דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סלמונלה או לכשכש בכלב 

מאת    [ 25/08/2016 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2485 פעמים ]

שוק המזון בישראל נכנס בשבועות האחרונים להיסטריה וחוסר מודעות, אך יותר מזה ציבור הצרכנים היסטרי,מבולבל וחסר מודעות לחשיפות התקשורת שביום אחר יום מגלים לנו שהמזון אותו אנחנו אוכלים לא נבדק כראוי ובחלקו נמצאו חיידקים וחששות לאי התקינות על פי הקריטריונים התברואתיים.
ברכות לחוקרים, הטכנולוגים ואנשי משרד הבריאות שגילו לנו שביום אחד כל רבי המכר של חברות המזון הגדולות שאמורות לעמוד בתקנים המחמירים ביותר בהבטחת איכות המזון הבסיסי אותו אנחנו וילדנו צורכים ואוכלים מדי יום ומזה שנים רבות לא ראוי למאכל אדם, ובמעמד מלחמת המזון הבריא והפחתת הסוכרים מסוגי המזון הגענו לכך שאנו אוכלים חיידקים, ואילו חיידקים? הסלמונלה שמר רפי גינת לימד אותנו עליהם כבר לפני שנים. איך יתכן שכל כך הרבה מפעלים ומוצרים נחשפים ביום אחד? למה אדם בודד כמו מר רפי גינת היקר חשף לנו בתחקיר טלוויזיוני שנמצאו שרידי סלמונלה במזון מסויים ברקע של מנגינה מסרט אימה בתוכנית טלוויזיה בעבר והצליח לרתק אותנו ולמרות ההקצנה קיבלנו גם הסברים.
הסקרנות העיקרית והשאלה שנשאלת האם תמיד אכלנו חיידקים ובעלי התפקידים שהיו ממונים על הביקורת נרדמו בשמירה? או שיש מניעה שונה לכך שמשרד שלם קם על רגליו ופוסל פריט אחר פריט ומפעל אחר מפעל. האם נאסר עלינו ועל ילדנו לאכול ממוצרים אלו? זמנית? לתמיד? האם האמון בכל יצרני המזון נעלם והתאדה?
שאלות רבות עולות כאן אך ההשלכות לתופעה הן רבות יותר, מאז ומתמיד נמצאו ליקויי יצור במוצרים מסויימים אשר ניתנה הנחייה לבצע איסוף ממדפי המרכולים אך מעולם לא הגיע למצב מסוג זה שדומה לתופעות של מגפה.
מה קורה בבתי אוכל שאנו אוכלים מדי יום? ובכלל מה קורה בביתנו? האם גם בבית יש לנו מבקר איכות שבודק האם הזמן שהאוכל נמצא בקירור ומחוצה לו נמצא תקין, האם הבישול הביתי אפילו של הסבתא היקרה תקין או לא? פעם בדקנו מה תוקף התבלינים שהיא השתמשה או מה עבר על העוף מהרגע בו נשחט עד שהוגש לצלחת הביתית?
אז ברור שלא בדקנו ולא שאלנו ואין לנו רצון למכור, לצרוך או לאכול מזון לא תקין, אבל לתופעה הנוכחית יהיו השלכות על דפוסי הצריכה וגם על שוק המזון בישראל ברבעון הקרוב. חוסר הפרופורציה לחשיפות אינן עוזרות לצרכן אולם מהלך הסברתי נכון של הממונים והמבקרים המומחים לנושא נחוץ ואף רצוי, שלא נשכח כי הזיכרון של הצרכן הישראלי קצר מאוד ואנו ידועים כעם סלחן אז תוך ימים קצרים, קמפיין פרסומי, מבצע או שניים והכל נחלת העבר, אך נזקי התדמית וחוסר המודעות תלווה אותנו עד החשיפה הבאה או עד הקמפיין הבא.

חזי גור מזרחי 


מנכ"ל 


המרכז הישראלי לעיצוב עסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב