דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרטים טכניים לפני רכישת מקרר לרכב 

מאת    [ 28/07/2016 ]

מילים במאמר: 901   [ נצפה 3520 פעמים ]

כיום מדובר על מוצר הנמכר במחירים שווים לכל נפש ומשנה לשנה יותר ויותר ישראלים רוכשים מקרר לרכב, שמשרת אותם בנסיעות הארוכות ובטיולים ברחבי הארץ. בעקבות העלייה המשמעותית בביקוש, חלה באופן טבעי גם עלייה בהיצע ונכון לכתיבת שורות אלה ישנם עשרות דגמים של מקררים לרכב המוצעים לקהל הרחב. ההיצע המסנוור מקשה על רבים לבחור את המקרר המתאים להם ביותר וזוהי הסיבה לכך שכתבנו במיוחד עבורכם את המדריך שלפניכם שבו תמצאו שלל עצות וטיפים שימושיים הנוגעים לפרטים הטכניים שיש לברר לפני שרוכשים מקרר לרכב.

נפח הקירור

הפרמטר החשוב ביותר שיש להתייחס אליו הוא כמובן נפח הקירור של המקרר. נכון להיום ישנם דגמים שונים של מקררים לרכב המגיעים בנפחים של שישה עד 80 ליטרים. כן, זו לא טעות וקראתם נכון – ישנם דגמי מקררים לרכב בנפח של 80 ליטרים. מדובר כמובן במקררים גדולים יחסית בקטגוריית המקררים לרכב, אך חשוב להכיר גם אותם כדי להבין מה הם הגבולות לכאן ולכאן.

אחת הטעויות שישראלים רבים נוטים לעשות, הקשורות לנפח הקירור, נוגעת ליכולת ההערכה שלהם. אם אתם לא רוצים לעשות טעויות, אל לכם להתבייש או להתעצל – גשו לחנות המקררים עם המוצרים שאתם מעוניינים לאחסן בקירור במהלך הנסיעות ובחנו האם ניתן לאחסן אותם בנוחות בדגמים השונים או שמא נוצרת תחושת דחיסות. כמובן שייתכן שתגלו שדווקא המקרר שהתעניינתם לגביו פשוט גדול מדי ולפיכך לא מתאים לצרכים שלכם.

חשוב גם כן להתייחס לממדים של המקרר ולהתאים אותם לממדים של הרכב או ליתר דיוק לאזור ברכב שבו עתיד להיות המקרר ממוקם. גם כאן, מומלץ מאוד למקם את המקרר פיזית ברכב לפני הרכישה כדי לבדוק האם המקרר יוצר תחושת מחנק או שאולי בכלל ניתן לרכוש דגם גדול יותר.

עלות המקרר

הנפח של המקרר משפיע מן הסתם על העלות שלו כשלמשל אותו מקרר גדול ממדים בנפח של 80 ליטר, לנצח יעלה יותר ממקרר בנפח של עשרה ליטר בלבד. המקררים הקטנים ביותר עולים פחות מ-1000 שקלים בעוד שהמקררים הגדולים עולים לא פחות מ-3000 שקלים. בנוגע לאותו מקרר בנפח של 80 ליטר, אין זה מן הנמנע שתיאלצו להיפרד מ-5000 שקלים על מנת להתחדש בו ואף מסכום גבוה יותר. לאור טווח המחירים הרחב, חשוב לקבוע מסגרת תקציב בשלב מוקדם ולהקפיד שלא לחרוג ממנה.

אזורי קירור נפרדים

ישנם דגמים משוכללים במיוחד, המאפשרים לכם ליצור הפרדה בין שני חללים כשבכל חלל שוררת טמפרטורה אחרת. הפונקציה הספציפית הזו מתאימה כמו כפפה ליד למי שמעוניין להחזיק בקירור בקבוקי שתייה קלה לצד בשרים קפואים שאמורים לעלות על המנגל ביום המחרת למשל, אבל פחות מתאימה למי שמעוניין לחסוך כמה שרק ניתן. קחו בחשבון שמדובר בפונקציה שלא קיימת בכל הדגמים, שנוטה להקפיץ את המחיר בכמה מאות אם לא אלפי שקלים.

עם או בלי תא הקפאה

מקררים לרכב מטבעם הם מקררים קטנים יחסית ולכן חשוב לשקול היטב האם אתם זקוקים לתא הקפאה או שמדובר בעניין שמוטב לוותר עליו. גם במקרה הזה כמו בכל מקרה שבו מדובר בפונקציה שלא ניתן למצוא במקררים הסטנדרטיים, מקרר עם תא הקפאה לרוב יהיה יקר יותר ממקרר ללא תא הקפאה, בנפח זהה.

פונקציות מתקדמות נוספות

באופן כללי ישנו מגוון רחב ביותר של פונקציות מתקדמות שלא תמיד יש בהן צורך, אך הן תמיד יקפיצו את המחיר של המקרר. אי לכך, אם ישנו דגם מסוים של מקרר לרכב שצד את עיניכם אבל המחיר שלו גבוה מדי, בדקו האם ישנה אפשרות לרכוש אותו ללא הפונקציות המיותרות. תכונות שמקפיצות את המחיר הן למשל תאורת לד פנימית, תצוגה דיגיטלית, מסך מגע ועוד. חשוב לקרוא בעיון את המפרט הטכני של כל מקרר ומקרר ולנסות להבין האם ישנן תכונות מסוימות שכלל אינן רלוונטיות עבורכם.

כמובן שלא כל פונקציה מתקדמת בהכרח גם תהיה מיותרת ולכן יש להתייחס לכל תכונה ותכונה בנפרד. כך לדוגמה ישנם מקררים המצוידים במפסק אוטומטי להגנת המצבר. המקררים האלו מונעים מצבים לא נעימים שבהם המצבר מתרוקן בעקבות השימוש במקרר בזמן חנייה (ישנו מד מתח שמזהה ירידה מתחת לגבול מסוים, המעביר הוראה אוטומטית לכיבוי המקרר, למניעת התרוקנות של המצבר). אלו שנוטים לשכוח מקיומו של המצבר יפיקו תועלת רבה ממקרר שכזה ולעומת זאת אלו שלא מתכוונים להשתמש במקרר בזמן חנייה, יכולים לוותר על התכונה הזו ללא היסוס.

אפשרויות ההזנה החשמלית

ישנם דגמים של מקררים לרכב שלא ניתן להזין מהשקע הביתי, אך בחלק ניכר מהדגמים האפשרות הזו שרירה וקיימת. אם מתחשק לכם להרחיב את מנעד האפשרויות הפתוחות בפניכם הקשורות לשימוש במקרר, טוב תעשו אם תשקיעו במקרר שניתן להזין גם משקע החשמל הביתי. באופן הזה תוכלו להשתמש במקרר לא רק בזמן נסיעות ארוכות או טיולים ברחבי הארץ אלא גם בזמן הצפייה במשחקי כדורגל עם חברים בסלון הביתי, במהלך ארוחות בגינה, מסיבות בחצר ועוד.

תקנים ואחריות

ישנן שתי נקודות קטנות אך חשובות מאין כמוהן שמסיבה לא מובנת זוכות לעתים קרובות להתעלמות. הכוונה היא לתקנים שבהם עומד המקרר ולהיקף האחריות הניתנת עבור המקרר. רבים לא מודעים לכך, אבל ישנם מספר תקנים אירופאיים שמומלץ בהחלט להכיר ולהקפיד על כך שהמקרר יעמוד בהם ובנוסף חשוב לבחור במקרר שמגיע עם תעודת אחריות מקיפה ככל האפשר. גם מקררים חדשים עלולים להתקלקל תוך זמן קצר כתוצאה מפגמים בייצור למשל ולכן מומלץ לרכוש מקרר המגיע עם תעודת אחריות מקיפה למשך שנתיים לכל הפחות.  

עוצמת הרעש שמייצר המקרר

לסיום נזכיר עוד נקודה חשובה שרבים נוטים להתעלם ממנה לחלוטין במעמד הרכישה, הנוגעת לעוצמת הרעש שמייצר המקרר בזמן הפעולה שלו. שימו לב – אם אתם מתכוונים למקם את המקרר בתא הנהג או במושב האחורי, קחו בחשבון שייתכן שעוצמת הרעש שלו תפריע לכם בזמן הנהיגה. אי לכך, אל לכם להאמין להצהרות בסגנון: "שקט לחלוטין" או "כמעט שלא מרעיש". תחת זאת בקשו מהמוכר בחנות המקררים להאזין למנוע של המקרר בזמן הפעולה שלו כדי להתרשם בעצמכם מעוצמת הרעש ולקבל החלטה מושכלת ומבוססת. 

לנדרס - מקרר יין קטן, הבדל גדול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב