דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין תוצאות האולימפיאדה לתוצאות העסקיות שלך? 

מאת    [ 21/08/2016 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 1767 פעמים ]

לפני הכל, אדגיש ואומר בצורה הברורה ביותר: אין לי טענה כלשהי לאף ספורטאי ישראלי שהשתתף באולימפיאדה, ללא כל קשר לתוצאות שהשיג בה. ישראל השיגה שתי מדליות אולימפיות, תוצאה זהה לאולימפיאדות קודמות, והתייצבה לפני כמה וכמה מדינות ראויות שהשיגו פחות מכך.
בתקשורת ובציבור חגגו בהתרגשות רבה את הזכייה במדליות, ובצדק, משום שמי שזכה במדליה אולימפית היה ראוי לה, ואכן הביא כבוד רב למדינת ישראל.
ואולם, אי אפשר לעבור לסדר היום מבלי לבדוק את מה שלא קרה, כלומר, מה קרה לכל אותם אלופי עולם ישראליים, או אלופי אירופה, או מדליסטים מעוטרים בתחרויות יוקרתיות לא עמדו בציפיות. איך קרה שאלופי עולם שלנו לא העפילו אפילו שלב אחד בתחרויות שרק לפני חודשים אחדים הם היו על פודיום המנצחים וזכו לנגינת ההמנון הלאומי של ישראל. זה קרה כמעט בכל ענף, וגם אלה שהעפילו מעבר לשלב הראשון, לא צלחו את ההמשך וכשלו הרבה לפני הגמר ולפני האופציה למדליה.
מיד נדון בסיבות לכך, ובעיקר, נדון בשאלה המסקרנת: איך תוצאות האולימפיאדה קשורות לתוצאות העסקיות שלכם.
אולימפיאדה היא ארוע עולמי ייחודי. עיני העולם כולו, פשוטו כמשמעו, נשואות לכל התרחשות בארוע זה. האולימפיאדה מייצרת בפרק זמן קצר יחסית חדשות בעוצמה שמאפיינת חדשות שנוצרות בזמן מלחמה. באולימפיאדה נוצרות סיטואציות ייחודיות בעלות אופי פוליטי, חברתי, לאומי, גזעי, רכילותי, אנושי וסיטואציות רבות בלתי צפויות.
כל מילה מהמילים הכתובות כאן, משפיעה השפעה קריטית על הספורטאים, על המורל שלהם, על החוסן הנפשי שלהם, על הריכוז ובעיקר, על היכולת שלהם להתרכז במטרה: מדליה אולימפית.
במשך ארבע שנים עוברים הספורטאים הכנה ספורטיבית מדוקדקת. מוצב להם מינימום אולימפי אותו הם חייבים להשיג ולשמר. הוועד האולימפי עוקב בקפדנות אחר ההישגים של הספורטאים בתחרויות הבינלאומיות והתוצאות בהן מהוות בוחן לקראת ההחלטה המכרעת: מי ייצג את מדינת ישראל באולימפיאדה הבאה.
אכן, נעשית הכנה ספורטיבית ראויה ודקדקנית, אבל לא נעשה הדבר, שבעיני, חשוב לא פחות מההכנה הספורטיבית: אף אחד לא מכין את הספורטאים בצורה מקצועית לכל הסיטואציות שהוזכרו לעיל. כך קורה, שכאשר הספורטאים מגיע לאולימפיאדה ומגלים את עוצמת הסיקור התקשורתי, את העיסוק האובססיבי (הלגיטימי) בתוצאות שמצפים מכל אחד מהם, ובעיקר, כאשר הם רואים את הביקורת (הלגיטימית) של התקשורת על תוצאות המאכזבות של הספורטאי שהתחרה לפניהם, יש קריסת מערכות כוללת דוגמת מודל הדומינו.
אוכל לציין כאן את היוצא מהכלל הממחיש את הכלל: קוראים לא אור ששון. הבחור עבר הכנה אישית (פרטית, ביוזמתו ועל חשבונו) שנועדו לחזק את החוסן האישי שלו. כך קרה שאור ששון התעלם מההמולה התקשורתית לקראת המפגש עם המתחרה המצרי והתעלם כליל מרעשי הרקע העולמיים שעוררה אי לחיצת היד המפורסמת. כך, בהכנה נפשית מבורכת, יכול היה אור ששון להמשיך בהישגיו עד למדליה המיוחלת.
עכשיו, ארבע שנים לפני האולימפיאדה הבאה, ראוי להתחיל לחשוב על ההכנה המנטלית של הספורטאים על מנת שלא יקרסו תחת הלחצים החיצוניים.
ועכשיו לעיקר: איך כל זה קשור לעסק שלכם? אני משוכנע שהחיבור מובן. בדומה לספורטאים, יש לכם ידע עצום בתחום שבו אתם עוסקים. אתם אלופי עולם ומדליסטים בעלי שם. האם מישהו הכין אתכם לכל ההתרחשויות שאתם עומדים בפניהן יום יום? האם אתם יודעים מספיק על ניהול עסקי? מה אתם יודעים על פתיחת עסק חדש? אתם מכירים את המושגים מיתוג, בידול, שימור לקוחות?
האם מישהו הכין אתכם, חלילה, לאפשרות של משבר עסקי? אתם פועלים על פי אסטרטגיה שיווקית? האם יש לכם יועץ עסקי?
כל השאלות האלה זהות באופן מוחלט לשאלה: מדוע ישראל, אלופת עולם ובעלת מדליות עולמיות בתחומים רבים כל כך, הביאה כל כך מעט מדליות אולימפיות.
אז אם גם אתם לא רוצים להסתפק במועט, ויש לכם רצון לנצל את הפוטנציאל העסקי שלכם, חשוב מאוד שילווה אתכם יועץ עסקי בעל ניסיון, שאיתו תוכלו להתייעץ, שיוכל להדריך אתכם ולהוביל אתכם למדליות זהב.
זה בהישג יד ותלוי רק בכם. יועץ עסקי יתרום רבות לידע שלכם, לבטחון העסקי שלכם ולהצלחה.

סמי טוויג,  בעל ניסיון רב בניהול עסקים, בליווי עסקים ואנשי עסקים, בפיתוח עסקי ובניהול משברים. כיהן כעוזר שר האוצר, ניהל חברה ממשלתית גדולה והקים את משרד הפרסום טוויג מדיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב