דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סאגת פסטיבלי היין 

מאת    [ 01/09/2016 ]

מילים במאמר: 1685   [ נצפה 5549 פעמים ]

סאגת הפסטיבלים נמשכת.

אחרי הכתבה האחרונה שלי על הפסטיבלים בירושלם ובתל אביב קיבלתי כמה טלפונים מבעלי יקבי בוטיק שהפנו את תשומת ליבי לעוד כמה דברים הזויים שהתעשייה הזו סופגת בלי שום בושה.

כבר כתבתי את דעת על מבול הפסטיבלים שיש בחג ראש השנה ובפסח ואת העושק שעוברים היקבים בלי שום בושה ופעם אחר פעם הם נדרשים לשלם עבור ביתן טעימה וכמובן מזיגת יין לאלפי אנשים חינם אין כסף. הפעם נפלו לידי שני הסכמים של " מפיקים " כביכול של פסטיבלים חדשים שמבקשים מיקבי בוטיק ויקבים כשרים לקחת חלק בעוד פסטיבל וכן גם הפעם האחד בתל אביב והשני בירושלים. אני אביא רק חלקים עיקריים מההסכמים שנשלחו ליקבים על מנת לסבר את האוזן בעניין העושק, החוצפה ועזות המצח.

פסטיבל היין הכשר בירושלים ( בקניון הסינימה סיטי ) לא זה של פסח.

חברת " חמש מערכות יזום והפקות " בראשות המנכ"ל יונה מזרחי מציע ליקבים כשרים להשתתף בפסטיבל היין הכשר שיערך בתאריכים : 13-15-09 בקומת הכניסה של הסינימה סיטי. תמורת דוכן בגודל של 9 מ"ר תתבקשו לשלם 5750 שקלים, תמורת דוכן גדול יותר המחיר יהיה 6900 שקלים זה כול גם שילוט שתוכלו לקחת אתכם לאחר הפסטיבל.

בהסכם שנשלח ליקבים נאמר בין היתר: כי היקבים יטעימו ללא תשלום כל מי שיש לו צמיד שנמכר על ידי חמש מערכות ייזום, אסור ליקב להפסיק את ההטעמה עד הסגירה, היקב חייב לשאת בהוצאות הביטוח של עובדיו במתחם, ידוע ומוסכם על היקב כי המפיקים לא מתחייבים לכמות מבקרים כל שהיא ועד כמה סעיפים משפטיים שבו היקב מתחייב לעמוד בתנאי ההסכם.

רק לציין כי שבוע לפני כן יש פסטיבל גדול במוזאון ירושלים וחמש מערכות עורכים פסטיבל כשר בדומה לפסטיבל הכשר שכבר נעשה סמוך לפסח. ( אין כשר בין שתי חברות ההפקה )

אז נשאלת השאלה למה עוד פסטיבל כל כך סמוך, האם באמת יש דרישה או שמה חברת ההפקה אמרה לעצמה אורי יש לנו קניון , יש אנשים בואו נמלא אותו באוכל ויין וניתן לעם שעשועים. היקב משלם על הדוכן, משלם על העובדים שלו ומשלם על מאות בקבוקי היין שימזגו בחינם. אחלה דיל.

השאלה שאני שואל את עצמי האם יהיה איזה בעל יקב שבאמת יהיה כל כך מטומטם כדי להשתתף בדבר הזה. ואם יש אז מגיע לכם לשלם כל כך הרבה כסף ולהיות שוב ושוב פראיירים.

 

והנה גם תל אביב מככבת ושוב עם שחקן ישן שכבר חשבתי שמיצה את עצמו. והפעם הוא קורא לפסטיבל: יריד יקבי בוטיק המכונה  יריד היין הדיגיטלי והמתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית בישראל.

היריד מתוכנן להתקיים במרכז הכנסים של ישראל יפה בפארק הירקון ומי שמארגן את התערוכה הוא לא אחר מאשר : עדי אבישר מאתר  winet שהחליף את המגזין שהיה לו יין וגורמה.

אז ההצהרה שהתערוכה היא המתקדמת ביותר מבחינה דיגיטלית זו הצהרה כבדה ומפתה אז ישר הרמתי טלפון לכמה חברים ב 8200 כדי שיסבירו לי האם יש פה המצאת הגלגל בהצהרה הזו.

( פותח סוגריים ) "יקבי בוטיק אשר ישתתפו ביריד יזכו בעמוד אינטרנט עשיר ומלא בפרטים אודות היקב באתר Winet בנוסף, ניתן לפתוח דפי יינן מפורטים לכל היינות שיוצגו בתערוכה כך שאורחי היריד יוכלו באמצעות הטלפון הנייד לסרוק קוד QR בעמדת היקב ביריד, ולקבל בזמן אמת את כל המידע על היין " ( סגרתי סוגריים )

טוב אחרי שהקראתי לחברים שם ב 8 וכמה מאות מה זה מבחינת עדי אבישר יריד היין הדיגיטלי המתקדם ביותר כנראה שנותקה חברותי איתם לתקופה ארוכה.

דמי ההשתתפות בתערוכה הינם 1,800 ש"ח (+מע"מ) בלבד. ובתמורה אתם מקבלים מודעת פרסום במתנה (בשווי של 2,000 ש"ח) באתר של אבישר. 29-28 בספטמבר 2016 זה תכנון התערוכה במידה ותתקיים וגם פה היא שבועיים אחרי התערוכה במתחם התחנה.   

 

אני לא יודע אם אני צריך להוסיף כמה זה מגוחך בעניי נסות להמציא מחדש את התערוכות שאבישר הפיק במוזאון תל אביב ושלא היו בדיוק הצלחה מסחררת בשנים האחרונות והן התמוססו, אז להמציא משפטים של איש פרסום ששולף משפט ריק מתוכן שאף אחד לא באמת מבין והופך אותו למושך. " יריד היין הדיגיטלי הראשון " כל סופר גדול, בכל רשת טיב טעם  אפשר לעבור בין המוצרים כן גם היינות ועם הסלולרי לקבל את כל הפרטים, מה הראשוניות פה, מה השימוש במילה טכנולוגי.

הטכנולוגיה היחידה שתהיה בתערוכה הזו היא כח הגרביטציה של הנוזל שנשפך כמים לכוסות היין של הקהל ששילם כסף למארגנים ולא ליקבים. אתם תמזגו את היין חינם, אתם תשלמו על כח האדם ובעצם שוב תצאו פראיירים. אה כן תקבלו דף פרסום חינם.

 

שיקום המארגן, המפיק, היזם ויגיד ליקבים אני מפיק תערוכה אני קונה מראש יין ב 10000 שקל מכם

ומוכר אותו בחנות היין לצד הפסטיבל , אני גם גובה כסף עבור הכניסה אז אתם לא צרכים לשלם עבור הדוכן. נראה לי שזו הצעה הוגנת ביותר וכולם בה מרוויחים ולא רק ותמיד שהיקבים יוצאים פראיירים.

 

 

 2: Wine Spectator עושה קצת סדר

לפני כמה חודשים הגיע העורך קים מרכוס של המגזין ה Wine Spectator לביקור בישראל. מטרת הביקור הייתה להכיר יקבים ישראלים, לטעום יינות ולהפגש עם עיתונאי יין ישראלים. מצורף לינק לכתבה.

קים מרכוס דיבר על אתיקה עיתונאית ואיך צריך לדרג יין על מנת לתת לו ציון כזה או אחר. לשאלתי מה הוא חושב על ציוני ה 90 פלוס שמבקרי יין אוהבים לתת ויקבים אוהבים לקבל היה צליל של גיחוך בתשובתו. אין הרבה יינות שראויים לציוני ה 90 פלום זה לא פייר ללקוחות ולא פייר ליקב להעניק ציון שיכול להרים יקב אבל זה בדרך כלל לא מחזיק מים. היקבים הישראלים מאוד צעירים ויקב צריך אורך נשימה והמון מוטיבציה להיות עיקבי.

אכן רב הייננים נפגעים עד עמקי נשמתם אם היין שלהם לא מקבל את הספרה 9 , הציון שמונים פלוס נראה להם סוג ל כישלון. יקבים למדו לקבל ציונים גבוהים ממבקרי יין ( בזעיר אנפין ) שבדרך כלל היה להם אינטרס עסקי לתת את הציון הזה ליקב. מישהו יכול לומר לי מה ההבדל הגדול בין ציון 87 ל 88 ולמה ציון 85 הוא לא מספק ומרגש את היינן, יצרנו פה תופעה מאוד לא נכונה ושלא משקפת באמת את היין הישראלי. יקבים גדולים מסוגלים להשפיע או לאיים על עיתונאי כדי שייתן ציון גבוה ( הפחד שלא יזמינו אותו להשקה או שהוא לא יקבל יין חינם די מרתיע את אותם בלוגרים ועיתונאים שאין להם מושג מה זה אתיקה. ) יקב חייב להבין שגם אם הוא שולח יין או מזמין להשקה גדולה העיתונאי חייב לכתוב את האמת שלו. היום היין הספציפי הזה קיבל 82 ומחר יין אחר יקבל 89. ככה זה עובד וככה זה צריך לעבוד.

תעשיית הציונים משגשגת בארץ ואם עוברים על הציונים במדריכים או באתרי היין שנותנים ציונים

( גילוי נאות. אני לא נותן ציונים אף פעם ) ומשווים אותם לזה של ה Wine Spectator המבוכה רבה מאוד. מצורף לינק לציוני היין.

http://www.winespectator.com/wines/list/id/53573#.V8azdEqQbsE.facebook

 

 

3: יקב חדש נולד. Covenant . יינן ג'ף מורגן ( העורך לשעבר של ה Wine Spectator)

מתגורר בקליפורניה , מייצר יין ביקב יזראל. שם היין בתרגום מאנגלית הוא " ברית " שוחחתי עם ג'ף מורגן ושאלתי לפשר השם בעיקר כשעל הבקבוק רוזה מתנוססת ארץ ישראל השלמה אך ללא עזה.

ג'ף מספר כי אין קשר לברית מילה אבל יש קשר לברית בין אחים, בין דעות, בין אמונות והכוונה במפת ארץ ישראל השלמה ללא אזכור ערים וגבולות שיש כאן אנשים שיש ביניהם ברית והם צרכים לזכור זאת ולחיות יחד. ג'ף מתגורר בקליפורניה אולם ביתו מתגוררת בישראל וכיהודי שמבקר בארץ לא מעט פעמים ייצור היין בשבילו בכרמים שלו ברמת הגולן היא הדרך שלו לכרות ברית עם מדינת ישראל. כרגע ג'ף מייצר יין רוזה ואוטוטו צריך לצאת לשוק יין אדום.

 

2015 Covenant Israel Rosé

ענבי רוזה בשיטת הבלידינג, היין שהה 6 חודשים בחביות , צבע היין כיהה ליין קליפורני שג'ף מעדיף הוא פטל אדמדם , ריחות נקיים של אשכולית, המון פטל נוקשה ותות שדה חמוץ. היין מאוזן להפליא ואף על פי שהיה בחבית 6 חודשים היא כמעט ולא מורגשת והעניקה מעט מרירות מקסימה באפטר טייסט. מהרוזה יוצרו רק כמה אלפים בודדים ואפשר למצוא אותו רק בטייסטינג רום אצל רוני ססלוב.

מחיר : 99-110.

 

4: יקב טורא: ייננים ורד וארז בן סעדון מהישוב רחלים. ליקב טורא יש מרכז מבקרים מרשים ומטופח וזה היקב היחידי הכשר בארץ שבו אפשר לגעת בחביות יין מלאות וזה התאפשר כחלק מהבנה של רבני הישוב ובניית חוצץ שני שצריך על פי ההלכה ולכן היקב הופך לאטרקטיבי מאוד בין מבקריו הרבים שבאמת באים ומלטפים את החביות. המקום ערוך לספק קייטרינג כשר וטעימות יין מצאת החמה ועד צאת הנשמה כמו שורד אומרת. היקב בשנים האחרונות בשלבי גדילה ונכון להיום הם מייצרים בסביבות 70 אלף בקבוקי יין.

  

רוזה 2015 , ענבי קברנה פרנק ומרלו. חצי יבש.

הוורוד הזה הוא יין נפלא, מתוק עם ניחוחות בולטים של מנדרינה כתומה ואפרסק.

איזון של טעמי פירות אדומים כמו פטל ודובדבן עם גוף בינוני וגימור פריך. רוזה חצי יבש מאוד מפתיע. 70-80 ש"ח

 

גוורצטימנר 2015 חצי יבש.

צבע היין צהבהב עם פסים זהובים בהירים, ארומות ארומטיות עם פיצוץ של פירות כמו הליצ'י האננס והמנגו הירוק. כשהיין טיפה מתחמם אפשר ליהנות גם מריח של  קליפת תפוז עסיסית, ותבלינם כמו המנטה והציפורן. בפה יין מאוד עשיר ולא מאוד מתוק כפי שחשבתי שיהיה  חומציות טובה, מינרליות בקצוות. יין שמתאים למגוון גדול של מאכלים ואני הייתי מעדיף איתו אוכל סיני.

גוורצ משמח. 70-80 ש"ח

 

בלנד קברנה סובניון ומרלו : 2014 . 12 חודשי חבית. יין עדיין צעיר וככה הוא מנהג. תוקפני, בועט ומשתולל בפה. יין שיוצר סערת טעמים בפה. פטל צעיר עם עשבי תיבול טריים, מעט קפה ואז הרבה קפה. שד רציני שמעלה חיוך על הפנים. לחובבי הצעירים זה הזמן לשתות אותו ולחובבי המתיישנים זה יין שייתן לכם המון אושר עוד שנה.

יין צעיר, חצוף ושמח. שאפו . 110 ש"ח

 

שיראז 2014. תביות מודבקות בימים אלה והוא יהיה בשווקים לקראת החג.

וזה אכן יין לפתוח איתו את השנה.

המון פלפל שחור וירוק. טעמי שיראז קלאסיים של עולם חדש. יין קריר שמתאים לאוכל ורוצה אוכל.

ריחות נקיים, מאוזן להפליא חרף היותו צעיר. אפטר טייסט מענג.

129 ש"ח

 

5: שנתיים לפטירתו בטרם עת של חברנו מני פאר. לפעמים כשאני פותח את הטלווזיה בשעות מוזרות בערוץ הראשון פתאום אני רואה אותו מנחה את סיבה למסיבה. והקול שלו כמעט ולא השתנה במהלך השנים. שנה שעברה נפגשנו על קיברו בחלקת האומנים בבית העלמין ירקונים ושתינו יין אדום. גם שבוע הבא נעשה זאת.

                          

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב