דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבטחה ושמירה במוסדות חינוך 

מאת    [ 29/08/2016 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3331 פעמים ]

אבטחה ושמירה במוסדות חינוך הם חשובים ביותר – בהתחשב בכך שבהם נמצאים האוצרות היקרים ביותר שלנו

כשאנחנו שולחים את הילדים שלנו לבית הספר, מה אנחנו בעצם רוצים להשיג בכך? אנחנו שולחים את הילדים שלנו למוסד שילמד אותם ושיחנך אותם, אבל בראש ובראשונה אנחנו שולחים אותם למוסד שבו אנחנו יודעים שהם בטוחים – מאיומים פנימיים וחיצוניים גם יחד. מבחינת איומים פנימיים, הרי שתפקידו של הצוות החינוכי הוא לדעת לזהות תופעות כמו בריונות ואלימות ולמגר אותן מבית הספר, אך כשזה נוגע לאיומים חיצוניים המצב עדין פי כמה.

אנחנו יודעים היטב עד כמה אנחנו חיים במדינה שיש בה איומים ביטחוניים, וכשזה נוגע לילדים אפשר להוסיף גם איומים של מטרידים ושל עברייני מין – ואנחנו רוצים לדעת במאת האחוזים שהילדים שלנו בטוחים ושמורים היטב מפני כל איום כאשר הם בבית הספר. משום כך, נדרשות חברות אבטחה ברמה הגבוהה ביותר לאבטח בתי ספר – ויש כמה וכמה דגשים חשובים ביותר באשר לאבטחה ולשמירה במוסדות חינוך שונים.

מהם הסטנדרטים המחייבים, ומהם הדגשים החשובים ביותר, בנוגע לאבטחה במוסדות חינוך?


    • מיהו שומר בית הספר? השומר של בית הספר נדרש לכמה וכמה מרכיבים מחייבים בעבודתו. ראשית, צריך להיות מדובר בשומר נושא נשק מורשה, שיודע להשתמש בנשק בעת הצורך בכדי לנטרל גורם שרוצה לפגע בילדים. השומר צריך להיות מיומן ולהכיר את הסיכונים השונים הנוגעים למוסד החינוכי, וכן להכיר את עבודתו לעומק, על כל הדגשים המקצועיים שלה, ויש לא מעט כאלה.


    • מהם הדגשים המקצועיים לאבטחת מוסד חינוכי? הדגשים המקצועיים החשובים ביותר בנוגע לאבטחת בית ספר הם בראש ובראשונה היכרות עם בית הספר ועם הדמויות השונות בו, בעיקר בכדי לדעת כאשר דמות שאינה חלק מבית הספר מגיעה אליו. במצבים שכאלה, אלא אם יש היכרות ברורה עם האיש ואישור להכניס אותו, תפקידו של השומר הוא למנוע כניסה. מעבר לכך, השומר צריך לבצע רישום וכך לנהל מעקב אודות גורמים חיצוניים שנכנסים לבית הספר, גם אם הם מזוהים ומורשים.


עוד דגש חשוב ביותר בנוגע לאבטחה במוסדות חינוך הוא ביצוע פטרולים וסיורים – שומר בית הספר חייב לבצע סיורי אבטחה בבית הספר ובעיקר בשטחים הפתוחים בו, על מנת לאתר בצורה יעילה איומים חיצוניים שמנסים לחדור לבית הספר דרך טיפוס על הגדר, קרע בה או כל דבר דומה.

באבטחת מוסד חינוכי כזה או אחר, נדרשת חברת אבטחה מקצועית ללא פשרות

ניתן לראות כי ישנם לא מעט דגשים מקצועיים לעבודת אבטחה ושמירה בבית הספר, וישנן גם דרישות גבוהות במיוחד לשומרים במוסדות חינוכיים ככלל. משום כך, כמנהלים וכאחראים על אבטחה במוסדות חינוכיים שונים, אסור להתרשל בעבודתנו ועלינו לפנות אך ורק לאנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בתחום האבטחה, קרי לחברת אבטחה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר – עבור אבטחה ושמירה במוסד החינוכי שלנו.

קבוצת אבידר מספקת שירותי אבטחה ושמירה, מוקד אזעקות, ניהול, השמת עובדים ועוד. עבור לקוחות מן המגזר העסקי, המוסדי והפרטי בכל הארץ 5375626 - 03  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב