דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני בטיפול בבעיות שינה (אינסומניה) 

מאת    [ 20/06/2016 ]

מילים במאמר: 921   [ נצפה 2618 פעמים ]

תסכימו איתי כי שינה היא דבר נפלא בהנחה ואתם מקבלים מספיק ממנה. כששינת הלילה הינה מספקת, יתרום המצב לתחושת אנרגטיות, רעננות ופרודוקטיביות למשך היום כולו. הבעיה מתחילה כאשר לא זוכים לה או למספיק ממנה. 

הידעתם כי כל אדם אחד משלושה, סובל מאיזה שהיא בעיה הקשורה בשינה. יוצא לי לפגוש בכל יום מטופלים בקליניקה שלי המתלוננים על קושי בשלב ההירדמות, התעוררויות תכופות במהלך הלילה, או שינה לא איכותית, כלומר, מצליחים לישון כמות שעות מספקת אך עדיין לא מרגישים כי ישנו מספיק או רעננים מספיק בסופה. הסיבה לחלק מין המקרים היא הפרעה זמנית שלרוב משוייכת לסטרס. תהיה הסיבה לבעיות השינה אשר תהיה, חוסר בשינה עשוי להביא לשינויים נפשיים או גופניים. בהמשך המאמר אביא הסבר לגבי חשיבותה של שנת לילה טובה ומה תוכלו אתם לעשות במטרה להבטיח שאתם נחים בצורה מספקת. 

שינה ללא ספק היא הכרח! לא מדובר בפעולה החשובה פחות מאכילה או הליכה לשירותים. מדובר באחד הצרכים הבסיסיים אשר  דרוש לגופנו למטרת תיפקדו התקין. השינה קשורה לתהליכים שונים ומגוונים בגופנו כמו למשל: הפחתת הורמוני הסטרס, הסדרה הורמונלית,  שיפור הזיכרון, חיזוק המערכת החיסונית. השינה היא זו שבמהלכה מתאפשר לגופנו לתקן את עצמו ולהחזיר את כל מה שדרוש לו לתפקוד היומיומי.  

מה הכוונה באמירה ?מחזור השינה??

לרוב אנו עוברים בכל לילה ארבעה שלבים בזמן בו אנו ישנים. אורכו של כל שלב עשוי לנסוע בין 90 ל-110 דקות. על מנת שנחוש רעננים ואנרגטיים בבוקר, עלינו לעבור בכל לילה את כל שלבי השינה. בייחוד  עלינו לעבור את השלבים ה-3 וה-4.  

שלב 1 מדובר במצב בו אנו מצויים בין מצב של עירנות והירדמות שינה קלה  

שלב 2 מדובר בשלב שינה בו מתקיימת התחלה של התנתקות מהסביבה. בשלב זה קצב הנשימה והלב הם עדיין רגילים.

שלבים 3 ו-4 מדובר בשלבים בהם השינה היא עמוקה ומתקנת. בזמן זה לחץ הדם שלנו צונח, נשימתנו מתחילה להאט, השרירים הופכים להיות רפויים, אספקת הדם לשרירים עולה. בנוסף, מתקיימים בשלב זה שלבי גדילה ותיקון רקמות. כמו גם, האנרגיה בגופנו עולה וחוזרת למצב התחלתי במקביל לשחרור הורמונלי (לדוגמא הורמון הגדילה ההכרחי לשם גדילה והתפתחות, כולל זו של השרירים).

שנת REM נמשכת כ-25% מן הלילה. שלבים אלה מתחוללים לראשונה כתשעים דקות לאחר הזמן בו נירדמנו, וחוזרים על עצמם כל 90 דקות. חלימה היא הדרך של המח לעבד נתונים. בשלב זה מתקיימת אספקת אנרגיה למח ולגוף ובאותו הזמן מתקיימים עוד: תנועת עיניים מהירה, הגוף הופך כבד וחסר תנועה בזמן שהשרירים מפסיקים לעבוד. חשוב מאוד לעבור את מחזור השינה הזה מספר פעמים בכל לילה. זאת משום שמחזוריות השינה הזו מסייעת למח שלנו לעבד את האירועים שקרו לנו במהלך היום ולהפוך אותם לזכרונות. היא מאפשרת לנקות את תוצרי הלוואי שיצר המח במהלך היום,  מאזנת את ההורמונים שבגופנו, מסדירה את מערכת החיסון, שומרת על קצב חילוף החומרים, ועוד.  

חישבו עכשניו בשנית אם התכוונתם לבלות את הלילה בעודכם צופים בטלויזיה, לומדים אל תוך הלילה וכיוצא בזה. שנת הלילה שלכם חשובה הרבה יותר.  

במידה ואתם חשים כי הנכם רוצים לישון אך חווים קושי בהירדמות או לחילופין, מתעוררים מספר פעמים רב במהלך הלילה (מה שמפריע לרצף השינה שלכם), קיימות לא מעט פורמולות צמחיות טבעיות העשויות לסייע לכם. הרפואה הסינית גורסת כי הסיבה לבעיות השינה מורכבת וקשורה לרוב למצבם החומרים בגוף, זאת אומרת, הכוונה היא ליין (Yin) ודם. באם אחד מהם נמצא בחוסר, עשויה להתקיים הפרעת שינה. גורמים שונים עשויים להשפיע על האיזון של היין (Yin) והדם בגוף כמו לדוגמא: מזון, מתח (סטרס) וגיל. בכדי להתאים את הטיפול המתאים ביותר יש לאבחן מהו הגורם המדוייק הגורם לבעיות השינה. השאלות שצריכות להשאל הן:

האם קיים קושי להרדם או שלוקח זמן רב להרדם (כמה שעות)?

האם אתם מתעוררים מספר רב של פעמים במהלך הלילה? האם חלומות גורמים לכם להתעורר?

האם אתם מתעוררים בתחושת חרדה?

האם אתם מתעוררים במהלך הלילה בכדי להשתין?  

 האם אתם מתעוררים מוקדם בבוקר ומתקשים לחזור לישון?

התשובה לכל אחת מהשאלות הללו עשויה להצביע על תהליך פאתולוגי בגוף, ועל ידי כך מאפשרת למטפל ברפואה סינית להחליט ולקבוע מהי האבחנה המדוייקת ביותר, וכיצד ניתן לטפל בה באמצעות הטכניקות הטיפוליות של הרפואה הסינית.  

דיקור סיני - במידה והגורם לבעיות השינה הוא מתח, האקופונקטורה (דיקור סיני) מסוגלת לעודד את הגוף לעבד טוב יותר את המתח ולהגיב אליו בצורה טובה ונכונה יותר. הדיקור הסיני מסייע לגוף בשיפור תהליכים ובהסדרת זרימת הדם והאנרגיה. בנוסף, גורם הדיקור הסיני לתחושת רוגע ונירוונה כללית במקביל להרפיית השרירים והמחשבות. כל אלה מסייעים ותורמים לשינה טובה ושלווה יותר. 

צמחי מרפא סיניים - הצמחים באים לטפל גם הם בשורש הבעיה, כלומר באותן סיבות לאותו חוסר איזון הגורם לבעיות השינה.  

קיימות מספר פורמולות מדף קלאסיות המיועדות לטפל במצבי חוסר איזון, כמו לדוגמא:   ‏

Suan Zao Ren Tang - מטרת הפורמולה היא להפחית חרדה, לטפל בחוסר שקט וחוסר מנוחה, , פלפיטציות (דפיקות לב חזקות), הזעות לילה, חוסר יכולת או קושי להרדם, ורטיגו וסחרחורות, צמא, ופה וגרון יבשים.  

‏Gui Pi Tang - מטרת הפורמולה היא להפחית רמות מתח וסטרס, לסייע לבעיות בשינה, כמו גם לחולשה או חוסר תאבון.  

בלי קשר, קיימים מספר תוספים העשויים לסייע גם הם לאיכות השינה, כמו לדוגמא:  

מלטונין - מדובר בהורמון המופק באופן טבעי בגוף ובא לסייע לו בתהליך השינה. נטילת הורמון זה עשויה לסייע בהירדמות ולשפר את תהליך ואיכות השינה.

מגנזיום - חומר שמטרתו לסייע בהפחתת רמות הורמון הסטרס (קורטיזול), ולסייע בשחרור השרירים במטרה להשרות שינה טובה יותר.  

השינה שלנו הינה חשובה מאוד והכרחית לבריאות גופנו. כולנו, בלי יוצא מין הכלל, זקוקים לשנת לילה טובה במטרה לאפשר לגוף שלנו ולתהליכיו שיעבדו טוב ויעיל יותר. אם גם אתם נתקלים בבעיה הקשורה לשינה שלכם, אתם בהחלט מוזמנים לפנות למטפל מוסמך, מומחה לטיפול בדיקור סיני וצמחי מרפא, בכדי שזה יוכל לבדוק, לאבחן ולטפל בכם בצורה הטובה ביותר.  

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב