דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום מודעות אבל בעיתון הארץ 

מאת    [ 20/05/2016 ]

מילים במאמר: 1509   [ נצפה 2233 פעמים ]

פרסום מודעות בעיתון הארץ

למרות הפיתוחים החדשניים בתחום הטכנולוגיה, למרות האייפונים, הלפטופים והרשתות החברתיות, העיתון המודפס מהווה עדיין אמצעי פרסום מצוין עבור רבים, המחפשים פלטפורמה מצליחה ונגישה לפרסם בה מוצר חדש, שירות חדש, מידע בנושא כלשהו או כל פרט אחר. עיתון הארץ, העיתון הוותיק ביותר במדינה, החל את דרכו בשנת 1918 ובדומה לעיתונים אחרים בארץ, עבר לא מעט תהפוכות ושינויים לאורך השנים. כיום הוא נחשב לאחד משלושת העיתונים המובילים בארץ, עיתון עם מספר רב מאד של קוראים. קרוב ל – 80,000 עותקים מעיתון הארץ נמכרים מדי שבוע, ולמעלה מ – 100,000 בסופי השבוע. מדובר בעיתון נפוץ מאד, מבוקש מאד ובעיקר גם כזה שנחשב לאליטיסטי במיוחד, ובעיקר בהשוואה לעיתונים מודפסים אחרים.

למי מיועד השירות

פרסום מודעות בעיתון הארץ מהווה פתרון לקהל יעד מסוים, המחפש פלטפורמה מתאימה לפרסם בו מודעות העוסקות בתחומים שונים. גילם של קוראי העיתון נע מגילאים צעירים מאד ועד לגילאים מבוגרים. מרבית קוראי עיתון הארץ מגיעים ממעמד סוציו אקונומי גבוה ועוסקים בתחומי עיסוק שונים במשק. יחד עם זאת, מדובר בעיתון נגיש מאד, עיתון שמיועד לקוראי השפה העברית, עיתון שמפרסם ידיעות במגוון נרחב של תחומים: מחשבים, טכנולוגיות חדשניות, פוליטיקה, נדל"ן והשקעות, תיירות, תרבות, עסקים ועוד. כותבי העיתון הם בין העיתונאים המובילים והנחשבים כיום, בחלקם מובילי דעות ובחלקם כתבים צעירים בתחילת דרכם. מי שרוצה להגיע לקהל היעד המדובר – אל קוראי העיתון, שאלה הם מאפייניהם – עיתון הארץ הוא הפלטפורמה המתאימה לו. מי שרוצה לפרסם מודעות פרסום, מודעות שיווקיות המיועדות לקהלים משכילים, למשל, לקהלים בעלי זיקה לארץ ולקהלים המעורבים חברתית – זוהי הכתובת המתאימה. מי שרוצה לפרסם מודעות פרסום שקהל היעד שלהן הוא אנשי עסקים, אקדמאים בכירים, רופאים מומחים – עיתון הארץ הוא הכתובת הנכונה עבורו. העיתון משמש כפלטפורמה מובילה כיום, ולכן מושך אליו מפרסמים המעוניינים להגיע ישירות אל הקהל הפוטנציאלי.

סוגים שונים של מודעות ואפיקי פרסום מגוונים

ניתן לפרסם בעיתון הארץ סוגים שונים של מודעות. אפשר לבחור לפרסם בו מודעות גדולות וגם מודעות קטנות, מודעות בנות עמוד אחד, מודעות המפורסמות על שני עמודים, מודעות לאורך או מודעות לרוחב. מי שרוצה, יכול לרכוש חבילה מיוחדת, הכוללת מספר אפשרויות שונות של פרסום בעיתון. מנגד, יש אפשרות גם לבחור במודעה אחת בודדת. מודעות הפרסום בעיתון הארץ יכולות להתייחס למגוון רחב של נושאים. מכיוון שמדובר בעיתון עם מדורים רבים, העוסקים בנושאים מגוונים מאד – אפשר לפרסם את המודעה בכל מדור רלוונטי ולהגיע כך ישירות אל קהל היעד. אלו יכולות להיות מודעות פרסום בנושא תיירות וטיולים, מודעות בנושא אופנה, מודעות פרסום הקשורות לתחום הספורט והפנאי וגם מודעות בתחום הכלכלה. כדי לזכות בחשיפה רבה, ישנם כאלה המעדיפים לבחור בחבילת פרסום נרחבת, הכוללת סוגים שונים של מודעות, של גדלים ושל עיצובים וגם חשיפה רבה יותר. סוג נוסף של מודעות, המתפרסמות גם הן בעיתון הארץ, הן מודעות האבל: מודעות המודיעות על מותו של אהוב, של קרוב. המודעות עולות במדור מיוחד, ומפרסמים אותן לרוב בהתאם לכמה קריטריונים, כדי ליצור שפה משותפת וסגנון עיצובי זהה לכל המודעות.

ניתן לבחור בכל אחת מאפשרויות הפרסום השונות, בהתאם לצורך ובהתאם לתוכן המודעה עצמה ולאופי שלה. אפשרות פרסום מסוג אחד היא ה"סדין". פרסום זה נעשה על עמוד מלא ולכל אורך העיתון. מדובר במודעה בגודל של A3, מודעה בולטת מאד שלרוב גם תמשוך לא מעט תשומת לב. סוג נוסף הוא ה"עמוד השלם". מודעת עמוד שלם היא מודעה המתפרסמת על חצי עמוד עיתון ובסמוך לכתבות השונות המתפרסמות בו. גם כאן מדובר במודעה בולטת מאד לעין, מודעה שזוכה לחשיפה רבה. הסוג השלישי הוא מודעות "חצי עמוד", המופיעות בדרך כלל מתחת לכתבה המתפרסמת בעיתון או לצידה. היתרונות של אפשרות פרסום זו הם חשיפה רבה מצד אחד ועלות נמוכה מצד שני. הסוג הרביעי הוא מודעות "עמוד אחורי", העולות בעמוד האחורי ומתפרסמות בצמוד לכתבות, המופיעות גם הן באותו העמוד. מגוון האפשרויות הרחב מאפשר לכל מפרסם לבחור את הפתרון המתאים לו ובהתאם למטרות שאותן הוא מעוניין להשיג. כל סוג של אפשרות מציע מידת חשיפה שונה וגם מוצע במחיר אחר. ניתן לשלב בין כמה אפשרויות ובכל פעם לפרסם את המודעה באזור אחר בעיתון. כך אפשר לזכות בחשיפה רבה יותר ולהגיע מהר אל קהל היעד, הקהל שאליו המודעה מיועדת.

באילו מוספים אפשר לפרסם

לעיתון הארץ ישנם כיום לא מעט מוספים, האהובים על הקוראים. מוספים אלה מודפסים באופן קבוע ובתדירות גבוהה יחסית. זאת לעומת מוספים מיוחדים, המתפרסמים לקראת חגים או בעקבות אירועים מיוחדים, ובדרך כלל אחת לשנה או באופן חד פעמי. הפרסום במוספי עיתון הארץ מאפשר למפרסם המודעה להגיע אל קהל היעד הרצוי ולהיות ממוקד מטרה. מבין המוספים של העיתון אפשר למצוא את מוסף "ספרים" וגם את מוסף "גלריה". מי שרוצה, למשל, לפרסם מודעה הקשורה בתרבות ובפנאי, בנופש, בצרכנות, באופנה או בבידור, מוסף "גלריה" הוא המתאים ביותר עבורו. מי שרוצה לפרסם מודעה שקהל היעד שלו הוא חובבי הספרים ואוהבי הקריאה, כדאי לו לפרסם במוסף "ספרים". "עכבר העיר" ו"קפטן אינטרנט" הן פלטפורמות נוספות של עיתון הארץ, שגם בהן ניתן לפרסם כדי להגיע לקהל יעד מסוים ובעיקר לטווח גילאים רחב מאד. פרסום ב"עכבר העיר", למשל, יתאים למי שרוצה להגיע אל חובבי המוזיאונים, הסרטים, הגלריות וגם המופעים. פרסום ב"קפטן אינטרנט" יתאים למי שרוצה להגיע לחובבי הגאדג'טים, האינטרנט, הפיתוחים האלקטרוניים החדשניים וכדומה.

אבישי רביב, מנהל האתר אנדרטה המתמחה בפרסום מודעות אבלים מסביר לנו כיצד מערכת הפרסום בעיתון עובדת.  פרסום מודעות אבל יעלה במדור המיוחד של העיתון המיועד כולו למודעות אבל, בו הן מתפרסמות בתוך פרק זמן קצר מרגע פנייתו של המבקש. המודעות מתחלפות בתדירות גבוהה ובדומה לפרסום מודעות מסוג אחר, גם הן יכולות להופיע בעיתון בגדלים שונים ובסגנונות מגוונים. פרסום מודעות האבל במדור הרלוונטי לכך יאפשר להגיע עם הידיעה אל קהל היעד המתאים ובתוך פרק זמן קצר.

כמה עולה הפרסום ומה משפיע על המחיר

מי שרוצה לפרסם כיום בעיתון הארץ יגלה טווח רחב מאד של מחירים. המחיר נקבע בהתאם לסוג מודעת הפרסום שבה בוחרים: האם מדובר בחבילת פרסום כוללת או במודעה בודדת? האם מדובר בפרסום חד פעמי או בפרסום החוזר על עצמו? עלות הפרסום בעיתון גם משתנה בהתאם למועד שבו תעלה המודעה – בין אם מדובר במודעה המתפרסמת באמצע השבוע או במודעה המתפרסמת בסוף השבוע. באופן כללי, המחיר נע בין כמה אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים. כל זאת, כמובן, בהתאם לסוג המודעה ולאופיה, כמו גם למדור שבו היא עולה. כדי להוזיל את העלויות, אפשר לבחור בחבילת פרסום, המותאמת נקודתית לצרכיו של המפרסם, ובמקביל גם לערוך סקר שוק כדי לבחון את העלויות המקובלות כיום. בכל מקרה, לפני הפרסום עצמו מומלץ לערוך השוואה בין כמה אפשרויות ולאסוף כמה שיותר פרטים על דרכי הפרסום השונות בעיתון ועל החבילות השונות שהוא מציע.

למה דווקא עיתון הארץ

לא בכדי בוחרים רבים לפרסם בעיתון הארץ. פרסום מודעות בעיתון הארץ הוא הזדמנות ליהנות מלא מעט יתרונות, ובעיקר בהשוואה לעיתונים מתחרים או לפלטפורמות אחרות. ראשית, הפרסום בעיתון הארץ מאפשר למפרסם לפנות לקהל מסוים: לקהל היעד של הפרסומת, הוא הלקוח הפוטנציאלי. מדובר בפרסום ממוקד מאד ולכן גם יעיל מאד. שנית, הפרסום בעיתון הוא הזדמנות לפנות אל הקהל הצרכני ודרך מצוינת להגיע אליו ישירות. מכיוון שקוראי העיתון נחשבים לקוראים משכילים מאד, פרסום מודעות בעיתון הארץ עוזר להגיע אליהם ולהעביר להם את המסר הרלוונטי. עיתון הארץ הוא עיתון מסוגנן, עיתון נגיש ונוח לקריאה. המודעות המתפרסמות בו משתלבות לצד הטקסטים הקיימים ונגישות לקהל הקוראים בדיוק כמותם. מכיוון שיש לעיתון לא מעט מוספים מצליחים, ניתן לנצל את הצלחתם ואת מידת הפופולאריות שלהם ולפרסם את המודעות השונות באחד מהם. ובל נשכח גם את עניין האפשרויות הרבות שמציע העיתון. המפרסם יכול לבחור מתוך מבחר של אפשרויות פרסום שונות, הן כדי להגיע אל קהל היעד שלו והן כדי ליהנות מפתרון המותאם לתקציב שברשותו.

אז איך עושים את זה?

הפרסום בעיתון איננו הליך מסובך או מורכב מדי. כדי לפרסם בעיתון עצמו, ולא משנה באיזה מדור מדובר, יש לפנות למחלקת הפרסום של העיתון או לחברות השונות האחראיות לפרסום בו. את המידע על כך ואת הפרטים הרלוונטיים ניתן למצוא באתרי האינטרנט השונים של החברות, לרבות תעריפי הפרסום עצמם. הכנת מודעת הפרסום, עיצובה, קביעת הטקסט וגם שילוב האלמנטים השונים בה, הם אולי החלק המורכב והארוך יותר בתהליך, שכן הוא מצריך יצירתיות רבה, היכרות עם קהל היעד וגם אמצעים מתאימים לעשות זאת. חברות רבות נעזרות במשרדי פרסום מובילים, האחראיים ליצירת המודעה. המודעה הרצוייה מעבירה מסר מסוים, חושפת את השירות או מציגה את המוצר החדש בפני קהל היעד – קהל הקוראים.

חשוב וכדאי לדעת - לפני הפרסום

לא פשוט לבחור את הפלטפורמה בה כדאי לפרסם וגם את האופן שבו תראה המודעה (ולא משנה באיזה סוג של מודעה מדובר). ישנן כיום, לצד עיתון הארץ, לא מעט פלטפורמות פרסומיות, המציעות את שירותיהן. עובדה זו הופכת את הבחירה לאתגר של ממש, במיוחד עבור אלה שאינם בקיאים בתחום או שאינם נוהגים לפרסם מודעות באופן תדיר. גם טווח המחירים הרחב, אפשרויות הפרסום והחבילות השונות הופכים את המשימה הזו למשימה לא קלה, משימה המצריכה בחינה מעמיקה ואיסוף פרטים מדויקים באשר לאופייה. איכות, מחיר אטרקטיבי וגם פרסום מהיר הם בין השיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמפרסמים בעיתון ואת זאת ניתן לבדוק מול החברה האחראית על כך בפועל, וכמובן – גם מול העיתון עצמו, בו תתפרסם המודעה. ישנן לא מעט חברות וגם אנשים פרטיים המעוניינים לפרסם מודעות שונות בעיתון "מהיום להיום". הדבר הוא אפשרי, בתנאי שפונים אל הכתובת המתאימה. אפשר לפרסם מודעות בעיתון הארץ בתוך פרק זמן קצר, אך חשוב לעשות זאת על ידי פנייה אל הגורם הרלוונטי: אל החברה הדואגת לפרסם בתוך 24 שעות ולעיתים פחות מכך. העיתון מייעד אזורים שונים בו לפרסום מודעות בתחומים שונים, כמו מודעות אבל למשל – מודעות המתפרסמות מהיום להיום ומאפשרות לכל אלה המעוניינים לפרסמן לקבל את המענה המתאים ובאיכות הנדרשת

אנדרטה אתר מודעות האבל וההנצחה הגדול בישראל  לאתר 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב