פעילות המוח תקינה עם ויטמין D
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פעילות המוח תקינה עם ויטמין D 

מאת    [ 17/08/2016 ]
מילים במאמר: 364   [ נצפה 2127 פעמים ]

 
 

במאמר שפורסם באנדוקרינולוגיה ומטבוליזם, מתאר כיצד מדענים כעת מתחילים להבין איך ויטמין D מעורב בשמירה על בריאות המוח שלנו, כמו כן, הם גילו לאחרונה שקולטני ויטמין D במוח, חוט השדרה, והמרכזי מערכת עצבים.

 

השפעות נוירולוגיות ואימונולוגיות של ויטמין זה תוארו במפר מחקרים, דבר המציין את הערך הפוטנציאלי של ויטמין D המסייע למחלות ניווניות של מערכת העצבים (neuroimmune). בנוסף, ויטמין D גורם לאפופטוזיס (מוות מתוכנן) של תאי גליומה, מה שהופך את הויטמין כבעל פעילות טיפולית אפשרית בגידולי מוח.

 

מנתונים שהצטברו, ספקו ראיות שויטמין D מעורב בפעילות המוח. ויטמין D יכול לעכב את הסינתזה של תחמוצת החנקן (nitric oxide synthase) ולהגביר את רמות גלוטתיון, דבר המצביע על תפקידו כדטוקסיפיקטור של המוח.

נמצא שויטמין D יכול למנוע או לטפל במצבים כגון:

 

1. זיהומים ודלקות. 

2. 16 סוגים של סרטן. 

3. דיכאון ובעיות נוירולוגיות. 

4. התקררות (צינון) ושפעת. 

5. סכרת

6. אוסטאופורוזיס (דלדול העצמות).

7. ועוד...

  המלצות ויטמין D במינון

גיל 5 - 10 2500 יחידות.

גיל 18 - 30 5000 יחידות.

נשים בהריון 5000 יחידות.

 

הויטמין מסדיר את הפעילויות בגוף ע"י הפיכת הגנים שלנו או ביטולם, ויש לך כ-2,000 גנים המושפעים ישירות ע"י ויטמין D...

 

בעונת הקיץ, כאשר אנו לובשים את בגד הים שלנו ומשתזפים במשך 30 דקות, הגוף מייצר כ- 20,000 IUs של ויטמין D; כמותץ שקיימת בכ- 200 כוסות חלב, או שווה ערך לכמות של כ-50 מנות של ויטמינים!

 

בינתיים, ה-RDA הנוכחי בעבור צריכת ויטמין D, שפותחה על ידי מועצת המזון והתזונה במכון לרפואה של האקדמיה הלאומית, אינה מספיקה:

 

200 IU עבור אנשים בגילאי 14-50

400 IU עבור אנשים בגילאי 51-70

600 IU עבור אנשים מעל גיל 71

 

פשוט אין קיצורי דרך טובות להנאה כלשהי מרמות נמוכות אלה!.

 

תפקידו של ויטמין D למניעת מחלות

ישנן ראיות המראות כי לויטמין D בעל תפקיד מכריע במניעת מחלות ושמירה על בריאות אופטימלית. ישנם כ 30,000 גנים בגוף שלך, ויטמין D משפיע כמעט 3,000 מהם, כמו גם קולטני ויטמין D הממוקם ברחבי גופנו.

על פי מחקר שנעשה בקנה מידה גדול, רמות ויטמין D אופטימליות יכולות להפחית את הסיכון לסרטן בכ- 60 אחוזים. שמירת אופטימיזציה הרמות שלך יכול לעזור למנוע לפחות 16 סוגים שונים של סרטן, כולל הלבלב, ריאות, סרטן שחלות, סרטן ערמונית וסרטן העור.

ד"ר יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב הספרים: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. יעוצים בתחומי דיאטה מהירה, וסוכרת... לייעוץ בקליניקה: 0528567140

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב