דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טחנות רוח באמסטרדם 

מאת    [ 14/07/2016 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 6599 פעמים ]

לכל מדינה ולכל עיר, יש משהו שמייחד אותה, סימן היכר כזה שמזוהה איתה באופן בולט ומובהק. כמו שפסל החירות הוא סימן ההיכר של פריז, כמו שהביג בן הוא הסמל של לונדון וכמו ששער ברדנבורג הוא אחד מסימני ההיכר של ברלין, כך טחנות הרוח מזוהות כל כך עם הולנד ועם הכפרים שבסביבתה הקרובה של אמסטרדם בירתה.

אמנם להולנד יש סמלים וסימני היכר ידועים נוספים כמו התעלות שנמצאות בכל מקום ועליהן רבים אוהבים לשוט, הצבעוניים ובורסת הפרחים הידועה, קבקבי העץ בעלות הצורה המיוחדת, הפרות והגבינות..., אבל, טחנות הרוח הגבוהות והעוצמתיות שפזורות ברחבי כל המדינה, עושות משהו מיוחד לתיירים המביטים בהן על רקע קו האופק הנקי.

טחנות הרוח הגיעו להולנד מתורכיה. בתחילה הן ידעו להפוך את אנרגית הרוח לתנועה סיבובית ובהמשך לאחר פיתוח הולנדי הן ידעו גם להפוך את האנרגיה הסיבובית לאנרגיה אנכית.

הן נבנו בראש ובראשונה במטרה לווסת את גובה פני ים ולמנוע הצפות שכן ידוע שהולנד היא "מדינה זמנית" ששטח גדול ממנה הוא ים וחלקים גדולים ממנה נמצאים מתחת לפני הים. מאוחר יותר שימשו הטחנות להעברת סימנים ומסרים באמצעות סימונים מיוחדים בכנפיים שלהן ובהמשך גם למטרות תעשיתיות שונות (טחינת תירס, ריסוק עץ וכדומה).

הן נבנו בפשטות רבה למדי והכנפיים שלהן היו בנויות בתחילת הדרך מבד קנבס.

כיום רבות מהן הן כבר אינן בשימוש כלשהו והן פשוט מהוות אטרקציות תיירותיות שמושכת אליהן את מיליוני התיירים המגיעים מידי שנה אל המדינה.

הטחנות כאמור לא נמצאות באמסטרדם עצמה אבל כן ממוקמות במרחק נסיעה קצר ממנה. הנה שני מקומות ידועים ומוכרים בהן ניתן לראות טחנות רוח:

מקום אחד שכזה לראות בו טחנות רוח הוא זנסה סכאנס (Zaanse Schans). במקום שנמצא 20 ק"מ צפונית לעיר, יש 8 תחנות רוח, ובו יכולים התיירים להתרשם מהן וללמוד על דרך פעולתם במעין מוזיאון פתוח גדול. קל להגיע אל המקום עצמאית ואפשר גם עם סיור מאורגן. יש כאן שלל פעילויות לחצי יום של ביקור ובילוי משפחתי.

מקום אחר שכזה הוא הכפר קינדרדייק (Kinderdijk), שנמצא 60 ק"מ דרומית מערבית לאוטרכט, שם יש 19 טחנות שהן למעשה הריכוז הגדול ביותר של טחנות בהולנד. המקום מתאים לבילוי משפחתי של כמה שעות.

לסיום, אל תחמיצו ביקור בטחנות רוח בעת ביקורכם בהולנד. גם אם אתם, כמו רבים אחרים, מגיעים רק אל אמסטרדם לחופשה קצרה, עשו מאמץ וצאו מהעיר ושלבו ביקור כזה מחוץ לעיר. טחנות הרוח של הולנד הן ללא ספק "אתר חובה" לכל מבקר במדינה.

ברלין - מידע, טיפים, המלצות וכל מה שדרוש בדרך לחופשה שלך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב