דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים כשהעסק כבר לא מרגש אותך? 

מאת    [ 28/08/2016 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 1903 פעמים ]

דנה בעלת עסק לאיפור כלות. היא עוסקת בתחום כבר כמה שנים, בעלת אתר אינטרנטי מרשים, עמוד יוטיוב עם הרבה כניסות, פרופיל עסקי בפייסבוק והרבה הפניות מפה לאוזן....עד לפני שנתיים היא עבדה בבית ספר לאיפור כמדריכה בתחומה והחליטה לפרוש כנפיים ולבנות את עצמה לבד.

לאחרונה החלה דנה להרגיש שכבר נשבר לה. נשבר לה לעשות עוד מאותו דבר, אותן לקוחות, אותן שיחות מכירה, אותו איפור. היא החליטה שהיא חייבת לשנות משהו אחרת היא תיקמול, תאבד את התשוקה ותפגע בעסק שלה.

 

שינוי תפקידים

עצמאיים רבים נכנסים למסע העסק העצמאי עם תשוקה רבה. התשוקה הזו, כמו כל דבר בחיים הופכת לשגרה. השגרה יכולה למוטט אותנו נפשית וכך לפגוע בעסק שלנו, שיתמוטט גם הוא. שכירים הנמצאים שנים במקום עבודתם, נהנים משינוי תפקידים, קידום וכו' על מנת למנוע שחיקתם בעבודה. עצמאים צריכים למצוא בעצמם את הדרכים להחזיר את האור לפנים ואת הרצון לדחוף את העסק קדימה.

אחת הדרכים שיכולה להאיר את פניהם של העצמאיים החווים חוסר עניין ושיעמום היא פנייה לקהל יעד חדש או מיקוד באחד השירותים שלהם כשירות המרכזי. אם נחזור לדנה המאפרת העייפה, אחד השירותים שהיא יכולה להציע בתחום העיסוק שלה (איפור) הוא פנייה לקהל יעד ממוקד איתו היא הכי נהנית לעבוד. הפנייה צריכה להיעשות תוך מתן מענה על צורך ממשי שיש לו "קונים רבים".

 

פנייה לקהל חדש


אז בואו נבנה לדנה קהל יעד חדש, או יותר נכון- ממוקד. ראשית עלינו לחשוב מי נזקק לשירותי איפור. אחרי שנרשום את כל הקהלים שלה, נוכל לבחור מתוכם את קהל היעד עליו אנחנו רוצים לדגש. נשאלת השאלה- האם ברגע שאני בוחר קהל יעד ממוקד, אני מוותר על אחרים? לא. אנחנו מתמקדים באחד אבל לא מונעים מאחרים להגיע אלינו אם הם חפצים בכך. השיווק ייעשה רק עבור אותו קהל שבחרנו, כדי לצמצם עלויות, לבדל את עצמינו בשוק וליצור לנו עניין מחדש, אבל אם מגיעים אלינו לקוחות שאינם קהל היעד אותו בחרנו, אין סיבה שלא נקבלם...

אחד מהקהלים שיכולה דנה לבחור בהם הוא: נשים שמתחתנות בפרק ב'. כיום, עם עליית מקרי הגירושים, כך גם עולה מספר החתונות בפרק ב'. האם האיפור בפרק א' זהה לפרק ב'? ברור שלא. מדובר באישה בשלה יותר, עם צרכים שונים, בעלת עור שונה מגילאים צעירים, לרוב היא תבחר איפור מאוד מסויים ועוד... ולכן- אם דנה תבחר להתמקד באיפור כלות לנשים בפרק ב, ותרכז את אמצעי השיווק שלה לקהל יעד זה- אותן לקוחות ממוקדות יגיעו ישירות אליה. מדוע? כי אותן נשים תדענה שאם הן בוחרות בה לאפרן, היא מתמחה בדיוק בצורך שלהן. מאמצי השיווק של דנה יהיו ממוקדים בעולם התוכן של אותן נשים והשפה השיווקית תותאם לקהל היעד החדש שלה.

 

חדשנות והתעוררות


אחרי שנים בתחומינו, הידע שצברנו הוא בלתי נדלה ולא נעלם לשום מקום. עלינו להשתמש בו ולשכלל אותו. אם הגענו לנקודה שבה אנחנו כבר עייפים מהעסק שלנו, עלינו לחדש אותו, לא לנטוש אותו. חישבו על קהלי יעד שאיתם אתם הכי נהנים לעבוד ומקדו את השיווק מעתה כלפיהם. חישבו על קהלים חדשים שהשירות שלכם יכול להועיל להם ופנו אליהם.

פנייה לקהל יעד חדש, יצירת שירות חדש- יעורר בכם שוב את התשוקה וינסיק את העסק שלכם.

 

בהצלחה

אור קריבוס


אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים ובינוניים


 אתר


 


054-4413422


 



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב