דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זה הסתיו שלאחר השינוי 

מאת    [ 06/12/2005 ]

מילים במאמר: 1283   [ נצפה 3368 פעמים ]

מה אנחנו יכולים לומר על התנועה , שינוי - אני יודע שאנחנו יכולים לומר הרבה שזה בעצם שום דבר אבל ! לפני שבוע ימים הנחית למים הספוגים ברעל של שינוי פרופ' אוריאל רייכמן , פצצת אטום שחיסלה את התנועה החילונית הזו מכמה וכמה סיבות ובניהם שפרופ' רייכמן היה ממייסדיה הוותיקים של התנועה, היה מראשי התנועה והיה ראש המועצה שלה (מן מרכז הליכוד של שינוי) וביטא את סופה של שינוי הרבה יותר טוב ח"כ יוסי פריצקי במליאת הכנסת בצורה הבאה : " אדוני היושב-ראש, היום הודיע פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא מועצת שינוי וממייסדיה, על כך שהוא פורש מן המפלגה הזאת, ובכך חתם על תעודת הקבורה שלה. אני מבקש לקרוא, אדוני, מספר פסוקים מתהילים: יושב בסתר עליון בצל שדי יתלונן. אומר לאדוני מחסי ומצודתי אתה הוא. לא תירא מפחד לילה מחץ יעוף יומם . מדבר באופל יהלך מקוטב ישוד צהרים . ועכשיו תקשיב טוב : רק בעיניך תביט ושלמת רשעים תראה . לא האמנתי שהיום הזה יגיע ,אדוני , כול כך מהר . "כך היה נוסח הדברים של ח"כ פריצקי במליאת הכנסת שביטא את סיומה של שינוי .

שינוי זה המון דברים שהם בעצם כלום , תנועה גזענית שפעלה נגד מגזר שלם בארץ הזו בבית הנבחרים הישראלי ואני טוען כי חוסר ההיגיון שתנועה כגון שינוי תפעל נגד החרדים מכוחה האלקטוראלי בפרלמנט בשום אופן לא עולה קצה הדעת כהגיונית בשום מדינה מערבית מתוקנת בעולם ובכלל חוץ כמובן ממדינות עם שלטון טוטליטארי-דיקטטורי שגם שם לא היה לשינוי זכות לומר מילה עקב הנסיבות הקיימות .

שינוי בוא נגיד את זה בצורה מסוימת ביישה את כול מי שהקים אותה ואת כול מי שגרם לה להתקיים ויצדיקו אותי רבים וטובים מראשי התנועה הדמוקרטית לשינוי (ד"ש) כגון פרופ' רובינשטיין , אותו פרופ' רייכמן שפרש , ידין ואפילו חבר מועצת עיריית ת"א כיום ודאז חבר כנסת , עו"ד מרדכי וירשובסקי , ממקימי התנועה הזו שטען בראיון לערוץ הכנסת כי שינוי הקודמת שהיא הבסיס לשינוי כיום קמה על חורבות מלחמת יום הכיפורים ועל נושאים שאינם קשורים לנושאים אותם שינוי כיום מבצעת ועושה .

שינוי הייתה גאה מאוד בכנסת ה-16 בכול הדברים שהבטיחה לעשות עם סיסמתה "חייבים שינוי בממשלה" אתה זוכרים את זה? אני לא בטוח שמשהו זוכר סיסמה כול כך לא הגיונית ושקרית ! , שינוי נכנסה לממשלה כפי שרצתה ועשתה כול מה שאפשר הפוך לפי הצורה הבאה:
1. משרד הדתות - גאווה גדולה בפי איך הם קוראים לו - "הדיקטטור!" לפיד כי שינוי חיסלה את משרד הדתות אך מה הדמגוגיה הלפידניקית כי שינוי חיסלה את משרד הדתות שקרית ולפי נוסחת הדיקטטורה הולכים חברי הכנסת של שינוי שלא יהיו בכנסת הבאה בדרכו ואומרים אין משרד דתות (אבל בעצם מה הם עוד יכולים לומר - ) בכול מקרה משרד הדתות חי וקיים במשרד ראש הממשלה , אגף נפרד שפועל בצורה אטרקטיבית ביותר תחת השם משרד ראש הממשלה , שינוי נכשלה .
2. ברית הזוגיות - שינוי מכול הכישלונות שלה שקיבלה ציון 40-30 פה היא קיבלה ,0, חוק ברית הזוגיות שעלה להצבעה במליאת הכנסת נפל ועל יד מי - על יד שינוי , שרי שינוי בראשות לפיד ופורז בתירוצים העלובים שלהם טענו על משמעת קואליציונית-ממשלתית וכן בגלל זה מסכנים היו חברי הכנסת של שינוי שהתבלבלו וכול אחד הצביע בצורה צר לי לומר מטופשת לחלוטין ומטומטמת אחד בעד אחד נגד אחד נמנע , שינוי חיסלה את הקריירה שלה בנושא הזה לחלוטין , ומה לאחר מכן טענו חברי הכנסת של שינוי המסכנים כי לא ידעו מה לעשות בתקשורת ולפיד האשים ברוב חוצפתו את מפלגת העבודה והשמאל של מרצ שלא אישרו את החוק אבל מה הוא עשה - אישור - לא מה פתאום! למה שהוא יעשה את העבודה השחורה ?! , בנוסף במידה ולפיד כול כך דוגל באידיאולוגיה מה שאנחנו יודעים שלא! הוא היה יכול בשבילכם בוחרי שינוי כן כן לכם להצביע בעד החוק בממשלה ולעזוב אותה ,ללכת אומנם למדבר האופוזיציוני המבודד אבל משם להילחם למענכם וכן הוא לא רצה להילחם למענכם הוא רוצה שאתה הפריירים תשימו אותו בכנסת והוא יתיישב לו בכיסא החם של שר המשפטים במזרח ירושלים (משרד המשפטים נמצא שם) ,אני יודע שתגידו לי כי לפיד כן פרש מהאופוזיציה , נכון אתם צודקים אבל מה אתם רוצים?! איתם לו ברירה אחרת - ממש לא ! החלום הרטוב של שינוי בבחירות עוד דבר שנכשל ממשלת חילונים - עבודה-שינוי-ליכוד ירד מסדר היום אך שינוי האמינה בו , מה לפיד לא עשה בשביל זה - עוד הוא היה מקבל לממשלה את ש"ס רק להיות עם העבודה והליכוד ביחד אבל הוא החליט להכניס את אגודה בשביל להיות עם בת דודתו העבודה ועם הרעייה , הליכוד , בממשלה ביחד אבל לאחר שראה שזה לא הולך מכול הצדדים הבת דודה לא אוהבת את הדוד והאישה לא מעוניינת להמשיך את הנישואים עם הבעל הוא הבין שהאח החורג יגרום לסוף הפרשה ולפירוק המשפחה והכסף שנתן שרון לאגודה היה הגורם של לפיד לפרוש למרות שבמידה וממשלת החילונים הייתה מצליחה להתקיים לא היה אכפת ללפיד בכלל מהכסף , הכול שחיתות לשמה (והם מדברים על ניקיון כפיים !זוכרים ?)
3. לשינוי איך אומרים זאת יש אידיאולוגיה כלכלית (מה שבטוח שאין) והיא של ביבי ואיך בטא זאת יותר טוב ממני המשנה לראש הממשלה לשעבר , ח"כ פרס , "קפיטליזם תאצ'ריסטי-חזירי" של ביבי ואנשיו ושינוי כול כך גאה בזה , אני שואל אתכם חברים האם שינוי יודעת על דבר כזה שנקרא "מדינת רווחה" - אני לא בטוח אולי אנחנו בעצם חולמים ואולי שינוי רציונאלים עם ביבי לא - אולי בעצם אנחנו מדינת כלל אזרחיה המדינה ה-52 של ארצות הברית של אמריקה , שכול אחד דואג לעצמו , שהכול טוב ויפה לא - הכול חלום ועוד אומרים שפרס פנטזיונר ! ה...?
4. עמיר פרץ - לגבי עמיר פרץ מה אפשר עוד לומר - לפיד היה גאה בזמנו שהעיף את ההסתדרות המושחתת של הוועדים הגדולים מהכנסת ועמיר פרץ לא יהיה בה יותר ! אבל מה - עמיר פרץ נכנס מהחלון של לפיד שלפיד זרק אותו כמו שאומרים מהדלת , עוד כישלון ללפיד .
5. לגבי ש"ס זה הסיפור המצחיק ביותר , יש עוד דמגוגיה לפידניקית כי שינוי הצליחה להשאיר את ש"ס באופוזיציה , בהחלט נכון , ואולי סוף סוף משהו שהם באמת הצליחו רק דבר אחד הם שכחו ! ש"ס התחזקה ושומרת על כוחה האלקטוראלי עומדת במקרה הרע על 9 -10 ובמקרה הטוב על 13-12 לעומת שינוי ותראו את שינוי בסקרים , הצחוק המוזר של לפיד על ש"ס ,ליכוד ועבודה ושרון גם כן , גרם לכוולם להתחזק חוץ מהליכוד שזה סיפור נפרד בפני עצמו ואת שינוי להשאיר בצד ומה הפלא - ש"ס והעבודה עם שרון לוקחים משינוי מנדטים רבים ומחסלים אותה , אז מה ההצלחה בסיפור ש"ס באופוזיציה אני עוד לא יודע - מה הצלחה בהשמצות עמיר פרץ אני לא יודע ?מה ההצלחה בהשמצת ראש הממשלה אני לא יודע - אבל אני יודע שהכול חוזר בחזרה לשינוי במכה הרבה יותר חזקה ממה שהם שיגרו אותה לעבר כולם בסביבה !


ועכשיו השחיתות - שינוי מדגישה בבחירות הקרובות שהיא נקיית כפיים , הכול נקי בתנועה והכול טוב ויפה , מצחיק לחשוב שפרשת "פריצקי" נעלמה משינוי ה..? ובוא נזכיר קצת את הפרשה :
א. שינוי מדגישה את ניקיון הכפיים שלה , הלינץ' הציבורי , הפוליטי ועוד השד יודע מה על פריצקי היה מגעיל ומכוער ממדרגה ראשונה ,לזרוק אדם לכלבים ש'בית משפט לא קבע כלום' היה מגעיל ביותר ואפיין את התנועה הזו שכמו שאומרים הדיקטטור נובח כמו שהם אומרים וחברי הכנסת של שינוי הקטנים הולכים אחרי האבא הגדול וכמובן שנוציא מהעניין את ח"כ בריזון שהתנהג בצורה מכובדת ולא היה מעורב בפרשה הזו .
ב. גועל נפש זריקת כול פרשה שהייתה שחיתות של פורז ואנשים בשינוי ע"י לפיד ופורז עצמו גם כן לפריצקי אבל מה הכדור חזר מפריצקי לשינוי והוא עומד להתפוצץ בידיים של שינוי .
ג. שינוי נפלה בפח של פריצקי ופריצקי שכביכול טענו נפל בפח של לפיד ושינוי מחזיר להם בצורה הכי חזקה שיכולה להיות .

ואני שואל אתכם חברים ! אחרי כול זה תחשבו אפילו בקצת לשים 'יש' שינוי בקלפי - האם תחשבו ששינוי באמת מפלגה נקיית כפיים - האם אתם רואים בשינוי היום משהו - אני מאמין שלא ואני מאמין שאתם רואים את הפרצוף האמיתי של שינוי ושל השחיתות בישראל !

ולגבי פריצקי ושינוי שידבר בכלליות על הכול נאמר כמה דברים וכי סופר אמריקאי מפורסם ,ויליאם פוקנר , אמר :" העבר לא מת ! הוא עדיין לא עבר " לפריצקי הוא יכול בקלות לחזור למסלול האבנים הצהובות שיחדשו אותו בחזרה ולשינוי תמיד אפשר להשתנות להתפרק ולהפוך להיות משהו מחדש שלא יזכור את פעם ! זכרו והפנימו .
רועי גולדשלגר- מתמחה בענייני גרמניה , לשעבר,שגריר כנסת צעירה., חבר מפלגת העבודה ונוער העבודה .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב