מעוניין להפיק סרט לעסק? תגדיר קודם כל את המטרה!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מעוניין להפיק סרט לעסק? תגדיר קודם כל את המטרה! 

מאת    [ 17/08/2016 ]
מילים במאמר: 466   [ נצפה 2779 פעמים ]

 
 

 קיימים סוגים רבים של סרטים לעסקים, ועדיין ברוב המקרים השאלה הכי נפוצה שאני כבעל חברת הפקה מקבל, היא: "כמה עולה סרט תדמית"? אני מבין את הרגישות לעלויות של בעלי העסקים, אבל עדיין לא זו הדרך. לפני שמתניעים תהליך של הפקת סרט לעסק, צריך קודם כל פנימית בחברה להגדיר: מה המטרה של הסרט?

הדרך המומלצת לבעלי העסקים, היא לשתף את חברות ההפקה בצרכים שלהם, ומה המטרה שהם מעוניינים להשיג באמצעות ההפקה של הסרט, כי בסופו של דבר הסרט איננו המטרה. הסרט הוא רק אמצעי להשגת המטרה.

ראו להלן איזה מטרות ניתן להשיג, על פי סוג הסרט:

סרט תדמית

מיתוג מחדש, או חיזוק המיתוג הקיים של העסק

הגדלת החשיפה של העסק ללקוחות חדשים

הצגת טכנולוגיה ייחודית של העסק

הצגת הבידול של העסק ביחס לתחרות

כלי שיווקי יעיל עבור העסק

 

סרט מוצר

השקה של מוצר, או קו מוצרים, חדש

קידום מכירות של קו מוצרים

הגדלת החשיפה של קו המוצרים ללקוחות חדשים

הצגת הבידול של קו מוצרים ביחס לתחרות

כלי שיווקי יעיל לקו מוצרים

 

סרט לתערוכה

הגדלת החשיפה של העסק והמוצרים ללקוחות פוטנציאלים בתערוכה

כלי יעיל למשתתפים בכנס בינלאומי או כנס רב משתתפים

כלי אטרקטיבי להצגת העסק והמוצרים בכנס מקצועי

 

סרט למשקיע

גיוס מימון ממשקיע מוסדי עבור השלמת פיתוח מוצר חדש

גיוס משקיע, או שותף אסטרטגי, לפיתוח טכנולוגיה חדשנית

 

סרט הדרכה

תחליף לספר ההפעלה של מוצר חדש

אמצעי יעיל להדרכת לקוחות או עובדים, כולל בנושאי בטיחות

 

ברוב המקרים, ברגע שהמטרות מוגדרות, ניתן להגדיר גם את סוג הסרט הנדרש. במקרה ומהגדרת המטרות, נראה שנדרשים מספר סרטים- זה בסדר גמור. הפתרון הגרוע ביותר הוא סרט אחד שאמור לטפל במספר מטרות שונות. זה לא עובד. הרבה יותר נכון להפיק מספר סרטים ממוקדים, ולהשתמש בהם על פי המטרות המוגדרות.

מהרגע שהמטרות מוגדרות, הרבה יותר קל להתכוונן עכשיו על היישום שלהן. בשלב הזה, אנחנו ממליצים לבצע את התהליך הבא:

-          מתוך המטרות, להגדיר את סוג הסרט הנדרש, קרי: סרט תדמית, או סרט מוצר וכד

-          לבצע חיפוש ראשוני באינטרנט של דוגמאות של סרטים, מתוך תיקי העבודות של חברות ההפקה השונות

-          לאתר את סגנון הסרט שמוצא חן בעיניכם, ואז- לשתף מספר חברות הפקה של סרטים לעסקים בדוגמת הסרט שאיתרתם, ועבורו להבין סדרי גודל של עלות הפקת סרט "דומה"

-          לבקש לראות סרטים באותו סגנון מאותן חברות הפקה

-          ורק לבסוף לבקש הצעת מחיר משתי חברות שגם ענו על ציפיותיכם, וגם הוכיחו שמסוגלים להפיק סרט בסגנון שאהבתם

זה בהחלט נראה תהליך ארוך, שמחייב השקעת זמן בחיפוש ובמיון חברות הפקה, אבל לדעתי רק בדרך זו מובטח לכם שתקבלו את סרט התדמית, או סרט המוצר, או כל סרט אחר לעסק, שיענה בצורה המיטבית על ציפיותיכם, ובעיקר- יניב לעסק תוצאות.

עוזי יהב, מייסד  יהב הפקות ,  ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית וסרטי מוצר

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב