דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי חרדה דנטלית וכיצד אנחנו מתמודדים איתה 

מאת    [ 30/06/2016 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2427 פעמים ]

חווית הביקור אצל רופא השיניים היא במקרים רבים חוויה מפחידה ואפילו טראומטית עבור רבים מאתנו

מצב של חרדה דנטלית הוא אחד המצבים השכיחים ביותר בכל הנוגע לחרדות בעולם המערבי. מדובר, למעשה, בפחד מביקור אצל רופא השיניים ומפחד מקבלת טיפולי שיניים שונים. עבור לא מעט אנשים, החרדה הדנטלית מגיעה עד כדי פחד של ממש מעצם הסיטואציה עצמה – מכיסא המטופלים, מהמכשירים השונים ומדמותו המאיימת כביכול של רופא השיניים. חשוב לציין שכמו חרדות רבות אחרות, זוהי חרדה לא רציונאלית – טיפולי השיניים המודרניים הם אולי לא טיפולים נעימים במיוחד, אך מדובר בטיפולים בטוחים לחלוטין עם אחוזי הצלחה גבוהים מכמעט כל הליך רפואי מודרני אחר. עם זאת, עדיין אחוז האנשים הסובלים מחרדות דנטליות ברמת חומרה כזו או אחרת מגיע לכדי 75 אחוזים מהאוכלוסייה בהערכה גסה, ואלו הם מספרים עצומים. כעת, חשוב להבין כי כיום ישנן כמה וכמה שיטות אפקטיביות להתמודדות עם חרדה זו, וחשוב עוד יותר להבין מהי האלטרנטיבה – כאשר אנחנו לא מתמודדים עם החרדה הזאת ומאפשרים לה למנוע מאתנו לקבל את טיפולי שיניים הנחוצים לנו, אנחנו גורמים לעצמנו לנזק בלתי הפיך לעתים, ואסור לנו לאפשר לעצמנו להזניח את השיניים שלנו. כעת, נכיר קצת דרכי התמודדות עם חרדות דנטליות.

שיטת שונות להתמודדות עם חרדה דנטלית, והיעילות של כל שיטה, יתרונותיהן וחסרונותיהן


    • סדציה – סדציה, או טשטוש, היא שיטה פרקטית פשוטה למדי להתמודדות עם חרדה דנטלית. מדובר, למעשה, בטיפול מטשטש הגורם למטופל להיות במצב הכרתי מעורפל במהלך הטיפול, שאמנם הינו מצב של שליטה מלאה בגוף, אך במצב מטושטש מספיק בכדי להירדם או בכדי לא להיות מודע לחלוטין למתרחש בפיו. מאידך, במצב של סדציה ניתן גם להעיר את המטופל אם הוא נרדם באמצעות גירויים מסוימים, מה שמאפשר גם שיתוף פעולה במידה ורופא השיניים זקוק לו. היתרונות של שיטה זו הם בהתאמה המדויקת שלה לכל מטופל על ידי רופא מרדים, בניטור האיכותי של מצב המטופל במהלכה, ובטשטוש שגורם לכך שהמטופל לא יהיה מודע ולא יזכור את החוויה, וכך תימנע ממנו הטראומה והחרדה.
    • הרדמה מלאה – השלב הבא בהתמודדות עם חרדת דנטלית הוא הרדמה מלאה – הרדמה לכל דבר ועניין שמתבצעת גם כן על ידי רופא מרדים מומחה, וכך המטופל ישן לחלוטין ואינו מודע למתרחש בפיו באופן מוחלט. זוהי כמובן לא שיטה שמתאימה לכל אחד, אך במצבים חמורים של חרדות דנטליות זוהי שיטה אלגנטית שמאפשרת לרופא השיניים לבצע עבודתו בצורה איכותית ביותר.
    • רפלקסולוגיה – גישה מתקדמת ביותר בכל הנוגע להתמודדות עם חרדה דנטלית היא לשלב בטיפול השיניים פגישה עם רפלקסולוג כשלב מקדים. פגישה זו מאפשרת למטופל לשחרר מתחים נחוצים במיוחד לפני הטיפול, ולהגיע לטיפול במצב רגוע ורפוי לחלוטין, מה שמשכך במידה רבה את החרדה הדנטלית שהייתה מפריעה לו בדרך כלל.

ההתמודדות האפקטיבית ביותר עם חרדה מטיפולי שיניים היא בחירה בקליניקת שיניים ברמה הגבוהה ביותר

ההתמודדות האפקטיבית ביותר עם חרדה דנטלית היא בחירה בקליניקה הדנטלית הנכונה עבור טיפולי שיניים שלכם. אם גם אתם משתייכים למרבית האוכלוסייה, הסובלת מחרדות דנטליות כאלה ואחרות, אל תתפשרו על איכות הקליניקה הדנטלית אליה אתם פונים – קליניקה ברמה הגבוהה ביותר מעניקה לכם קודם כל את תחושת הביטחון הנחוצה על מנת להבטיח את השקטת החרדה הראשונית, ולאחר מכן גם מספקת לכם את מגוון הפתרונות הטיפוליים הפוטנציאליים להתמודדות איכותית עם חרדות דנטליות ולביצוע טיפול השיניים בצורה המקצועית והיעילה ביותר.

אם ברצונכם לקבל מידע נוסף על טיפולי שיניים, צרן עימנו קשר בגרה קליניק!


http://www.garaclinic.com/


072-3291137


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב