דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלעיני משמש נגד סרטן 

מאת    [ 05/06/2016 ]

מילים במאמר: 1129   [ נצפה 8057 פעמים ]

 

 

 

גלעיני משמש נגד סרטן

 

בימים האלו, ביוני, תמצאו אותי עם גוגואים בכיסים. באמת. אני אוכלת משמש ושמה בכיס את הגוגו. אני לא עושה את זה בכדי לשמור על ארצנו נקיה מאשפה מתגלגלת וגם לא עבור הנכדים, למשחק הגוגואים המפורסם.

מסתבר שבתוך הגוגו, אקרא לו מעכשיו בשמו המכובד גלעין המשמש, בגרעין שנראה כמו שקד, יש חומר אנטי סרטני חשוב במיוחד. החומר נקרא אמיגדלין ומפיקים ממנו תרופה סינטטית בשם לטריל LAETRIL))  . אמיגדלין היא הצורה הטבעית  של   B-17 שיש החושבים שהוא ויטמין חשוב, אם כי לא הוכח שיש לו תכונות של ויטמין, כלומר שהוא לגמרי חיוני לחיים.

יש להבדיל בין לטריל  (LAETRIL) שהוא חומר סינטטי מופק בפטנט ולכן דרוש לו אישור FDA  לבין האמיגדלין הנמצא בשקדים ובגלעיני כל הפירות, למעט הדרים, וכל אחד יכול לצרוך אותו באופן חופשי. בגלעין המשמש הוא נמצא בריכוז הגבוה ביותר (3% ) ולכן מרוכז בו המאמר. לטריל  כתרופה הוא אחד החומרים והנפוצים בטיפול אלטרנטיבי לחולי סרטן. במקסיקו, במרפאה של דר' קונטטרס נותנים לטריל בכמויות גדולות, בערוי, כחלק מטיפול רחב יותר שנועד להגן ולחזק את התאים הבריאים שנפגעים מכימותרפיה ומהקרנות. הטיפול נועד להוות תוסף בטיפול תזונתי משלים בחולי סרטן, ולא משתמשים בו כתחליף יחיד לטיפול רפואי.  

דרך הפעולה של החומר היא על ידי כך שלטריל מתכוונן אל תאי הסרטן והורג אותם ואינו פוגע בתאים הבריאים. על פי יודעי דבר באתר  CANCER TUTOR המדריך חולי סרטן בטיפול משלים, החומר פועל לאט ויש לקחת אותו בכמויות גדולות בכדי שחלק ממנו יגיע לפעולה על תאי הסרטן. כמו כן, כשהחומר הוא חלק מתכנית תזונתית תומכת הוא עוזר ומחזק את מערכת החיסון לפעולה עתידית נגד תאי סרטן. תועלת נוספת מגיעה מכך שהחומר גורם להיווצרות רבה יותר של B-12 בגוף.

אין טעם לחפש B-17 על מדפי בית המרקחת או חנויות הטבע. לא תמצאו אותו שם ובכלל, קשה למצוא אותו. ויכוח נוקב סב סביב הוויטמין הזה. המצדדים בו טוענים שיש מזימה של חברות התרופות וה-FDA  ושמטרתם להעלים תרופות טבעיות וצמחי מרפא מהישג ידו של הציבור בכדי לשמר את הרווחים העצומים שחברות התרופות מרוויחות מחולי הסרטן, ו- B-17 הוא מייצג של המאבק. מנגד טוענות רשויות הבריאות שלא הוכח שהחומר אכן יעיל לטיפול בסרטן, שהמחקרים לא היו חד משמעיים ושהחומר מסוכן. בפועל ה-FDA רודף את המטפלים המשתמשים בלטריל ואף תובעים אותם לדין.

עובדה היא שבגלעין המשמש, כמו בשקדים ובגלעיני תפוחי עץ יש גם קצת ציאניד (שהוא כידוע חומר רעיל), בכמות מזערית ואפשר להרגיש את זה בטעם המריר המיוחד. המצדדים בשימוש בחומר לטיפול בסרטן טוענים שכמות הציאניד קטנה מאד והיתרונות של האמיגדלין הם כל כך גדולים שהרעילות בטלה בשישים וגם שהציאניד מתפנה מהגוף כשהוא בכמות קטנטנה.  בהקשר זה נזכרתי לרגע ב  B-12 שמאושר לבליעה, ששמו הוא ציאנוקובלמין. שימו לב לשם ציאנו... הוא מכיל מולקולה ציאנידית. עם זה אין ל – FDA  בעיה. המולקולה הציאנידית נמצאת גם באנטוציאנינים,  החיונייים לנו, כך שאל תוך ארגומנט הציאניד יש לרדת יותר לעומק. עם זאת, חשוב לומר שכן ידוע על אנשים שלקו בהרעלת ציאניד מאכילה מרובה של גלעיני משמש, כ-50 ביום.

כאנקדוטה, יש אנשים שמוכנים להישבע שהחלימו מסרטן על ידי אכילת גלעיני משמש ויש בחור שיושב במאסר בארה"ב בגלל שהחל לסחור בגלעיני משמש לאחר שהשתכנע ביעילותם למחלתו הוא. אלו לא מחקרים, כמובן, אבל קשה להתעלם מהנושא כשידוע למשל שברוסיה השתמשו בגלעיני משמש לטיפול בסרטן החל מ-1856 ובארה"ב היה נפוץ בשנות ה-70 פרוטוקול טיפולי לסרטן שכלל B-17.

למה עיתונאי צעיר פוטר מעבודתו?

הקלחת רותחת בעניין האמיגדלין ומעניין במיוחד הוא המאמר של דר' מרקולה המתאר בפירוט את מה שקרוי "העלמתה של תרופה הפוטנציאלית לסרטן במשך 40 שנה" . שם המאמר:

" New Film “Second Opinion” Exposes the Truth About a 40-Year Long Cover-Up of Laetrile Cancer Treatment"

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/10/18/laetrile-cancer-research-cover-up.aspx

במאמר, בקצרה, מדובר על מכון מכובד בניו-יורק, New York’s Memorial Sloan Kettering Cancer Center , שחקר בשנות השבעים את הפוטנציאל של האמיגדלין לטיפול בסרטן. כשהחלו להגיע תוצאות מבטיחות וחיוביות על התועלת של החומר בטיפול בסרטן, והחברה הבינה שלא צפוי לה שום רווח מאמיגדלין  ואולי צפויים לה הפסדים גדולים, המחקר הופסק, חוקרים הוצאו מהמחקר ופוטרו ויצאו הודעות בכל העיתונים עד כמה החומר מזיק ולא יעיל. עיתונאי צעיר בשם רלף מוס (Ralph Moss), שנודע לו על התוצאות האמיתיות של המחקר סרב לשתוק ולבסוף חשף את האמת במסיבת עיתונאים חשובה. למחרת פוטר ולווה החוצה ממקום עבודתו על ידי שוטרים. השערורייה הזו השפיעה עמוקות על חייו של מוס, והוא המשיך להילחם בכדי להוציא את האמת לאור. האמת היא שבימים אלו הוא פנה לחברה שעשתה אז את המחקר בדרישה לפרסום הממצאים משנות ה-70.

מחקרים חדשים מאששים תועלת

חשבתי שכאן מת המחקר על האמיגדלין ושאנחנו צריכים להמשיך להיזון משמועות ועדויות אנקדוטליות  ביו-טיוב. מפתיע היה למצוא מידע חדש,  תוצאות ממחקרים מהשנים האחרונות. הנה הן בקצרה:

אוגוסט 2014 – במחקר מגרמניה - אמיגדלין  עוצר התפשטותם וגדילתם של תאי סרטן ערמונית בתנאי מעבדה.

מאי 2013 – אמיגדלין עוצר פיברוזיס כלייתי במחלת כליות כרונית. לדעת החוקרים "האמיגדלין הוא חומר חזק שעשוי להיות בעל פוטנציאל מרפא במחלות כליות פיברוטיות."

פברואר 2013 – אמיגדלין גורם לאפופטוזיס (מוות התאבדותי של תא) של תאי סרטן צוואר הרחם. החוקרים מסיקים ש"זוהי אפשרות חדשה לטיפול בסרטן זה."

אוגוסט 2006- אמיגדלין גורם לאפופטוזיס בתאי סרטן הערמונית. מסקנת החוקרים: "אמיגדלין עשוי להיות אופצייה בעלת ערך לטיפול בסרטן הערמונית."

פברואר 2003 – אמיגדלין ממקור של גלעיני אפרסק מראה אפקט נוגד גידולים סרטניים בהשוואה לחומר גאלט מהתה הירוק.

רשימת המחקרים היא מהמאמר של דר' מרקולה, שם יש קישור לתקצירי המחקרים.

ובכן, התחלתי את המאמר כסיפור של אנקדוטה לא מוכחת ולא ידעתי שאמצא בסופו של דבר מחקרים עדכניים ומשמעותיים.

נראה שיש סיבה להתייחס בכבוד לגלעין המשמש ולגלעיני הפירות האחרים. אנחנו, בחיי היום יום יכולים להינות מהחומרים הטובים שבגלעינים, ואפשר בהחלט לצרוך 1-2 ביום בכדי למנוע התפתחות סרטן ועל מנת לעודד את מערכת החיסון (אגב, זו גם ההמלצה של ה-FDA).

לגבי טיפול בסרטן – יש הוכחות שזה עובד, לפחות עם סרטן הערמונית וסרטן צוואר הרחם. אם אתם צורכים גלעיני משמש, עשו זאת בזהירות כי גם ידוע על הרעלות בכמויות גדולות. עשו זאת כחלק מתכנית תזונתית מקיפה התומכת גם בכבד.

אל תאכלו יותר מ-5 גלעינים ב-90 דקות ולא יותר מ-35 ביום. הסכנה היא לפגיעה בכבד, וזה קרה.

באופן אישי, אני אוכלת תמיד את התפוח על גלעיניו (אורגני) ובעונת המשמש אני מפצחת לפעמים כמה גלעיני משמש, טוחנת ואוכלת עם היוגורט. שיהיה. 

בברכת בריאות שלמה,

                 אביבה אברון

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

הסתייגות

הדיעות והעמדות במסמך זה אינן מתכוונות להוות תחליף לטיפול רפואי קונבנציונלי.  רכישה של מוצר, או של חוברת מתכונים כלשהי אינה מייצרת יחס מטפל מטופל עם אביבה אברון או מישהו מצוותה. אם אתה חושד שיש לך בעיה רפואית כלשהי אנא צור קשר עם רופא המשפחה שלך. אנו מציעים שתמשיך לעבוד עם הרופא שלך גם לאחר שתתחיל ללמוד את השרותים והחומרים שלנו. המידע המפורסם כאן אינה אבחנה למחלה כלשהי ואינה נסיון למנוע, לטפל או לרפא כל מחלה או מצב.

כל מידע באתר זה או בדפי המידע לא עבר הערכה של ה-FDA. שירותנו אינם מתכוונים לרפא כל מחלה או למנוע אותה.

 

אביבה אברון, נטורופתית ND, מטפלת בתזונה ובצמחי מרפא, מנהלת המרכז הישראלי ל-GAPS, התכנית התזונתית לבריאות הגוף והמח המתמחה בריפוי מערכת העיכול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב