דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 סיבות עיקריות להתנגדותו של עמיר פירני ללגליזציה של סמי הגראס 

מאת    [ 03/07/2016 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 3846 פעמים ]

 

כיום זה לא פופולרי להתנגד ללגליזציה של סם הגראס, כי כך לצערי נראים פני הדור. והדור הצעיר רואה היום את הגראס כחלק אינטגרלי מדרך חיו. הדבר דומה אולי לצריכת האלכוהול המאוד נפוצה ומתארת גם היא כיום, את אופיו של הדור הצעיר, את היכולת שלנו להיפתח, לשמוח, ליהנות בחברת אנשים. אבל ידידי זה לא צורך חיים מחויב, זאת נורמה לא תקינה, נורמה שמעיבה ויוצרת עננה שחורה על תחושות הבטן של הורים רבים, הורים מודאגים.

אפרט:

מעטים הם האנשים שזכו לראות כל כך הרבה אנשים במצב  אחד של ניקיון מסמים, בהשוואה למפגש עם אותם אנשים במצב שני כמשתמשים בסמים, כפי שפוגשת עינו המקצועית והבלתי מובלת של איש מקצוע העוסק בתחום ההתמכרויות עשרות שנים. ועבדכם הנאמן זכה לכך.

המשפחות מתרגלות לנוכחותו ולהתנהגותו של בן משפחתם המכור לגראס, כפי שתתרגלנה עם הזמן לעלייתו במשקל, לשינוי תסרוקתו, לדפוסי התנהגותו ושינוי בהרגלי תזונתו. כן זה חלק מיכולתנו לקבל ולעטוף את בן משפחתנו היקר לנו באיכויות גבוהות של אמפטיה וקבלה.

אבל לאיש המקצוע, האובייקטיבי, הצופה באדם מסטול מגראס, ואח"כ לומד להכיר את אותו אדם נקי משימוש בגראס, מבט התבוננות אחר. ולכן אני כותב את דברי התנגדותי ללגליזציה של הגראס.

אקדים ואומר כפי שתמיד אני מציין, איני חולק על אותם מצבים בהם אדם חולה או מיוסר במגבלה פיזית או גופנית. אדם שבא ואומר לי שגראס רפואי מסייע לו בהתמודדותו. לא הייתי בסבלו ולא אחלוק על תחושותיו אלו. אבל משתמשי הגראס הרפואי הינם מעטים, כמה עשרות אלפים מקרב מיליון ויותר של מכורים לגראס. לא יותר.

משתמשי הגראס נחלקים לכמה קבוצות דיון עליהן ארחיב במאמרי זה:


    • הם האנשים הנפגעים נפשית משימוש בגראס. פגיעה בלתי הפיכה. יבואו צעירים ויאמרו לי, גם מתאונות אפשר להיפגע, גם מפיגוע, גם במלחמות. אוקי, אבל למה להוסיף גורם סיכון נוסף לגורלכם, כשידוע היום שיותר ויותר צעירים נפגעים נפשית כתוצאה לעישון גראס. חשוב שנדע, גם אם מדובר באחוז אחד ממעשני הגראס שיפגעו נפשית, אחוז אחד בלבד. הרי מדובר באחד ממאה צעירים, עשרה מאלף, מאה מעשרת אלפים, ושמונת אלפים צעירים במדינתנו הקטנה. שמונת אלפים צעירים, תפארת למשפחתם, חלומם של הוריהם, תקוותם, אנשים שהופכים להיות נכים נפשית, מטופלים בתרופות אנטי פסיכוטיות, אנשים שלא יקימו משפחות או שמשפחתם תתפרק. זה לא מה שהייתי מאחל לאף אחת מהמשפחות.
    • תאונות דרכים. תאונות דרכים רבות מתרחשות כתוצאה להיותו של הנהג מסטול. כן מסטול מגראס. יבואו המלעיזים ויגידו גם כאן, מה אבל אלכוהול יותר מסוכן, וגראס רק מחדד את החושים, ועוד טעויות נפוצות ורווחות בציבור. אבל לא, הסם ממסטל, מטשטש, פוגע בערנות, פוגע בדיוק הרפלקסים והתגובות, הסם מסוכן וגורם לתאונות מיותרות ולפגיעה מיותרת בגוף ובנפש.
    • עישון של גראס, כעישון של טבק וסיגריות אינו טוב לריאות ומזיק להן. את התוצאות תפגשו בגילאים מבוגרים יותר. ובסבל רב. הגראס מעורבב פעמים רבות בחומרים רעילים אחרים, או בחומרים ממכרים אחרים. תלוי אם הגיע בשרות החיזבאללה, מצרים, או אוהבי מדינתנו האחרים. כן גם זאת עובדה מצערת.
    • סם הגראס ממכר ופותח את התנסויותינו לסמים אחרים. פשוטו כמשמעו. חייל אחד מתוך שנים עשר שמכור לגראס, או שוטר, או נהג, או אזרח אחר, שחסר את הגראס, יתפתה לעשן סם אחר כי כך למד להגיב לרגעי לחץ, למצוקה נפשית, למצבי מתח, במצבים של סגירות חברתית, הווי בני הגיל. קצרה ידי לתאר במאמר זה בכמה צעירים, "מלח הארץ", פגשתי. אנשים שכיוונו את חייהם לקורס טייס, לפיקוד, ללימודים אקדמאים. אנשים שלצער משפחותיהם כבר לא ישיגו את הישגיהם אלו.
    • ריכוז החומר הממסטל בגראס איננו אותו ריכוז חומר שהיה מוכר לנו בעבר. ה-THC   שהיה בעבר בריכוז של 3-5% מהחומר אותו מעשנים, מגיע כיום ל-30-50% מחומרי הגראס שמשתמשים בהם היום. הריכוז הגבוה הזה משפיע שונה ולרעה בתוצאותיו על המעשנים את החומר ששמו עצמו לא השתנה אבל הריכוז בו כן. יותר אנשים מפתחים מעישון גראס פסיכוזות, יותר דיכאונות, יותר אנשים נפגעים באיכויות הקשב והריכוז שלהם, בזמן התגובה המוטורי שלהם, בהפרעות דו קוטביות, במידות מוסריות, ערכיות, בהגינות ובערכים שהיו מקודשים להם קודם לכן.

 

למשפחות אמליץ, אל תרפו ידיים בהתנגדויותיכם לעישון הגראס, אל תקבלו את הטענה שאתם מיושנים ו"כבדים". פנו ליעוץ ומנעו מיקירכם לפגוע בעצמם.

 

עמיר פירני MSW, קב"ן במיל, יועץ מומחה להתמכרויות של הסנגוריה הארצית, מחבר הספר "טראומה התמכרות וטראומה", קליניקה בתל אביב. פל' 0544946034




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב