דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג - החשיבות ודרכי הביצוע 

מאת    [ 25/05/2016 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2643 פעמים ]

מדי יום נחשף הציבור למאות מותגים בהם הוא משתמש ומקבל את המידע עליהם באמצעי המדיה השונים. כל הקמפיינים הללו הינם למעשה סוג של מיתוג עסקי אשר אמור לגרום ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים לזהות את העסק, המוצר או השירות הספציפי כפי שבעליו ומנהליו מעוניינים שייתפשו על ידם. מהי חשיבות העניין וכיצד עושים זאת בפועל? המשיכו לקרוא.

מיתוג – מהו בעצם מותג?
אין כמעט אדם שלא מכיר את סמל המסחר של חברת "נייק", התפוח של "אפל" או את דף הפתיחה של "גוגל". הסיבה לכך טמונה בעובדה כי אלו נחשבים למותגי-על שכולם מודעים אליהם, בין אם משתמשים בהם בפועל או לא. הגדרתם כמותג נקבעת על פי היחס שמגלה הציבור כלפיהם וכיצד הם נתפשים בעיניהם. הדבר נכון הן לגבי מוצרים פיזיים (נעליים, מכוניות, מסעדות וכו') אך גם לגבי דמויות ציבוריות וארגונים בכלל. המותג עצמו יכול להיתפש כיוקרתי, זול, איכותי, שוויוני או כל גישה אחרת וזאת בהתאם לתכנון המוקדם של בעל העסק והדרך בה הוא רוצה שיתייחסו אליו. בעולם העסקי-תחרותי של ימינו חשוב מאוד לתת לכך את הדגש, לעסוק רבות בתהליכי מיתוג ולהפוך את השירות, המוצר או האופי הארגוני שלכם לבעל התדמית הרצויה. מצד אחד, הלקוחות שלכם בהווה ובעתיד מעוניינים אכן ליהנות מה- "הבטחה" שמציע המותג שלכם ולחזור אליכם כל פעם מחדש וכמו כן, גם אתם כבעלי העסק מעוניינים לתקוע יתד אל מול המתחרים בהתאם לביסוס המותג שלכם בפועל.

כיצד העסק עובר מיתוג?
הדבר הראשון שיש לחשוב עליו הוא כיצד אנו מעוניינים להיתפש בעיני הציבור ולמעשה, לקבוע את זהות המותג ואופיו. ולמשל, האם אתם מעוניינים לעבור מיתוג שטוען כי אתם הזולים ביותר או דווקא כיקרים אך הטובים ביותר? האם אתם מתאימים לפלח אוכלוסייה ספציפי או לכלל האוכלוסייה? בהתאם לכך ייגזרו אלמנטים רבים בתהליך המיתוג שתעברו, בין היתר עיצוב השילוט בבית העסק והפרסום שלו, עיצוב הלוגו, קביעת המחירים וקביעת אסטרטגיות השיווק הנוספות כגון הקמת דף האינטרנט, שיווק בפייסבוק, אופי ההודעות הנשלחות ברשימות הדיוור וכו'. מיתוג העסק מהווה למעשה הבטחה לציבור הלקוחות שלכם, ועל כן זהו שלב חשוב ביותר בתהליך הקמת העסק או הסבתו לעסק ממותג ומכובד. התהליך כולל את אפיון צרכי הלקוחות וזהותם וכמובן את יכולות העסק שלכם, כשבהתאם לכך משלבים את השיקולים השונים בשיווקו, תכנון האריזה, התאמת קמפיין הפרסום לקהל היעד וכו'.

חשוב לציין כי מיתוג עסקים הינו תהליך שמתבצע בימינו באופן משמעותי גם באזורים הווירטואליים של חיינו באינטרנט. ההמונים נחשפים לתכנים ולזהות המוצר או השירות והרושם הראשוני קובע רבות את העתיד. מסיבה זו חשוב מאוד לא לעשות טעויות ולעבור תהליך של מיתוג עסקי בליווי חברה המתמחה בכך. חברות אלו מתכננות יחד עם בעלי העסקים את האסטרטגיה השיווקית המתאימה ביותר ולאורך זמן וכך משיגות את התוצאות המצופות מבחינתכם.

עודד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב