דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כפיית מיניות בחיי הזוגיות, לצד התמכרויות לסמים ממריצים, נייס גאי, אלכוהול ומין 

מאת    [ 16/05/2016 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 3190 פעמים ]

אקט מיני כפוי, או אונס במערכת הנשואים והזוגיות, הינו נושא מורכב ועדין לדיון. לא מן הסתם זה הוא אחד מהנושאים הפחות מדוברים ונידונים בשיח האנושי. לא "פלא הוא הדבר" כי קיים קושי רב בבדיקת תחום זה שאינו מאפשר מחקר גלוי ופתוח בקרב זוגות.

אונס או אקט מיני כפוי, שלא בהסכמה ורצון של שני בני הזוג, הינו תחום הנופל פעמים רבות תחת הגדרה שגויה. ישנן בנות זוג רבות שיפחיתו מחומרת המעשה. אקט הנתפס כחלק מחיי הישות בין בני הזוג וצרכי הפורקן השונים בין גברים לנשים.

 יחסי מין בכפייה, בחיי הזוגיות, מושפעים מדרכי החינוך והתרבות בארצות השונות בעולם. לצד חינוך דתי סגור ומופנם. אפשר לראות כי מדינות מפותחות ופתוחות יותר בדרכי חינוכם ותרבותם יתנגדו לאופי יחסי מין בכפיה, וההפך, ככל שהחינוך והתרבות בחברה מסוימת, נוקשים יותר, סגורים, ולא פתוחים, תגובות המין בכפיה בין בני זוג ימצאו במגמת בעליה.

אבל אני אומר כי יתרה מכך, בנות זוג רבות המגיעות לקליניקה שלי ומספרות על אירועי אביוז והתעללות שעברו בחיי הזוגיות שלהן, לא ממהרות להבין כי כפית יחסי מין בזוגיות נופלת תחת ההגדרה של התעללות מינית או אונס.

"כיום אונס במסגרת הנישואים מגונה על ידי חברות רבות בעולם ונחקקו חוקים רבים נגדו הן במדינות השונות והן באמנות בינלאומיות. ועדיין, במדינות רבות אונס במסגרת הנישואים עדיין לא זוכה להתייחסות בחוק, וגם אם כן - נאכף רק לעתים נדירות" (וויקיפדיה 2016)..

פעמים רבות אני שומע מגברים צעירים המגיעים ממקומות של חינוך סגור ונוקשה כי התופעה של כפיית מיניות או אונס בחיי הזוגיות, מיוחסת להשקפה המסורתית של נישואים ושל מיניות של נשים וגברים. גישה המניחה כי לנשים יש עניין מועט במין בהשוואה לגברים. או גישה החושבת כי  לגבר, בשל צרכיו המיניים הגבוהים, יש זכות לדרוש מאשתו לקיים אתו יחסי מין כשלבת הזוג חובה להיות זמינה ומסכימה מינית לדרישות בן זוגה.

בהיותי איש טיפול מאוד קשה לי להעריך את שכיחותם של מקרי המין בכפיה בין בני זוג. ישנן בנות זוג המגיעות לדון בסוגיה זו לאחר מצוקתן במקרים של כפית מין בזוגיות תחת השפעת אלכוהול, סמים, ואפילו סם האונס. ישנן נשים המשנות את הסמנטיקה של ההגדרה של האקט המיני, וכפית המין בזוגיות נתפסת על ידן כהגדרתן כ"התמכרות למין" ולצרכיו, של בן זוגן.

יתרה מכך, כמה בנות זוג נענות לבקשותיו של בן זוגן להשתתף באורגיה או חילופי זוגות. אקט הבא לרצות יותר את צרכיו של הגבר מאשר את משא תשוקתן של הנשים. וכמה ממעשי התהוללות זו יכולים להתקיים ללא מעורבות גבוה של צריכת אלכוהול וסמים. איני יודע, אני מציף את הדילמות מחדר הטיפולים ומהאנשים המגיעים אלי.

נושא הכפייה של יחסי מין בזוגיות הינו נושא הנופל תחת תחום אפור ואינטימי בין בני זוג. תחום שבני ובנות זוג מעטים מעלים אותו לדיון גם בפני הקרובים להם ביותר.

הכניסה המוגברת של שימוש בסמים ואלכוהול בעשור האחרון, בארץ ובעולם המערבי בפרט, מעלה ביתר חשיבות נושא זה. יש לשבור את מעגל הסודיות סביב כפית מיניות בין בני זוג כחלק מדרכי החינוך והתרבות בחברתנו.

פל 0544946034 עמיר פירני MSW קב"ן במיל' יועץ מומחה של הסנגוריה הציבורית 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב