דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקופת אחרי החגים מתחילה עכשיו 

מאת    [ 01/09/2016 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 5420 פעמים ]

 

אי אפשר להיות ישראלי בלי להכיר את המושג "אחרי החגים". הביטוי הזה מושמע כמעט בכל הקשר, כחודשיים לפני החגים. כל מערכת ההחלטות נכנסת לשיתוק מוחלט וכולם ממתינים ליום שבו תפורק הסוכה האחרונה. נוצרה בארץ תחושה כי בשל ריבוי החגים וסמיכותם, אין טעם לעשות פעולות כלשהן, ואין גם טעם לקבל החלטות לגבי התקופה שלאחר החגים.
הקפאון הזה מקיף את כולם, את בעלי העסקים מצד אחד, ואת הצרכנים, מצד שני. מקפאון זה יש להוציא מהכלל את מכירות החגים אולם, כל בעלי העסקים ונותני השרותים שאינם בקטגוריה זו, וכמותם גם הלקוחות של תחומים אלה, נמצאים בהקפאה עמוקה.
הסיטואציה הזו פועלת באופן כנגד בעלי העסקים ונותני השרותים ובכללם, כל אלה שחושבים על פתיחת עסק חדש או על הקמת עסק וזאת מהסיבה הפשוטה: הצרכנים והלקוחות, כבר הזכרנו, ממתינים גם הם לתקופה שאחרי החגים, כלומר, ביום שלאחר החג הראשון, הם מצפים שהעסק שלכם, או השרות שאתם מציעים, יהיה מוכן עבורם.
התוצאה פשוטה וכואבת: בעלי עסקים שהמתינו בקבלת ההחלטות שלהם עד שיסתיים אחרון החגים, מוצאים עצמם לא ערוכים ולא מוכנים לקראת הלקוחות שהמתינו בסבלנות עד "אחרי החגים".
מלבד ההיבט של אובדן זמן יקר ואובדן לקוחות פוטנציאליים, יש גם היבט כלכלי שיחסוך לכם, בעלי העסקים, כסף רב. תקופת ההמתנה הארוכה, שכאמור, מקיפה את כל המשק הישראלי (להוציא מכירות ישירות של תקופת החגים), היא הזדמנות עסקית נהדרת לבצע שינויים. כל בעלי המקצוע בתקופה זו הם מחוסרי עבודה כי הרי כולם במצב המתנה, ולכן, בעלי המקצוע יהיו זמינים יותר ובעיקר, זולים יותר. כל עבודות השיפוץ, הבנייה, ההרחבה, ההקמה ועוד, יהיו זולים וזמינים באופן משמעותי בתקופה זו. חשוב לזכור שתקופה זו מתרחשת לאחר חופשת הקיץ שבה היו בעלי המקצועות האלה עסוקים מאוד ועכשיו, בין תום החופשה לבין "אחרי החגים" הם מחוסרי עבודה.
יועץ עסקי בעל ניסיון יציע ללקוחותיו לנצל את התקופה הזו ולהערך לקראת התקופה שלאחר החגים. אין זה משנה אם ההיערכות שלכם דורשת שינויים פיזיים בעסק או שהיא דורשת שינויים בתפיסה העסקית שלכם. ניהול עסק הוא נושא מקצועי הדורש מיומנות ואין די בהבנה והידע שיש לכם בתחום שבו אתם עוסקים. שף, מעצבת, ספר, טכנאי מחשבים או כל בעלי מקצוע שהם, מומחים ומוצלחים מאוד ככל שיהיו בתחום עיסוקם, לא בהכרח יהיו בעלי ניסיון וידע בהכנת תכנית עסקית, אסטרטגיה שיווקית, שימור לקוחות, ניהול משברים ועוד.
עצתי הברורה אם כן, לכם, בעלי עסקים קיימים הרוצים לשפר את הביצועים העסקיים שלכם וחושבים על פיתוח עסק קיים, ולכם, השוקלים הקמת עסק חדש: "אחרי החגים" עבורכם מתחילים היום, וטוב תעשו אם תקבלו את ההחלטות עכשיו בכדי שתהיו ערוכים היטב אחרי החגים.

סמי טוויג,  בעל ניסיון רב בניהול עסקים, בליווי עסקים ואנשי עסקים, בפיתוח עסקי ובניהול משברים. כיהן כעוזר שר האוצר, ניהל חברה ממשלתית גדולה והקים את משרד הפרסום טוויג מדיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב