דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדיברות לשיווק העסק בעולם הדיגיטלי 

מאת    [ 09/06/2016 ]

מילים במאמר: 900   [ נצפה 2903 פעמים ]

ערוץ השיווק הדיגיטלי הפך בשנים האחרונות פלטפורמה חשובה והכרחית לעסקים. כבר שנים שהדיגיטל הוא לא רק זירה חולפת אלא עולם חדש ומתפתח. חברות ועסקים רבים משתמשים בעולם הדיגיטלי כחלק בלתי נפרד ממערך השיווק, המכירות והשירות. למזלנו, זהו לא טרנד חולף, אלא מהפכה של ממש!

הנה בהגיע חג מתן תורה עשרת הדיברות לשיווק דיגיטלי בשנת 2016:

1. הכר את המתחרים החדשים של העולם הדיגיטלי

העולם ה"וירטואלי" יצר שחקנים ומתחרים חדשים. כיום, מעבר לעסקים ולחברות הקיימות בשוק, השחקן החדש יכול להיות כמוני וכמוך שיכול לתת מוצר או שירות הדומים לחברה מובילה, לדוגמא: כיום בתחום הלימודים והאקדמיה נפתחו ערוצי לימודים חדשים שמאפשרים לאנשים ללמוד מהבית ולקבל תואר אקדמי תוך מהלך מתאים לאורך החיים האישי של כל אחד.

הצרכן יודע שהיום יש לו מספר אמצעי חיפוש, ולכן כל עסק צריך לגלות את המתחרים החדשים שלו ולדעת מה הבידול של אותם מתחרים. ה"שחקנים" החדשים של העסק אמורים לגרום לנו להתעדכן ולהיות במצב של חידוש מתמיד כדי ליצור את הערך מוסף והרלוונטיות ללקוח. גיבוש תכנית הפעולה הדיגיטלית נבנית בצורה הכוללת  זיהוי של האיומים מצד המתחרים החדשים ויצירת  הזדמנויות בידול של העסק בפלטפורמה הדיגיטלית. תמיד תנסו לבדל את עצמכם מהמתחרים וליצור ערך מוסף ללקוח.

כפי שאלברט איינשטיין אמר- "Behind every difficulty lies an opportunity "

2. תן יחס אישי וצור חווית לקוח

חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית שירות וחווית הלקוחות מצוי בערוצים הדיגיטליים כגון פייסבוק, וואטסאפ, ווידאו צ'ט, אפליקציית העסק ועוד. כל הערוצים הללו הם עוד פלטפורמה שירותית ושיווקית, שיכולה בקלות להשתדרג  לפלטפורמה מכירתית. כמובן, חשוב לבדוק שכל הפלטפורמות מקושרים למערכת קשרי הלקוחות של העסק (CRM), כדי לנהל בצורה יעילה את המהלכים השיווקים ולוודא סגירת מעגל במהלך טיפול הלקוח.

 3. כבד את המובייל

לפי מחקרים שיצאו בעולם המובייל, אנו נוגעים בטלפון שלנו כ-150 פעמים ביום! היום, רובנו החלפנו את המחשב הביתי בנייד האישי שלנו. המכשירים של היום מאפשרים לנו לעשות כל פעולה שנרצה מקבלת מידע, ועד תשלום חשבונות. האפליקציות של היום צריכות לתת מענה ללקוח ולהיות  שימושיות ובעלות ערך לזמן ולמקום של הצרכן. כלומר, המיתוג ואופני השימוש יהיו שונים מאתר האינטרנט של העסק, ולכן על העסק ליצור סביבה מותאמת למובייל המאפשרת ללקוח לקבל מענה לצרכיו באופן מידי ונוח. אתר אינטרנט שלא יהיה מותאם למובייל יפסיד מספר רב של לקוחות. אחוז החיפושים בגוגל דרך מובייל כבר מזמן חצה את רף ה-50%.

4. זכור את הלקוח בזמן שמחכה למוצר

בעולם הדיגיטלי, עסקים רבים מגדילים את קהליהם ע"י הזמנת המוצר או השירות דרך האתר. תקופת הזמן בין הזמנת המוצר לבין השימוש בו הוא בעייתי, כאשר במהלכה הלקוח יכול להתחרט ולבטל את ההזמנה. כדי למנוע זאת, החברות מנצלות את הזמן כדי לחזק את הקשר עם הלקוח, בדרך כלל באמצעות תוכן ייעודי ושימושי ללקוח כגון המלצות למוצרים נלווים, דיווח בזמן אמת על סטאטוס המשלוח, ושירותים נוספים שהעסק מציע. כמו כן, חשוב ליצור הזדמנויות נוספות לשיווק ולהכרת הלקוח כגון, תקשורת בהודעות טקסט, במייל וברשתות החברתיות.

לסיכום, חווית הלקוח הממתין צריכה להיות מעצימה, ומעניקה ערך מוסף כדי ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח .

5. כבד את הלקוח וצור ערך מוסף ללקוח

הצרכן הממוצע יודע שבאמצעות העולם הווירטואלי, הוא יכול לקבל כל מידע שרלוונטי לו באותה נקודת זמן ומקום. כיום, יותר ויותר עסקים מבינים שהם צריכים לחשוב לפי צרכי הלקוח, כדי לייצר להם תכנים שמתאימים לאותם צרכנים. כך, מאפשרים להם לקבל את המידע הרלוונטי מבלי שביקשו ולהקל עליו מחיפוש נוסף, ובסופו של יום, להשאיר אותו בשטח שלך ולשמור על השליטה.
השילוב של התחדשות טכנולוגית והיכרות מעמיקה של צרכי הלקוח, תאפשר לעסק ליצור אסטרטגיה שיווקית ייחודית, שתהיה יעילה ושימושית ללקוח ולנו כעסק.

6. שלב בין עולמות ה-Online  וה- Offline

      גבול העולמות הולך ומטשטש, חברות רבות משלבות בין העולמות כדי ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח, תוך כדי יצירת חווית לקוח ייחודית ופרסונאלית. הייחודיות והשילוב בין העולמות יאפשרו בידול וייחוד לעסק ובכך להגדיל את קהל הלקוחות.

7. זהה את ההבדל בין נכסים דיגיטלייםלביןקמפיינים במדיה

קניית מדיה זה דבר יחסית קל אשר מביא לתוצאות מיידיות מהרגע שאתה נכנס לסביבה הדיגיטלית, אך האתגר האמיתי טמון ביצירת נכסים דיגיטליים בבעלות המותג (בעלי ניבוי לאורך זמן) כגון: אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק עסקי, חשבון טוויטר, פרופיל חברה בלינקדאין ועוד. השקעה בבניית תשתיות שיווקיות קבועות בדיגיטל, יגדילו את קהלי היעד ופרסום המותג, ובכך יגדילו את רווחי העסק. לכן חשוב לדעת איך לשלב בין שני סוגי הפרסום כדי שיעבדו יחד וישלימו אחד את השני.

 8. זכור את התוכן ומשוך את תשומת לב של הלקוח

בפלטפורמה הוירטואלית של היום, אנו חשופים למספר פלטפורמות דיגיטליות כגון: פייסבוק, גוגל, מיילים, לינקדאין, יוטיוב, טוויטר ועוד רבים אחרים. ערוצים אלו בסופו של דבר מספקים לנו תכנים פרסומיים ושיווקיים. אותם תכנים נועדו למשוך את תשומת ליבם של קהל היעד למוצר ולשירות העסק. כלומר, כל עסק הוא גם מייצר תוכן. יש צורך לייצר אסטרטגיה שיווקית ע"י יצירת תכנית עבודה המותאמת לערוצי הדיגיטל השונים. שימוש בערוצי המדיה מאפשרים לעסק לקבל מידע רלוונטי על קהל היעד שלו ע"י תגובות, לייקים ושיתופים.

9. הכר את הכלים טכנולוגיים לשיווק דיגיטלי

השיווק הדיגיטלי בגוגל וברשתות החברתיות הפך בשנים האחרונות לחלק עיקרי בשיווק העסק. לכן, כל עסק צריך להכיר את כלי השיווק הדיגיטליים כמו בניית עמודי נחיתה, אוטומציה, קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק, אתר אינטרנט המותאם לסמארטפונים וטבלטים, ועוד פונקציות נוספות שיאפשרו לקדם את העסק שלכם ולהתבלט בזירה הדיגיטלית.

10. תמשיך ללמוד!

עולם השיווק הדיגיטלי לא מפסיק להתפתח ולהשתכלל ואם אתם רוצים להיות הכי מתקדמים ללקוחותיכם הנוכחים והעתידיים, תהיו חייבים לפתוח את העיניים ולעקוב אחרי החידושים האחרונים בתחום. כיום, יש הרבה קורסים בתחום שיאפשרו לכם ללמוד מה הזירה הדיגיטלית מציעה היום, איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, ואף יאפשרו לכם לעשות בעצמכם את השיווק לעסק ולחסוך בהוצאות לגורמי חוץ.

הכותבת היא מרכזת תחום התוכן במכללת דעת השרון, ומתמחה בהפקה ויצירת תכנים בערוצים הדיגיטליים.


כל הזכויות שמורות ל- Daniel Biz-bru




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב