דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשה ואל תעשה בבחירת חלקי חילוף לאייפון 

מאת    [ 27/07/2016 ]

מילים במאמר: 805   [ נצפה 2786 פעמים ]

הדבר הטבעי ביותר לעשות כל אימת שמתרחשת תקלת חומרה באייפון היא כמובן לגשת למעבדת תיקונים מהר ככול האפשר כשמטבע הדברים הרצון לחסוך כמה שיותר כסף, מוביל חלק ניכר מבעלי האייפון למעבדות סלולריות הפועלות באופן חובבני יחסית.

לרבים מאתנו חשוב בעיקר להוציא כמה שפחות כסף בזמן התיקון, גם במחיר של שימוש בחלקי חילוף לא איכותיים במיוחד. האמת היא שבאופן כללי הידע בקרב הציבור הרחב בנוגע לחלקי החילוף של האייפון אינו רב ולפיכך רוב האנשים פשוט לא טורחים לברר אילו חלקים מתקינים להם במעבדה ופשוט שמחים שהצליחו לאתר מעבדה שמבצעת תיקונים בזיל הזול.

אין ספק שיש משהו נפלא במעבדה שמספקת שירותי תיקון אייפון במחירי רצפה, אבל העניין שחשוב להבין הוא שתיקונים יסודיים לא יכולים להיות זולים כיוון שהם מחייבים מיומנות גבוהה, כוח אדם איכותי וציוד יקר. אי לכך, רוב הסיכויים שתיקון זול, אינו איכותי במיוחד.

מדוע ישנם אנשי מקצוע המציינים שפשוט אין חלקים מקוריים לאייפון?

לא אחת אדם שמגיע למעבדה עם אייפון תקול ושואל האם החלקים שעומדים להתקין לו במכשיר מקוריים או מזויפים, נתקל בתשובות מתחמקות ולא ברורות כמו לדוגמה: "אין כל חשיבות לנושא המקוריות" או "הזכוכית לא מקורית אבל לעומת זאת המסך מקורי לחלוטין". ישנם גם אנשי מקצוע שיזדרזו לעדכן את הלקוח בכך שאין לאייפון חלקים מקוריים בכלל ולכן השאלה מיותרת.

זהו המקום לגלות לכם את הסוד הגדול – לאייפון בהחלט יש רכיבים מקוריים. אמנם לא פשוט להשיג אותם, אבל באופן עקרוני כל מעבדת תיקונים יכולה עם קצת מאמץ להשיג את כל סוגי החלקים המקוריים. יש לציין כי לא כל אנשי המקצוע שמתכחשים לקיומם של חלקים מקוריים פועלים בחוסר תום לב, שכן ישנם שפשוט לא מודעים לכך שישנם חלקים מקוריים לאייפון בשוק. יחד עם זאת, גם אם היו יודעים, עדיין אין זה מן הנמנע שהיו בוחרים לוותר על התענוג ולרכוש חלקים מזויפים. זאת כיוון שהחלקים המקוריים יקרים בעשרות אם לא במאות אחוזים מהחלקים המזויפים המתאפיינים באיכות ירודה ומחיר נמוך.  

הבעיה מתחילה לתת את אותותיה ולעורר דאגה ברגע שבו הלקוח מבין שהוא חוזר פעם אחר פעם לאותה המעבדה לצורך תיקון תקלה שמשום מה לא מפסיקה להופיע. היו ערים לכך שישנו סיכוי לא רע שבעל המעבדה יסכים לתקן את התקלה ללא עלות פעם אחר פעם, שכן עדיף לו להחליף את אותו הרכיב חמש פעמים מבלי לגבות עלות נוספת מאשר להשתמש ברכיב מקורי שיכול היה לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. לרוע מזלו של אותו לקוח, הוא לא לוקח בחשבון שבכל פעם שבה המכשיר נפתח ומטופל, תוחלת החיים שלו מתקצרת והולכת.

על הרכיב הזול, משלמים ביוקר

מדי שנה נפתחות עוד ועוד מעבדות לתיקון אייפון ובעקבות זאת בעלי המעבדות מנסים למצוא דרכים לבלוט בשטח כשהדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא על ידי הורדת מחירים. הדרך הקלה ביותר להוריד מחירים היא לרכוש כמות עצומה של חלקי חילוף מזויפים באיכות ירודה ובמחיר מגוחך. שימו לב – בכל מה שקשור לחלקי חילוף לאייפון אין נסים: אם הרכיב נמכר לכם במחיר מצחיק, זה אומר שמדובר ברכיב מאיכות ירודה. חד וחלק ואין כאן מקרים יוצאים מן הכלל.

בדרך כלל הרכיבים המזויפים יוכלו לעבוד היטב עד גבול מסוים, כלומר בדרך כלל בעל האייפון ייהנה מהמכשיר שלו מספר שבועות לאחר התיקון וכך כאשר המכשיר יתחיל לעשות בעיות, הוא לא יוכל לקשר בין התקלה לרכיב הזול שהותקן בו.

מאחר ובפעם האחרונה שתיקן את המכשיר זכה לתיקון זול במיוחד, רוב הסיכויים שיחזור למעבדה שבה ביצע את התיקון הקודם וחוזר חלילה. כך למעשה נוצר מעגל קסמים הרסני שמוביל לזה שהלקוח יישאר באותה המעבדה שרק תגרום לקיצור חיי המכשיר מדי ביקור.

כיצד ניתן לדעת האם החלקים מקוריים?

איש מקצוע המצטיין בעבודתו, יכול לדעת תוך זמן קצר האם חלקי החילוף מקוריים או לא, אך ישנם לא מעט רכיבים המחייבים שימוש במיקרוסקופ. לצערנו בדרך כלל אדם מן היישוב שלא מחזיק בניסיון בתחום או בציוד הנדרש, לא יוכל לזהות בעצמו את ההבדלים בין הרכיבים המזויפים למקוריים. אמנם ישנם כמה מבחנים פשוטים שתוכלו לבצע בבית, אך לרוב מומלץ לפנות פשוט לאנשי המקצוע הנכונים, הידועים בזכות האמינות שלהם.

כך לדוגמה באפשרותכם להניח נייר דבק על המסך ולבדוק האם הוא נדבק או לא. אם נייר הדבק נדבק למסך, רוב הסיכויים שמדובר במסך מזויף. זאת כיוון שנייר הדבק יחליק בקלות ממסך מקורי. ישנם הבדלים במרקמים בין כפתורי בית מזויפים למקוריים, החיווט הפנימי של המכשיר המקורי מתאפיין בשכבת בידוד גמישה, לעומת חיווט מזויף שנותר חשוף, ישנם ברקודים באזורים ספציפיים על המעגלים הפנימיים של המכשיר המקורי שלא ניתן למצוא בחלקים מזויפים ועוד.

(כתבה מומלצת: מהם הרכיבים העיקריים בטלפון הסלולרי ומה תפקידם?)

אז כיצד ניתן להתגונן מזיופים?

הדרך הטובה ביותר שתוכלו להתמודד עם עולם הזיופים ועם כל אותם אנשי מקצוע שמנסים להפיק רווחים קלים מבלי לקחת בחשבון את רמת האיכות, היא כפי שציינו, על ידי פנייה לאנשי מקצוע אמינים וזה המקום לערוך היכרות עם אנשי המקצוע המומחים של חברת גיימסטור. במעבדות הסלולריות של חברת גיימסטור לא מאמינים בקיצורי דרך ולא מתפשרים על איכות חלקי החילוף. כל חלקי החילוף שנעשה בהם שימוש הם חלקי חילוף מקוריים בלבד וזאת על מנת לספק ללקוח את האיכות הגבוהה ביותר האפשרית. טכנאי החברה ישמחו להסביר לכם כיצד ניתן לדעת שהחלקים המותקנים בטלפון שלכם מקוריים וכן לספק לכם מידע בנוגע לחלקים מזויפים.

תודה ובהצלחה חברים.

באדיבות גיימסטור - מעבדה מתקדמת לתיקון מכשירים ניידים ומשווקת קונסולות משחק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב