דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכות כבדות רעילות ויטמין D ו- B12 

מאת    [ 17/08/2016 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 3852 פעמים ]

לצריכת ויטמין B12, יש להזהר מצריכת סלניום. במקרה הטוב בצורת סלניום ממקור שמרים או סלנומתיונין (selenomethionine) הסלניום בצורה הנ"ל הונה סלניות בתורתו האורגנית, כלומר המינרל סלניום כמינרל אנאורגני הקשור לחומצת האמינו מתיונין האורגנית. לכן במיוחד ה-אל-סלנומתיונין (L-Selenomethionine) עשוי להפחית את הרעילותה של הכספית (Moreno, 2014). 

אצות כלורלה (Chlorella algae) הישנות והטובות מכילות ויטמין B12, האצה אשר מסייעת בהפרשת מתכות כבדות. זאת הודות לכלורופיל (sporopollein) שבכלורלה, המתכות שפעילות פחות ונספגו במחזור התוך כבדית (enterohepatic), מופרשות בצואה.

בזמן האחרון נכתב רבות על היתרונות הבריאותיים של ויטמין D. ויטמין B12, אשר מלבד ויטמין D הוא אחד החומרים המזינים ביותר בשימוש, הוא גם מאוד פופולרי. בעוד משתמשים רבים מדווחים יתרונות מרובים לאחר נטילת מינונים גבוהים של ויטמינים אלה, לכמה מהם עשויים להיות תופעות לוואי.

ויטמינים, מינרלים ומתכות כבדות רעילות עשויות להיות בעלות אינטראקציות שבחלקן מועילות לגופנו וחלקן עשויות להיות הרות אסון!. 

  חומצות שומן אומגה 3 מסוג EPA ו- DHA, הכלולים דגי ים ואצות ים, עשויים להגן מפני ההשפעות הרעילות של מתיל-כספית. צורת ההגנה היא מעקבת ספיגת הרעלן לתוך התאים (Nøstbakken, 2012). אפופטוזיס מואץ נצפה במבחנה.    הגלוטתיון וחומצת האמינו ציסטאין יכולים להזיק - הכל תלוי בתזמון! שני החומרים החשובים והרצויים הנ"ל משמשים לניקוי רעלים מתכות כבדות. חומצת האמינו ציסטאין יכולה להגן על אנזימים כמו: קרניטין אשר מסייעת גם מפני רעלים. הבעיה היא שהציסטאין יכולה לעבוד כנשאית של מתיל-כספית (MeHg) לסייע לכספית לעבוד בדרך מחסום הדם-מוח, כך להובלת כספית רעילה למערכת העצבים המרכזית (Chapman, 2000).  

עם הגלוטתיון ישנה בעיה דומה. הגופרית שהוא מכיל כנוגדי חמצון המגנה על התאים מפני מתכות כבדות ורעילות. כאשר אנו נוטלים כתוסף והמשתמשים בעת מצב בו גופנו "עמוס כספית" ברקמות הרכות, אז הכספית יכולה להיות מועברת מהחללים לתוך התאים כך שהדבר מזיק אפילו יותר. לכן מומלץ להשתמש בגלוטתיון לא לפני השלב האחרון של ניקוי רעלים - דטוקסיפיקציה (Mutter, 2002).

 

ויטמין D אמור להיות השפעה נגד רעלים, היות והוא משפר את רמת גלוטתיון התאית (Jain 2013, 2014). עם זאת רמות גלוטתיון גבוהות מצויות גם במהלך רמות גבוהות של כספית הנגרם ע"י פעילות לא תקינה של האורגניזם (Cabaña-Muñoz, 2015). 

  

למרבה המזל, ניתן לצמצם את ספיגתם של יסודות רעילים, כאשר האורגניזם מקבל מספיק מינרלים חיוניים בעת ובעונה אחת. לכן חשוב במיוחד בעת שימוש במינון גבוה של ויטמין D דהיינו 10.000IU ליום ומעלה, כדי ליצור איזון ולהגביר את השלמתם המספקת של מגנזיום, סידן, אבץ, סלניום ויסודות קורט חיוניים אחרים.

  

ד"ר יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב הספרים: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. יעוצים בתחומי דיאטה מהירה, וסוכרת... לייעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב