דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באילו מקרים חשוב לפנות לעזרה ראשונה של רופא שיניים? 

מאת    [ 30/08/2016 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2522 פעמים ]

רבים מאיתנו סובלים מחרדות קלות וקשות כשאנחנו חושבים על טיפול אצל רופא שיניים. אנחנו דוחים טיפולים שגרתיים ומגיעים לרופא השיניים רק כשחייבים, כשאין ברירה. זהו כמובן תרחיש לא מומלץ ולמעשה כדאי להגיע לרופא השיניים לביקורת בכל שישה חודשים, כדי לוודא שהשיניים בריאות ואין בעיות מיוחדות.

ישנם מקרים בהם אנחנו חייבים להגיע לרופא השיניים. בכל הקשור לטיפול עזרה ראשונה שיניים לא משקרות. הן שולחות אלינו סימנים כאובים, קשים, ומחייבות אותנו להרים את הטלפון ולהגיע לביקור דחוף.

מתי חשוב לפנות מיד לרופא שיניים?


    • שן שבורה: אם השן נשברת או נופלת בצורה לא טבעית, חשוב לפנות מיד לרופא שיניים. במקרה כזה חשוב לפנות לרופא שיניים שהוא מומחה בשיקום הפה ויוכל לעזור לעקור את השן השבורה או לשקם אותה, לפי חומרת המצב.

 


    • מכה חזקה: אם קיבלתם מכה חזקה בשן או בלסת, חשוב להגיע לבדיקה אצל רופא שיניים במהירות. רופא השיניים יבדוק את מצב הפה וישלח אתכם לצילום שיוודא שלא נגרם נזק משמעותי לשיניים, לעצמות הלסת או לחלקים אחרים בפה.

 


    • כאבים חזקים: כאבים נגרמים מסיבות רבות. מזיהום בחלל הפה, ייתכן כתוצאה מחור בשן שהוזנח לאורך זמן רב ועד למכה, שן לא יציבה וכדומה. אם הכאבים בלתי נסבלים חשוב לפנות ולקבל עזרה ראשונה באופן מיידי.

 


    • רגישויות מיוחדות: כשמדברים על עזרה ראשונה שיניים לא נכנסות לקריטריונים של ריצה לרופא. אנחנו דוחים את הטיפול עד שכבר אין ברירה ואנחנו סובלים מכאבים. ישנן רגישויות מיוחדות שיכולות להצביע על בעיה שמתפתחת וטיפול עזרה ראשונה יסייע להפחית את הכאבים בשלב מאוחר יותר. רגישויות לקור או לחום, כאבים קלים, דימום בחניכיים ותחושת אי נוחות – כל אלו יכולים להצביע על בעיה.

 


    • כאבים חמורים לאחר טיפול: בין אם עברתם טיפולים אצל מומחה בשיקום הפה – מהשתלת שיניים ועד ניתוח חניכיים או ביקרתם אצל רופא השיניים לסתימה או טיפול שורש, חשוב לזהות מתי תופעות הלוואי הופכות בעייתיות. כאבים חמורים לאחר טיפול שיניים, דימום, נפיחות משמעותית – כל אלו הם סימנים לבעיה. במקרה כזה צריך לפנות לרופא השיניים באופן מיידי.

 

כיום מפעילות מרבית מרפאות השיניים בארץ מוקדי רפואת חירום שמאפשרים לכם לפנות בכל שאלה ובעיה ולהגיע ישר לטיפול. בכל הקשור לטיפולי עזרה ראשונה שיניים הן לא דבר שצריך להזניח. כשעולה קושי, יש לפנות מיד לרופא השיניים ולקבל טיפול מהיר.

ברוב המקרים יפנה רופא השיניים בהמשך הדרך לטיפול אצל מומחה לשיקום הפה או למומחים נוספים שיעזרו לכם להימנע ממקרי חירום בעתיד.

 

המאמר בחסות ד"ר שמואל מורגוליס, מומחה בשיקום הפה – בעל מרפאה בירושלים.


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב