בהעלותך תשעו רצה הקבה לזכות את ישראל
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בהעלותך תשעו רצה הקבה לזכות את ישראל 

מאת    [ 17/06/2016 ]
מילים במאמר: 421   [ נצפה 1189 פעמים ]

 
 

ערש"ק בהעלותך את הנרות, נר מצוה ותורה אור, תשע"ו

 

רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות.

 

ידועים הדברים, מטבע הטוב להיטיב. הקב"ה בורא עולם, ענינו להיטיב לנבראיו.שפע האור והטובה אשר בבורא, אין ביכולת הנברא לקבל ולהכיל, לכן צמצם הקב"ה אורו ומאפשר לנברא למשוך להשיג ולקבל שפע טובה וברכה, הכל כפי מדתה שתדלותו ויכולתו לקבל.

 

וידבר יהוה אל-משה לאמר דבר אל-אהרן ואמרת אליו  בהעלתך את-הנרת אל-מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות.מצווה הקב"ה את אהרון להיות "איש בונה המקשר והמקשר" בין הקב"ה, השפע לבין האדם המקבל.

מסלול השפע אינו ישיר מהקב"ה, המשפיע אל המושפע, האדם. אין האדם יכול להכיל רוב שפעו.

על כן יצר הקב"ה, מרוב רצונו להשפיע טובה לנבראיו, מסלול עקיף כדי שהנברא יוכל לקבל כפי רצונו יכולתו והשגתו.

השפע יורד  ומגיע אל המקדש, אל קודש הקודשים. מקום זה בו נמצא הארון והכרובים מכיל שפע עד בלי די, אין יכולת להיכנס למקום זה. ביום הכיפורים נכנס הכהן הגדול בדחילו ורחימו, אל קודש הקודשים, אל מקום שהינו רק שפע טובה. מי אשר אינו ראוי לשהות במקום בו רק טובה שורה, הינו מת מאי יכולתו להכיל שפע רב זה.

הכהן הגדול הנכנס ביום הכיפורים ענינו למשוך רוב טובה עבור עם ישראל.

על מנת למשוך שפע ממקום זה החוצה, מצווה הקב"ה לעשות המנורה.הנר המערבי, האמצעי הוא הנר אשר להבתו כפופה אל מול קודש הקודשים. כפיפות אשר מבטאת טובה על קבלת השפע. כאדם המרכין ראשו לקבלת הברכה וכהודאה לקבלתה.

משם השפע נמשך אל קני המנורה אשר בהם נאמר אל אל-מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות

הנרות כפופים אל הנר האמצעי, הנר ממנו הינם מקבלים ומושכים השפע.

האדם גם הוא מקבל ומושך השפע ואף מעביר השפע אל שאר הברואים.

 

רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות.

ענינה של מצוה הינה משיכת שפע. יש מצווה המאפשרת משיכת שפע רב ויש המאפשרת שפע פחות.

ישנם 2 סוגי מצוות.האחת מצוות אשר מהות קיומם נובע מהחומריות.מצווה לברך על האוכל, מצוות הנחת תפילין, מקור התפילין מעור הבהמה וכו'.

השניה הינן מצוות רוחניות התלויות בדיבור בחשיבה וכדו'.מצווה כאהבת ה'.

המצוות התלויות ונובעות מהחומר, ענינם העברת שפע מהמקיים, האדם, אל החומר.

המצוות הרוחניות ענינם הגדלת יכולת המקבל, וקבלת שפע גדולה יותר.

 

מהות ענינה של קבלה הינה הידיעה מי הוא הנותן וההודאה לנותן.

בהיות המקבל יודע מקור השפע, הרי יודע הוא להיכן לפנות. בהודאתו לנותן הרי הוא מוכן לקבל עוד.

 

וזכרת, את-יהוה אלהיך--כי הוא הנתן לך כח, לעשות חיל.

שבת שלום

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי .מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, מתמחה במצוקות על רקע נפשי, מטפל בחולים במחלות "סופניות". 052-6409251


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב