דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפ פנסיוני : להרוויח ולא לשלם מס ! 

מאת    [ 12/06/2016 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 5654 פעמים ]

 

כל אדם החוסך בקרן השתלמות אשר מניבה רווחים נהנה מפטור ממס רווחי הון, וזאת להבדיל מכל מוצר השקעה-חסכון אחר בו חייב כל חוסך במס על הרווחים שהשיג.

עובדה זו חשובה לכל מי שחוסך כספים בקרן השתלמות.

אבל לא רק זאת, עובדה זו חשובה ויכולה לעזור לכל אחד אם הוא מחזיק תיק חסכונות ועליו לתכנן את הרכב התיק ואת חלוקת הכספים בין פיקדונות שקלים לטווח קצר, תכניות חסכון, קרנות נאמנות, מניות וקרן השתלמות.

בשנת 2002 פרסמה ועדת רבינוביץ' את מסקנותיה למיסוי רווחים בשוק ההון ובעקבות כך תוקנה פקודת מס הכנסה אשר קבעה לראשונה במדינת ישראל, שיחול מס על רווחים הנובעים מביצוע השקעות בשוק ההון. שיעור מס אשר מאז כניסתו לתוקף עבר שינויים והוא רק הולך ועולה.                                                                                                                                     יחד עם זאת, נקבע יוצא דופן אחד: הפקדות לקרן השתלמות עד לתקרת הפקדה שנתית פטורים מתשלום מס על רווחים ריאליים, אם אלו יימשכו מקרן השתלמות בתום תקופת חסכון מינימלית, לאחר 6 שנים לפחות, או 3 שנים לחוסכים אשר מגיעים לגיל פרישה. ( אם החוסך יבקש למשוך כספים מקרן השתלמות לפני תום תקופת החיסכון המינימלית אומנם לא ישלם מס על הרווחים הריאליים אך ינוכה מן הכספים מס בשיעור המס השולי המרבי הנהוג בישראל ).

נקבע, בעצם, שקרן השתלמות הינו המכשיר היחיד בשוק ההון במסגרתו ניתן לחסוך כספים, מאז שנת 2003 ולא לשלם מס על רווחי הון.

אדם אשר משקיע באפיקי השקעה שונים כמו פיקדונות שקלים או בתוכנית חסכון בבנק, בקרן נאמנות כלשהי או במניות מכל סוג חייב במס רווחי הון על השקעותיו. אם במקביל יש לו קרן השתלמות הרי רווחים שישיג על כספים אלו פטורים ממס (רווחים על הפקדות עד תקרה שנתית פטורים מתשלום מס).

מרבית קרנות ההשתלמות במדינת ישראל כוללות מסלולי השקעה המוגדרים מראש ומאפשרים לחוסך לצבור כספים במסלול אחד או במספר מסלולים במקביל ולהעביר כספים בין המסלולים בכל עת שימצא לנכון. זכות זו לצבור כספים במסלול השקעות נתונה כולה לחוסך בין שהוא חוסך עצמאי ובין שהוא שכיר כאשר למעסיק אין כל מעמד בנושא.

לאור סוגיית מס רווחי הון עדיף לחוסך שאת המרכיב המניתי בהשקעותיו יבצע דרך מסלול מניות בקרן השתלמות (בשוק קיימות קרנות השתלמות עם מסלולי השקעה שונים וביניהם מסלול מניות במסגרתו שיעור ההשקעה במניות עולה על 75%), ולעומת זאת את השקעותיו הסולידיות יבצע דרך קרנות נאמנות, איגרות חוב או השקעות סולידיות אחרות. זאת, מאחר ותיק המניות אמור להניב לאורך זמן תשואה גבוהה יותר ולכן עדיף לצבור את הרווחים הגדולים יותר דרך מכשיר שבו לא יהיה החוסך, חייב במס על הרווחים, בקרן השתלמות ואילו את ההשקעות הסולידיות יותר לבצע במכשירי השקעה אחרים.

 

למאמרים נוספים: www.estricher.co.il

 

(אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ורצוי שכל אדם יבחן את כדאיות החסכון ורמות הסיכון המתאימות לו בעזרת בעל מקצוע)

בעל ניסיון של למעלה מ-17 שנים כמנכ"ל חברות לניהול קופות גמל וקרנות פנסיה, יועץ בתחום החיסכון הפנסיוני לחברות ומרצה בתחום החיסכון הפנסיוני לעוסקים בתחום ולקהל הרחב


www.estricher.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב