דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך המלא לצ'ילרים 

מאת    [ 22/08/2016 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 5043 פעמים ]

אז מה כדאי לדעת על צ'ילרים? 


·  מרכיבי הצ'ילר: קירור מים נשמע כמו עבודה פשוטה, אך האמת היא שלשם שמירה על קור המים ומתן אפשרות לקירור מים בצורה מהירה ויעילה יש לעשות שימוש במרכיבים רבים, ולכן מערכות צ'ילר הינן מורכבות להפליא ועושות שימוש ברכיבים שונים לשם ביצוע פעולתן. ברוב הצ'ילרים נוכל למצוא מעבה, מקפיא, רשת צינורות, מאגר של נוזל קירור, מגוון רחב יחסית של משאבות וכן רכיבים נוספים אשר נועדו לבצע התאמות שונות בכל מערכת בהתאם לצרכי השימוש בה. כלל הרכיבים נועדו להבטיח קירור יעיל של המים ושמירה על טמפרטורה קבועה שלהם לאחר קירורם, וכן הם מאפשרים לנו להזרים את המים במסלול הנדרש לנו כך שנוכל לעשות בהם שימוש.

·  טמפרטורת קירור: טמפרטורת הקירור של המים נקבעת לפי מבנה הצ'ילר, והיא מושפעת רבות מנוזל הקירור בו עושים שימוש. למרות שניתן ליצור שינוי בטמפרטורת המים בצ'ילר, רוב המערכות מסוג זה מקררות מים לטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס, אשר הינה טמפרטורה בעלת שימושים רבים בתעשייה וכן הינה טמפרטורה נוחה לטיפול במים לאחר השימוש בהם. אף על פי כן, לעיתים נרצה לעשות שימוש במים חמים יחסית, ולא לקרר אותם לחלוטין, ולכן נוכל למצוא מערכות המקררות את המים רק לטמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס או כל טמפרטורה אחרת.


·   חסכון באנרגיה: צ'ילרים מאפשרים לנו לחסוך באנרגיה וכן לשמור על כמות המים בה אנו עושים שימוש. כאשר מים מתחממים במערכת מסוימת, ובמידה והמערכת אינה סגורה לחלוטין, נראה התנדפות מהירה שלהם לאוויר, דבר אשר גורם לאיבוד מים רבים מהמערכת ומחייב אותנו להשקיע כמויות גדולות של מים בכדי להבטיח את פעילותה הרציפה. שימוש בצ'ילר מאפשר לנו לקרר את המים כאשר אנו לא עושים בהם שימוש, כך שנוכל לשמור עליהם בצורה טובה יותר ולעשות בהם שימוש חוזר כאשר נצטרך אותם שוב. כמו כן, מערכות אלו לרוב חסכוניות ביותר באנרגיה, ומאפשרות לנו להפיק את המרב מהמים בהם אנו עושים שימוש תוך השקעת אנרגיה מינימאלית.


·   צ'ילרים תעשייתיים: בתחומים תעשייתיים רבים נעשה שימוש בצ'ילרים- ייצור, מחקר, תעשיית המזון ועוד. צ'ילרים אלו מאופיינים ביכולת לקרר כמויות גדולות ביותר של מים במהירות, כאשר נוכל למצוא מערכות אשר יכולות להכיל על 400 טון מים. לרוב מערכות אלו ימוקמו על גגות מפעלים ובניינים תעשייתיים, דבר אשר מאפשר לשולטים במערכת לעשות שימוש באנרגיה הפוטנציאלית של המים בכדי להוביל אותם למקום הנדרש בקלות, וללא השקעת אנרגיה נוספת לשם העלאת לחץ המים או יצירת זרימה.


·    צ'ילרים ביתיים: צ'ילרים מסוג זה הינם פשוטים יותר, וכמובן מקררים כמויות קטנות יותר של מים. נוכל למצוא צ'ילרים ברוב המקררים הביתיים החדישים, אשר נועדו בכדי לקרר את מי השתייה שלנו באופן מידי, וכן במזגנים ביתיים רבים ישנן יחידות קירור אשר מסייעות בפעולת הקירור של המזגן, אולם אינן מאפשרות את יציאת המים מהמערכת.


השימוש בצ'ילרים מאפשר לנו לשמור על המים ולהפיק מהם את המרב

על ידי קירור המים אנו יכולים להפוך אותם לשמישים שוב, ולעשות בהם שימוש חוזר במידת הצורך. צ'ילרים מאפשרים לנו להוריד את טמפרטורת המים לטמפרטורה הנחוצה לנו תוך השקעת אנרגיה מינימאלית וכן שמירה על המים במערכת סגורה עד לשלב בו נצטרך לעשות בהם שימוש, ולכן הם חשובים ביותר בתחומי תעשייה שונים וכן ניתן למצוא אפליקציות ביתיות למערכות אלו. 

הצבי קירור ומיזור אוויר בע"מ , חברה הקיימת משנת 1973 ומספקת במקצועיות את שירותיה למוסדות, ארגונים, עסקים ולקוחות פרטיים .


http://www.hazvi-ma.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב