דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ללמוד ואיפה ללמוד? איך עונים על שאלת השאלות 

מאת    [ 16/06/2016 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2633 פעמים ]

חלק גדול מהצעירים מגיעים לאחר הצבא או לאחר הטיול הגדול - להחלטה חשובה בנוגע להמשך עתידם. נושא הלימודים האקדמיים הוא נושא חשוב בכל בית בישראל. לעיתים מופעל לחץ על ידי ההורים שרוצים שילדיהם ילמדו תואר, לפעמים זה מגיע מכיוון הצעיר בעצמו שרוצה או מעוניין לפתח קריירה בתחום מסוים. לא משנה מה הסיבה שהשאלה עולה - ההתלבטות, מה בדיוק ללמוד ואיפה ללמוד - היא התלבטות קשה ולעיתים נעשית בצורה לא מיטבית.

בארה"ב יש תפקיד של יועץ לימודים, גם במוסדות האקדמיים עצמם אבל גם כמקצוע פרטי (נטול אינטרסים). שם כבר הבינו שההחלטה צריכה להתקבל עם כלים נכונים תוך שימוש במידע וניסיון של אחרים. בארץ הנושא בחיתוליו והרבה פעמים ההחלטות מתקבלות כתוצאה משיווק אגרסיבי או מידע חלקי שהצעירים מקבלים ממוסדות הלימוד עצמם. זו הסיבה שיש היום סטטיסטיקות שמראות שקרוב ל25% מהסטודנטים בשנה הראשונה, לא ממשיכים בתואר ומפסיקים או מחליפים מסלול. זה בזבוז גדול של זמן וכסף.

מה ללמוד?

השאלה הראשונה שצריכה להיענות היא מה ללמוד. שאלה זו צריכה להיענות בהתבסס על אופי האדם ותחומי העניין שלו, תוך שקלול השפעות סביבתיות (הורים) וכמובן יכולת השתכרות שיש לה חשיבות. כמובן שאנו מאמינים שאדם צריך לרדוף את החלום ואת התחומים שהוא באמת אוהב, אבל צריך גם לקחת בשקלול את היכולת של התואר, שדורש השקעה לא מעטה של זמן וכסף, לספק לך קריירה שתאפשר חיים מלאים ומאושרים. כמובן שללמוד רק לשם השתכרות ופיתוח קריירה זה גם לא פתרון מושלם. פעמים רבות נראה שתחום מסוים הוא קשה או מסובך ודווקא לאחר שמתחילים ללמוד אותו, הוא נראה מזמין יותר.

איפה ללמוד?

זו שאלה חשובה ביותר שאנחנו כאתר שעוסק בתחום, מאמינים שלא היו מספיק כלים להתמודד איתה. מוסדות הלימוד משקיעים משאבים אדירים בימים פתוחים ופרסומים, לייצר תחושה שהתואר שלהם הוא הטוב ביותר והנכון ביותר. לעיתים זה לא המצב. שיחה והתייעצות עם סטודנטים שכרגע לומדים במסלול שאותו אתם שוקלים או אפילו בוגרים שסיימו את המסלול - יכולה לתת לכם תמונה טובה יותר לגבי איכות המוסד ויותר חשוב, איכות המסלול הספציפי בתוך המוסד. את זה ועוד המלצות של סטודנטים ובוגרים על מסלולי לימוד תוכלו למצוא אצלנו באתר.

לסיכום

נאמר שאחת ההחלטות החשובות בחייכם הצעירים היא מה ללמוד ואיפה ללמוד. אל תקלו ראש בהחלטה ותקפידו למצוא כלים ואנשים שיוכלו לעזור לכם לקבל החלטה טובה יותר. לא תמיד חבר של ההורים שלמד לפני 30 שנה הוא הסמכות הרלוונטית. חפשו תכנים והמלצות של סטודנטים באינטרנט - ושיהיה בהצלחה.

אתר הסטודנט מציע תוכן ייחודי שעוזר לאלפי צעירים בכל חודש לקבל החלטה חכמה יותר באשר לאיפה ללמוד ומה ללמוד. נשמח לראותכם ובהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב