דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עץ להסקה - סוגי קמינים 

מאת    [ 05/06/2016 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 1583 פעמים ]

אתם משפצים או בונים את חלומותיכם ואחד החלומות שלכם הוא אח עצים עם אש מהפנטת אשר תוכלו להתכרבל מולה בימם החורף הקרים. אז קודם כל אחלה חלום והנה כמה דברים שכדאי לדעת.

בשוק קיימים מספר סוגים של קמינים:

קמין חשמלי – קמין המופעל עם גופי חימום מפיץ חום נעים אבל חסר לו את הארומה המתלווה לשריפת עצים ואת רעש הפיצפוצים של האש. מאחר שהקמין עובד באמצעו גופי  צריכת החשמל  שלו גבוהה ועלות השימוש בו היא מהיקרות.

קמין גז – אז נכון שלפחות לפי הפרסומים מהשנים האחרונות ישראל הפכה למעצמת גז איזורית אבל לפחות נכון להיום מחירי הגז לא ירדו בחדות וזה עדיין לא כמו לרכוש דלק בערב הסעודית או בונצואלה ... כמוכן, יש להכין תשתית מתאימה לצובר גז חיצוני.

קמין סולר/נפט – תנורים אלו היו פופולריים מאוד בעבר אך כיום לאור מחירי הדלקים הלא יציבים (גם כשהם יורדים הצרכן הישראלי לא מרגיש את זה עד הסוף בגלל המיסוי הכבד) צרכנים רבים מחפשים חלופות כדי לא לסיים את החודש עם גירעון בתקציב. גם במקרה זה יש צורך בהכנת תשתית מתאימה למיכל סולר חיצוני.

קמין פלט – קמין זה הינו תת קטגוריה של קמיני עצים הוא מתאים בעיקר לכאלה שלא רוצים להתעסק עם סחיבת עצים והליכלוך המתלווה  להבערת עצים בבית. גרגרי הפלט עשויים נסורת דחוסה ומסופקים ללקוח בשקים. בד"כ יש צורך למלא את המיכל הייעודי בקמין אחת ליומיים שלושה ופשוט להתיישב מול האח.

קמין עצים – הקמין הנפוץ והמוכר ביותר שמעבר לחום המדהים ולאש המהפנטת מספק לנו חווינ כפרית מלאה הכוללחת ניחוחות ארומתיים של עץ להסקה וצלילים ממכרים של אש בוערת ממש אצלנו בבית. קמין עצים הוא אומים הזול ביותר לתפעול אך אם אנחנו רוצים להמנע מפיח מרובה המצריך ניקוי תכוף, משאריות אפר רבות ומעשן סמיך וחריף שמזהם את הסביבה עלינו להבעיר בו עצים יבשים בלבד וצוי גם שיהיו עצים כבדים בעלי ערך קלורי גבוה ולא עצי גזם או כל חומר בעירה אחר שאנחנו מוצאים.

לאחר שבחרתם את סוג הקמין ואת הגודל המתאים לבית חלומותיכם. ישנו פרמטר חשוב נוסף שעליכם לחשבו עליו והוא מיקום הקמין בחלל הבית. המיקום האידאלי ביותר לקמין הוא במרכז הבית רחוק מהקירות החיצוניים וזאת על מנת שכל אנרגיית החום המופצת מהקמין תתפזר בחלל הבית, "תתבזבז" בחימום הקירות החיצוניים (בעיקר קיר צפוני) ולא תגיע לכל הבית. אם אתם משפצים יתכן ותצטרכו לעשות ויתורים בעניין אך בבנייה של בית חדש אם מקדישים לכך מחשבה מוקדמת ביחד עם המעצב ניתן למצוא פתרון אנרגטי ועיצובי מתאים.

נשאר רק לאחל שתעברו בכיף את תהליך הבניה ושיהיה לכם חורף חם בבית.

מירי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב