דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינוי בדימוי העצמי 

מאת    [ 04/07/2016 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3504 פעמים ]

שינוי בדימוי העצמי

שינוי בדימוי העצמי יכול להתרחש כאשר זרקור המודעות מתמקד במקום הנכון. אנו יכולים להחליט ולבחור לאן להפנות את המודעות שלנו. אנחנו יכולים למקד את תשומת הלב: בגוף שלנו, בעולם הסובב אותנו או בעולם הנפש. כשאנחנו ממקדים את המודעות בגוף או בעולם הסובב אותנו אנחנו מתרכזים ב'כאן ועכשיו'. כל החושים נתונים למתרחש ברגע זה בגופינו או באנשים, בחיים ובאירועים בעולם שסביבנו. כשאנחנו ממקדים את המודעות במחשבות שלנו, בפנטזיות, ברעיונות ובזיכרונות שלנו, אנחנו עסוקים בעולם הפנימי שלנו. בעולם הפנימי הזה אפשר להחיות זיכרונות עבר, לתכנן או לנסות לצפות את העתיד ולערוך מעין חזרות וירטואליות לקראתו. אפשר להעניק משמעות לדברים שאנחנו חשים בגוף שלנו או בעולם הסובב אותנו. שיטוט בעולם הפנימי אינו רע ואינו טוב. לעיתים קרובות הוא מועיל להפקת לקחים מן העבר או להכנה לקראת העתיד. פנטזיות יכולות להיות משעשעות מאוד, והן הבסיס ליצירתיות. כדי לחיות חיים מלאים ופוריים וכדי להתחבר לאני האותנטי,  כדאי שננסה להניח למודעות לזרום אל הגוף שלנו , ממנו אל העולם שסביבנו כפי שאנחנו חווים אותו ומשם לעולם הפנימי.

איך משנים דימוי עצמי?

המודעות היא כמו זרקור. אנחנו מדליקים ומכוונים אותה אל דברים שקורים עכשיו, ברגע זה ממש אנחנו יכולים להאיר באמצעותו את המילים שאנחנו קוראים. אנחנו יכולים לכוון אותו אל גופינו, ולאורו לראות את עצמינו את איברנו, את התנוחה שלנו. אנחנו יכולים להאיר את סביבתנו ולראות מה קורה בה כרגע. עכשיו אפשר להאיר את העבר, משהו שעולה בזיכרון. או שאנחנו יכולים למקד את אלומת האור בעתיד מה שאנחנו רואים יכול להיות נעים או מפחיד או מעודד... אנחנו יכולים להניח לזרקור המודעות שלנו לשוטט סתם בנבכי המוח שלנו, אנחנו יכולים למקד אותו בחדות ובדייקנות של קרן לייזר בדבר מסוים או להרחיב אותו ולהאיר מבחר פרטי מידע וידע, זיכרונות, פנטזיות והתרחשויות מדומיינות. אנחנו יכולים להסיט את מודעותינו בהדרגה חזרה אל עצמנו, אל הסביבה אל אנשים, או להניח לה להמשיך לרפרף מחוויה אחת לאחרת. הבסיס של הזרקור מוצב תמיד בכאן ועכשיו. למעשה כך פועלת המודעות תמיד, בכל רגע אנחנו בוחרים במודע או שלא במודע, במה למקד אותה. זאת הבחירה שלנו. אלה החיים שלנו. המודעות שלנו יכולה להוביל אותנו ואנחנו יכולים להחליט להוביל אותה. והבחירה הזאת נתונה לנו 'כאן ועשיו'. (קרסון, 2003)

אנשים אשר סובלים מדימוי עצמי נמוך לרוב ממקדים את תשומת הלב, את הזרקור לעבר הרגשות והמחשבות הלא נעימים, הם משחזרים את מבוכות העבר ואת הזיכרונות שבהם היו חסרי אונים והרגישו לא שווים. הבחירה למקד את תשומת הלב ברגשות הלא נעימים או המחשבות המטרידות רק מעצים את החוויה ואת התחושה של דימוי עצמי נמוך. חשוב להבין שביכולתנו לבחור למקד את תשומת הלב בחוויה של ה'כאן ועכשיו' ולגלות ש'בכאן ועכשיו', "הכל בסדר" אנשים נחמדים אלי ואני יכול לחייך אליהם. אני יכול להפסיק למקד את תשומת הלב שלי בזיכרון הלא נעים ולהתחיל לפגוש את מה שיש עכשיו ואפילו ליצור אותו כמו שהייתי רוצה שהעכשיו שלי יראה.

 

שליו שמעוני תרפיטסית בתנועה מוסמכת על ידי משרד הבראות. מתמחה בטיפול בדימוי עצמי נמוך. http://tipul-ipec.com/?page_id=71




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב