליה מדי שובע. נסו לשמור על מגוון רחב של תחומי בילוי ואל תפחדו לשים את עצמכם במקום בו אתם לא מרגישים הכי פחות בנוח. כך גם תרוויחו מלגלות צדדים חדשים בבן/בת זוגכם וככל שמכירים צדדים נוספים כך מתאהבים יותר ומרגישים יותר בנוח. אבל נוח אמיתי ולא השלייתי

 

אורי 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב