חומצות האמינו למינוף האימון הגופני
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חומצות האמינו למינוף האימון הגופני 

מאת    [ 27/08/2016 ]
מילים במאמר: 415   [ נצפה 881 פעמים ]

 
 

כיום ניתן לראות איך הפארקים השונים וחדרי הכושר מלאים במתאמנים המבקשים לזכות באורח החיים הבריא ולטפח את גופם. השידוך המושלם והמתבקש עם הפעילות הגופנית הוא אצל המון מתאמנים. תוספי התזונה השונים, הכוללים בהרכבם גם חומצות אמינו, עבור לא מעט מתאמנים, מעבר לפאן הבריאותי, חשוב גם הפאן החזותי ונראות השרירים.
כך הפכו חומצות אמינו לספורטאים לתוסף מושיע שמסייע להם בנראות הגוף והבלטת תוצאות האימונים, ולא רק. מתאמנים שעוסקים בפעילות הגופנית לא אחת מוצאים עצמם נטולי אנרגיה זמינה. המשמעות היא שהגוף מתמודד עם המצב של חוסר האנרגיה בפירוק של מסת השריר, וכך כל העבודה הקשה לאורך האימון נעשתה לשווא.

על מנת למנוע את המצב בו השריר מתפרק לטובת סיפוק אנרגיה לגוף, מתאמנים רבים מסתייעים בחלבונים שונים לאורך האימון, וכך דואגים למלאי רציף וזמין של אנרגיה. מאחר ומדובר בחלבון שהגוף זקוק לו בזמן האימון, הרי שחלבון המגיע מאבקות שונות או ממזון ישיר אינו רלוונטי, שכן הגוף צריך את הזמן שלו לטובת פירוק החלבון – כך שמדובר על מענה בעייתי. כך, הפכה חומצת אמינו למענה האידיאלי עבור הספורטאים והמתאמנים השונים. באופן זה, לא רק שהשרירים לא מתפרקים, אלא גם קיים תהליך האצה ועידוד של בנייה חדשה של שרירים. 

חומצות אמינו – הסבר מפורט

על מה בדיוק מדובר בעת שמדובר על חומצות האמינו? מדובר על אבן הבניין של החלבונים. כאשר מדובר על ספורטאים ועל מתאמנים, הרי שמדובר על צריכה של חלבונים הנעשית מתוך מגוון רחב של תוספים המוכרים בעיקר מתוספי התזונה ואבקות שונות להכנות משקה. בטבע אומנם קיימים 300 סוגים שונים של חומצות האמינו, אך בעת שמדובר על גוף האדם, מדובר על 20 חומצות בלבד הפועלות בתפקידי מפתח. באימוני הכושר, חומצות האמינו מעניקות למתאמנים את כל שאפשר לבקש: בנייה איכותית של השריר, שיקום השריר והתאוששות גם במהלך האימון עצמו.

תיסוף של חומצות האמינו המסועפות – כל הסיבות למה כן

אם כן, מתאמנים וספורטאים רבים בוחרים להזין את גופם בחומצות האמינו המסועפות: אלין, איזולאוצין ולאוצין. בעת שנעשה שימוש בהן, למעשה דואגים לכך שיהיה שיפור ניכר בביצועי המתאמן, וזאת הודות לכך שתוספי התזונה יתנו גיבוי מלא לפירוק של חלבוני השריר לאורך פעילות ממושכת. כמו כן, התיסוף יכול למנוע, או לכל הפחות לגרום להפחתה בקצב של פירוק השרירים שנקרא גם תהליך קטבולי, השכיח במהלך מאמץ גם בפעילות אירובית וגם בפעילות אנאירובית.

כמו כן, ישנה הנחה כי התיסוף גורם לאפקט של עיכוב הפירוק, תוך שיש האצה בבנייה של חלבוני השריר במהלך ההתאוששות שלאחר האימון. בנוסף, מדובר על הקלה בתחושת העייפות שצצה במהלך האימון, וכך יוכלו המתאמנים למתוח את קצה גבול היכולת בעת שמדובר על פעילות הדורשת מאמץ רב.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב