דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי שערים חשמליים ואוטומטיים 

מאת    [ 09/09/2016 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2259 פעמים ]

שערים חשמליים ואוטומטיים נועדו למנוע כניסה של בלתי מורשים - אנשים או רכבים לתוך שטח מסוים ולהעניק תחושה של "ביתי הוא מבצרי" לבעלי השטח ולחזק את תחושת הפרטיות.

בדרך כלל ניתן למצוא שערים אוטומטיים או חשמליים בכניסה למקומות הבאים: 1. חניון פרטי או ציבורי 2. בכניסה לחנייה בבית פרטי או משותף. 3. בכניסה ליישובים. 4. בכניסה למפעלים.

 

קיימים מספר סוגים של שערים חשמליים ואוטומטיים ובחירה נכונה בסוג השער שמתאים לצרכיכם היא הדבר החשוב ביותר לקנייה מוצלחת:

א.      שער הזזה חשמלי: שער זה שרצוי שיהיה מברזל מגולוון או מפלדה, נפתח לאחד הצדדים ומורכב על מסילה תחתונה או שהוא צף -מרחף על מסילה עליונה ולעיתים אף מסילה צידית.


    • שער שנפתח אופקית לאחד הצדדים או שנפתח מחציו ימינה או שמאלה: חשוב להקפיד כי הגלגלים שעליהם נוסע השער יתאימו לגודל השער ולמשקלו וכן שהמסילה שעליה נע השער תהיה מברזל תקני. חובה לפלס את השטח לפני הנחת המסילה כך שהמסילה תוצב על משטח ישר לחלוטין שיאפשר תנועה חלקה. שער מסוג זה נפוץ מאוד בכניסות ליישובים, מוסדות ומפעלים וכן לבתים משותפים. ניתן להרכיב אותם במבחר רחב של גדלים ודגמים. 
    • שער צף- מרחף (קונזולי): שער שמחוזק בדרך כלל באמצעות מסילה עילית. יתרונותיו של שער זה שאין צורך במסילה על הקרקע וכך מתאפר מעבר חופשי ללא הפרעות של כלי רכב. הוא מתאים במיוחד למקומות בהם פני השטח משובשים או משופעים. בנוסף, שער מרחף מתאים לסגירה ופתיחה מרובה והוא מעניק מראה רשמי ומכובד ולכן משמש לעיתים רבות משרדים ממשלתיים. חסרונו המרכזי שהוא מצריך מנוע חזק ותחזוקה שוטפת רבה יחסית.

ב.      שער הרמה: דלתות אלו נפתחות כפי מעלה כיחידה אחת או שהן נגללות. החומר ממנו עשוי שער זה הוא אלומיניום או ברזל. הוא משמש בעיקר חנויות  ויתרונו המרכזי שהוא לא מבזבז מקום ובנוסף הוא מאוד קל לתפעול ולתחזוקה שוטפת.

ג.       שער כנף: שער  שבנוי על עיקרון של דלת - שנפתח לצד או לצדדים (דו כנפי) באמצעות ציר.   הוא עשוי מברזל, אלומיניום או פלדה. לפני שמחליטים לגביו יש לוודא היטב שיש מספיק מקום לפתיחה ולסגירה של הדלת ומכאן גם חסרונו שכן הוא מבזבז הרבה מקום. ניתן לשלב בשער מסוג זה אלמנטים עיצוביים מגוונים. 

בעיקרון עדיף שהשער החשמלי/אוטומטי יהיה עשוי ממתכת ולא מאלומיניום. הסיבה לכך היא שמתכת היא חזקה יותר מאלומיניום ולכן אם השער יתעקם, למשל, מפגיעת מכונית, יהיה קל הרבה יותר לתקן אותו אם יהיה עשוי ממתכת. 

לגבי המנוע לשער כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל להתאים את המנוע המתאים בהתאם לשער שנבחר. הבחירה בחוזק המנוע צריכה להביא בחשבון קודם כל את גודל השער אך גם את אופי הפעילות המתוכנן, כך למשל, ששער באותו גודל שמשמ בית פרטי או בניין צשרדים מחייבים סוג מנוע שונה, שכן מטבע הדברים השימוש בשער החשמלי יהיה רב יותר. 

אץ ההתקנה עצמה רצוי לבצע באמצעות איש מקצוע שנותן גם אחריות על הבעבודה. מהניסיון - התקנה בלתי מקצועית עשויה להעלות להעלוטת את מספר התקלות העתידיות, ובהן שער שלא נפתח/מתרומם או מנוע שהתקלקל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב