דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על דיסלקציה ואבחון דיסלקציה 

מאת    [ 06/09/2016 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 4437 פעמים ]

לא משנה אם תקראו לזה דיסלקסיה או דיסלקציה, על ההשפעה של לקות הקריאה הזאת אין עוררין. אבחון דיסלקציה מתבצע בגיל צעיר כשהילד מתחיל לפתח את יכולות הלמידה, הקריאה והכתיבה שלו. לעתים, כששאר הילדים בכיתה מצליחים להתקדם יפה בתחום זה, מתגלים ילדים שמתקשים בכך והם מבלבלים אותיות, מתקשים בלעתיק ואף מתקשים בלמידה של האותיות והמספרים. אלו הסימנים הראשונים של הדיסלקציה ויש לפנות לאבחון דיסלקציה בהקדם האפשרי.

לפני הכל, מה גורם לדיסלקציה?

דיסלקציה היא לא תופעה חדשה אך היא עדיין נחקרת כיום כדי לשפר ולייעל את דרכי הטיפול בה. הדיסלקציה יכולה להופיע בכל גיל והיא מגיעה כתוצאה מתפקוד לקוי של תהליכי העיבוד הפונולוגיים במוח. הדיסלקציה יכולה להופיע אצל אנשים מלידה מסיבות תורשתיות או מסיבות אחרות ואף יכולה להופיע באמצע החיים כתוצאה מפגיעה או מאירוע מסוים שאותו אדם חווה גם אם הכל היה בסדר גמור לפני כן. חשוב לציין שאין קשר בין דיסלקציה לבין רמת אינטלגנציה למרות שקל לאנשים לחשוב שמי שלא קורא טוב הוא פחות חכם, אך בודאי לא כך המקרה ואף לעתים מתגלה שהדיסלקציה היא יתרון ולא חיסרון.

אבחון דיסלקציה הוא לא תהליך ארוך, מדבר על אבחון שאורך 3-6 שעות בפגישה אחת או יותר בהתאם ליכולתו של התלמיד לשבת בפגישה לאורך זמן. בתחילת ההליך יאסוף המאבחן את כל המידע שהוא צריך מההורים ומהצוות החינוכי בבית הספר של התלמיד וכמובן עם התלמיד עצמו. בהתאם לממצאים ולסימנים שהתגלו יחליט המומחה איך להתאים עבורו את האבחון שאליו הוא יגש, מדובר על אבחון דידקטי או אבחון דיסלקציה בהתאם לצורך ולעתים יבקש המומחה לבצע אבחון פסיכודידקטי כשהוא חושב שמעורב גם גורם רגשי שמשפיע על יכולותיו של התלמיד.

לאחר האבחון יפיק המאבחן דו"ח מפורט של כל מה שהתגלה במהלך האבחון, בדו"ח אף יכללו מסקנותיו של המאבחן וכמובן המלצות להמשך טיפול בהתאם לצורך. באמצעות המידע שהתקבל מהמאבחן יוכלו הורי התלמיד להבין את הקשיים של בנם ויוכלו לדעת המורים במה הם יכולים לעזור לתלמיד כדי להתגבר על הקשיים וכדי שיוכל למצות את יכולותיו. בנוסף לכך, יש בכך רווח גדול עבור התלמיד עצמו שיכול סוף סוף להבין ממה הקשיים שלו נובעים ויימנע ממנו תסכול גדול ודימוי עצמי נמוך כתוצאה מחוסר המודעות לבעיה ולגורמים שלה. הפניה לאבחון דידקטי או לאבחון דיסלקציה על מנת לאמת או לשלול את קיומה של הדיסלקציה היא הכרחית כדי לקיים אורח חיים תקני ופשוט וכדי להתקדם בתחומים רבים מלבד תחום הלימודים, כמו תחומי החיים, החברה והעבודה ביום יום.

מאת מכון הישג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב