דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיכונים שונים של הסרת שיער, כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 11/07/2016 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 1966 פעמים ]

סיכונים שונים של הסרת שיער

לא מעט ישראלים עברו בשנים האחרונות טיפולי הסרת שיער במכונים מקצועיים, ובפרט עם מכשירי ההסרה בלייזר לסוגיהם השונים. מדובר בטיפולים המבוססים על הקרנתה של קרן אור בעוצמה גבוהה אל העור, אשר חודרת לשכבות התחתונות והורסת את זקיקי השיער כך שלא יוכלו לשוב ולהצמיח שיערות בעתיד. באופן כללי, מדובר בטיפול בטוח ובעל תוצאות טובות שאליהן מגיעים בסדרת מפגשים לאורך כמה חודשים. יחד עם זאת, בטוחה ככל שתהיה, גם הסרת שיער באמצעות לייזר כרוכה במספר תופעות לוואי וגם בסיכונים שכדאי להכיר.

מה מסוכן בהסרת השיער?

כאמור, הסרת שיער במכשירי הלייזר מערבת הקרנה של קרן אור חזקה אל העור. הסיכונים אמנם נדירים אך בכל זאת קיימים, כגון זיהומים שעלולים להיווצר עקב חיטוי לקוי של המקום המטופל, או הופעה של חבורות אם ישנה רגישות יתר שלא אובחנה בשלב מוקדם. כמו כן, לעיתים שימוש בלתי מקצועי במכשור גורם לתופעת שינוי צבע של העור, במיוחד עם אנשים שעורם כהה, ומדובר בתוצאה קבועה שאינה נאה לעין.

לבסוף, במקרים נדירים במיוחד עלולים גם להופיע דימומים, אם המטפל משתמש בעוצמה גבוהה מדי במכשיר ובתדירות גדולה מכפי הרצוי. מלבד זאת, הסרת שיער במכשירי לייזר עשויה לגרום לעיתים לתופעות לוואי קלות, כגון כאבים לא חזקים שחשים אנשים בעת הטיפול, עליהם ניתן להקל באמצעות משחה או מכשיר מיוחד לקירור. זאת, לצד גירודים, נפיחויות ואדמומיות על העור שבדרך חולפים בתוך ימים ספורים. הדרך הטובה ביותר למנוע את התופעות והסיכונים הללו היא לפנות אל מרכזים מקצועיים ורציניים, ולקרוא מידע המפורסם באתרי בריאות ורפואה מובילים.

הסרת שיער מאז ועד היום

בימינו פונים אנשים רבים לטיפולי הסרת שיער, המערבים שיטות מתקדמות כגון לייזר, אפילציה ואינפרא אדום המסירות שיערות לצמיתות. לצידם, עוד רבים אחרים נעזרים בשיטות מסורתיות של הסרת שיער באופן זמני, כמו שימוש בשעווה, במשחות כימיות וכמובן בגילוח באמצעות סכין. אכן, מדובר בתופעה נפוצה ורווחת כיום, אך חשוב לדעת כי היא לא הומצאה ופרחה דווקא בעידן המודרני. למעשה, היא הייתה מקובלת מאוד גם בעיתות עתיקות, ויושמה לאור מגוון רחב של תפיסות ומניעים.

מדוע הסירו פעם שערות

לאורך ההיסטוריה נהגו בני תרבויות שונות להסיר שיער מסיבות שונות. לדוגמא, גברים שנמנו על שבטים אפריקאים ואינדיאניים היו מגלחים את צידי הראש על מנת לשדר את תחום עיסוקם, מעמדם או יופיים. בניגוד אליהם, גברים שנמנו על תרבויות מערביות היו מגלחים את שיער הראש ואת השפם בתקופות שונות, לאור תפיסות אסטטיות שהעדיפו גוף חלק וגם בגלל התקרחות. כידוע, גישה זו רווחת גם בימינו כאשר גברים רבים ממשיכים להתגלח, ומרבית הנשים אף מגלחות את שיערות הגוף באזורים נרחבים כגון הידיים, הרגליים, בית השחי והפנים. מעבר לכך, קיימות קבוצות חברתיות, כמו פנקיסטים, שמגלחות חלקים מסוימים משיער הראש על מנת להעיד על השתייכות ולשדר מסרים ספציפיים לסביבה. אגב, גם ביהדות התהוו מנהגים לגבי הסרת שיער, כגון גילוח שיער הראש של ילדים בני 3, איסור על גילוח שיער הפאות והפנים, גילוח של ראש האישה ביום החתונה והסרת שיערות הערווה בסוף תקופת הנידה ולפני הטבילה במקווה.

המאמר בחסות פורטל שאל את הרופא. אתר הרפואה המוביל בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב