אסטרטגית ההצלחה של חברת סמסונג - למד את העיקרון ויישם אותו בעסק שלך
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אסטרטגית ההצלחה של חברת סמסונג - למד את העיקרון ויישם אותו בעסק שלך 

מאת    [ 04/08/2016 ]
מילים במאמר: 663   [ נצפה 2040 פעמים ]

 
 

 

חברות רוצות להרוויח ומשקיעות בכך מגוון רחב של משאבים ויכולות. אך האם כולן רוצות לנצח במשחק העסקים?

בעסקים בניגוד לאולימפיאדה קיים מגוון אין סופי של סוגי מוצרים ושירותים ואין סוף פלחי שוק בהם ניתן לבנות את "מגרש המשחקים" העסקי של חברתך.

כדי לנצח במגרש אותו בחרת קיים רק גורם אחד חשוב שיוצר את ההצלחה, אותו גורם הוא הצרכן, הלקוח המשלם. הצרכן הוא זה שיוצר את הצלחת החברה והופך אותה לעשירה, משגשגת, פעילה ומובילה את השוק בו היא מתחרה.

מכאן נובעת החשיבות האסטרטגית הרבה להיות קשובים לרחשי ליבו של הצרכן ולצורך ללמוד את הפרופיל הרגשי שלו כדי לעזור לו להגשים את חלומותיו וכל זאת בעזרת המשאבים והיכולות של החברה.

כדי להמחיש זאת אבקשך לשאול את עצמך על השאלה הבאה:-

מתי לאחרונה ישבת ביוזמתך עם אחד הלקוחות הטובים שלך לארוחת צהרים ושאלת אותו פנים אל פנים: "למה אתה עובד איתי?" או "מה אני יכול לעשות כדי לפנק אותך יותר?"
מה דעתך להרים עכשיו טלפון אל לקוח חשוב ולתאם פגישה כזו לשבוע הבא?

במקום להתמקד במוצרים חשוב להתמקד במערך הרגשי של הלקוחות!

הנטייה הטבעית של רוב המנכ"לים היא להסתכל על החברה שלהם דרך משקפת קווי המוצר ולא דרך עיניו של הלקוח, דבר שמונע מהחברות שלהם לנצח את המתחרים במאבק על ליבו של הצרכן.

פעמים רבות הזכרתי במאמריי הקודמים את הראייה קצרת הטווח של המנכ"לים, שמובילה את החברות שלהם להתמקדות ביעילות המוצרים מחד, ונטישת תשומת הלב מהאפקטיביות של המוצרים עבור הצרכנים מאידך. אך ברור כי אפקטיביות זו מייצרת את הניצחונות בשדה התחרות על לבו של הצרכן.

אם נבצע ניסוי קטן ונשאל כמה מנכ"לים שאנו מכירים מה תחום העסק שלהם? מה מאפיין אותו? הרוב המוחץ של התשובות שנקבל יהיה תיאור מקוצר של מוצרי החברה ולא של הפרופיל הרגשי של הלקוחות.

לאחרונה בקרתי במטה חברת סמסונג העולמית בסאול שבדרום קוריאה -  סמסונג היא  ללא ספק אחת החברות המתקדמות והמובילות בעולם הצרכני, שהוא אחד הקשים והאכזריים ביותר.

במצגות, בסרטונים ובסיסמאות המתארות את עולם המחר של סמסונג, 10 שנים מהיום, לא תמצאו אף לא מילה אחת על קווי מוצר, שבבים אלקטרוניים, מסכים, יעילות אנרגטית ירוקה ואפקטיביות של מוצרים. מדוע? הרי יותר קל לתאר בפני הצרכנים והמשקיעים את המפרטים הטכניים של  המוצרים החדשניים.

סמסונג בחרה לדבר אל לבו של הצרכן באמצעות 7 ערוצים אנושיים: רגשות, אינטואיציה, שיתופים, חמשת החושים, חוויות, דמיון ועתידנות ועל כך ארחיב במאמר נפרד.

כדי לזכות בניצחון בשוק בו בחרתם להתמקד יהיה עליכם לנטוש את הראיה דרך עדשת "קו המוצרים", להחליף משקפיים ולהתמקד בנושאים המאפיינים את פרופיל הצרכן בשוק שלכם.

כמובן שבשלב זה יהיו מנכ"לים שיחושו התנגדות לכל מהלך כי: "אצלי זה אחרת".
אך מכיוון שאנו מוכרים תמיד לאנשים בשר ודם ושפת הרגשות היא זו שמנהלת אותם, זוהי השפה בה ראוי להשתמש בכל תחום ובכל מקום, כולל B2B.

כמה דוגמאות לחשיבה אחרת בשפת הרגשות:

א. יצרנית טלפונים סלולריים אינה מייצרת מכשירי אלקטרוניקה לשיחות נכנסות ויוצאות, אלא נמצאת כדי לסייע למשתמשים ליצור תקשורת אישית עם אחרים מכל מקום ובכל זמן. הסמרטפון שאותו מחזיק הצרכן ביד, הוא רק אחת הדרכים להגשים את יצירת הקשר בין אנשים.

ב. חברת קוסמטית, המייצרת תכשירים לעור, אינה נמצאת בתפקיד של ייצור קרמים, אלא פועלת למען מטרה אחרת: עזרה לנשים להיות בעלות עור בריא יותר, שנראה צעיר יותר, כדי שהן תרגשנה יפות יותר ומרוצות יותר מעצמן.

ג. חברת נייקי העולמית אינה מוכרת מוצרי ספורט איכותיים, אלא מוכרת השראה ע"י חדשנות לכל אתלט בעולם. ההגדרה של נייקי לאתלט היא: " כל אדם שיש לו גוף."

העולם האמיתי בעסקים יהיה תמיד העולם של הצרכנים ולא של היצרנים.

הכרתי מקרוב חברת ביוטק שהתשובה שלה לקשיים במכירות הייתה להשקיע יותר בטכנולוגיה ובמוצרים חדשים, עד שנגמר לה התקציב והיא נסגרה. רק לאחר מכן הבינו מנהליה כי החברה פעלה מנקודת הנוחות שלה, שהיא יכולות טכנולוגיות,  במקום להשקיע ולשפר את הבנתה בתחושות וברצונות של הצרכן החי ונושם בפלח השוק בו החברה בחרה להתחרות.

בכל שנה נסגרים בין 44-48 אלף עסקים בישראל.
הדרך האסטרטגית שתאפשר לכם לא להיות חלק מהסטטיסטיקה המכאיבה הזו, היא לבחור בהובלת אסטרטגית של החברה תוך הסתכלות על הצרכן ולא על המוצר.

אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה / עסק שלך בחינם


 


אמיר דרורי


 


אסטרטג עיסקי


 


050-7859777

drorimst@gmail.com


 


בנוסף כתבתי מדריך מתנה


 


להורדה לחץ על הקישור 


http://business-israel.ravpage.co.il/strategic-code-guide

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב