דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב עמק האלה: עבר- הווה- עתיד ( אולי ) 

מאת    [ 05/08/2016 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 4793 פעמים ]

חברים אני לא מתכוון להיות חלק בצוות ההחייאה של היקב. ממש מצטער.

אירוע החלפת הייננים והמנכ"ל  המסורתי שיש אצלכם ביקב כל כמה שנים כבר מיצה את עצמו.

לצערי לא למדתם כלום במהלך השנים ושוב אתם עושים את אותן טעויות ומספרים סיפורים ועדיין מסתירים בסוג של חצי חיוך מי הבעלים האמתיים של היקב ושוב מדברים על נטיעות חדשות, וציוד חדש ורוח חדשה ותוכניות לעתיד והרבה מילים שפשוט עושות קופי פייסט מהנאום של המנכ"ל הקודם שהחליף את הקודם שנאם בדיוק אותו הדבר והראה לנו בדיוק את אותן מפות שבו אתם מתכוונים לנטוע גפנים חדשות. קצת מעייף, קצת לא אמין ולצערי כבר מיצה את עצמו.

הסתירות הרבות בין מה שנאמר במסיבת העיתונאים היו רבות  החל מכמות היין ועד איכות היין. יקב עמק האלה מוגדר על ידכם כיקב ESTATE, בשנתיים האחרונות ראינו מכם עשרות אלפי בקבוקי יין שנמכרו ב 3-4 במאה שקל ואף בקבוקי יין שנמכרו ב 10 שקלים במבצעי זר פור יו. יקב ESTATE,

שמרשה לעצמו לעשות או שהוא פילונטרופ או שמדובר בענבים או במיץ ענבים שלא קשורים ליקב.

ההצהרה כי היקב מתכוון ליצר 400 אלף בקבוקי יין לא משקפת את מציאות היקב שיכולת הייצור שלו כרגע קטנה משמעותית מבחינת הציוד שיש ביקב. מכלים, חביות וכולי. האמירה שהוזמנ עוד מכלים נאמרה כבר לפני שנה ושנתיים ושוב נשאלת השאלה האם היין שמייצרים ביקב אכן נעשה ביקב. אנשי השיווק ישראקו סיפרו שרב היין נמכר ברשת טיב טעם, את יינות עמק האלה כמעט ולא רואים במסעדות, בתי מלון, אולמות אירועים או אפילו חנויות יין ובמהלך השנים כל נושא השיווק היה מוזנח.

לין גולד הייננית שהחליפה את דורון רב און לפני חמש שנים נכנסה לנעלים גדולות לא בגלל שרב און היה יינן מוכשר ומתוקשר אלה בגלל שהיא קיבלה בירושה יקב שלא בטוח שהוא החליט שהוא יקב. כולנו חשבנו לפני כמה שנים שהיקב הוקם לצורך השתלטות נדלנית של הבעלים שהשמועה אומרת שזה החבר ספרא חברו הטוב של החבר נתניהו. אולם משהו השתבש מבחינת הפשרת הקרקעות והיקב נתקע ואף אחד לא ידע מה לעשות. רב און עזב כי ההחלטות שהתקבלו בזמנו ביקב היו לא מקצועיות וכיינן מקצועי שחרד לשמו הטוב ידע לעזוב בכבוד לין גולד הגיע כסוג של קישוט על מנת להשאיר את היקב חי עד שיוחלט מה לעשות. אבל מאחר וכל נושא קבלת ההחלטות היה תקוע לין בשקט שלה ניסתה לגבש מהלכים ארוכי טווח על מנת לייצב את היקב. היו אלה חמש שנים שהיקב מצד אחד שיחרר יינות טובים לצד מהלכי שיווק גרועים, היקב דיבר גבוה גבוהה אבל בפועל הייננית נשלטה באופן מוחלט על ידי אנשי שיווק טיב טעם שרצו יין להמונים שיתמודד עם מחירי היבוא של טיב טעם. הקיצוניות הזו בסופו של דבר לא החזיקה מים ולין הודיעה ליקב על פרישתה. אני מניח שכמות האנרגיה שהוציאה לין בהתמודדות היום יומית ביקב ולאו דווקא בלייצר יין כי את זה היא עושה בעניים עצומות הייתה כמו לידת שביעייה בלידת עכוז.

היקב קיבל את התפטרותה של לין והביא שני ייננים שאחד מהם הוא בחצי מישרה ( יעקב אוריה ) והשנייה ( יעל סנדלר ) שתנהל את ייצור היין ביקב דה פקטו.

אני מאוד אוהב ומעריך את שני הייננים הללו אבל אף אחד מהם הוא לא יינן בעל שיעור קומה שיכול לקחת את היקב עם כל בעיות הניהול שלו ולומר לבעלים שככה יקב ESTATE, צריך להיות. שניהם יצטרכו לכבות שריפות כל הזמן ולרוץ אחר חוסר המקצועיות הניהולית שמלווים את היקב בחמש השנים האחרונות וכמו שזה נראה וכנראה שהמשפט " ההיסטוריה חוזרת על עצמה  " אכן נכון.

שחקן חיזוק נוסף שהיקב גייס למחלקת השיווק הוא ארנון הראל  מיקב רמת הגולן. ארנון הוא איש שיווק מנוסה שללא ספק יכול לנסות להציל את היקב. ארנון מקושר בכל תחום המסעדנות ומבין שיווק מקצועי. אני מניח שארנון יצטרך קודם כל להתמודד עם מלאי יין עצום, ועם מיתוג בעייתי וכמובן עם כל נושא קרעי התרנגולת שהיקב יושב עליו.

לא איש בשורה אני לגבי יקב עמק האלה. יכול להיות שהמהלך האחרון שעושה היקב הוא הצ'אנס האחרון שיש לו. ימים יגידו.

 

בשולי מסיבת העיתונאים:

במסיבת העיתונאים נטעמו יינות העבר של היקב שייצרו דורון רב און ולין גולד, יכולתי לכתוב ביקורת ולספר על הטעימה אבל האמת משהו צרם לי עם כל לגימה וכל כוס יין שמזגו לי.

היה זה כל כך מכובד וכל כך ראוי להזמין את שני הייננים הללו שישתתפו בטעימה ויהיו האורחים של היקב ושהם יציגו את היינות שלהם. יקב שמכבד את עצמו שקורא למסיבת העיתוניאם : עבר- הווה עתיד. היה עושה את המהלך הזה ואתם יודעים מה . הייתם יוצאים גדולים.

זה יקב ESTATE . יקב שמכבד את הטרואר שלו ואת הייננים שלו.

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב