דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים בנושא סריגה 

מאת    [ 08/05/2016 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 5780 פעמים ]

סריגה- אומנות שנעלמה מהעולם?

בעוד שסריגה נתפסת כתחביב שכבר תם זמנו, בשנים האחרונות ניתן לראות עליה משמעותית בכמות האנשים אשר לומדים לסרוג. נשים סורגות כיפות ומפיות לקישוט הבית, קבוצות סורגות מגוון פריטים כמו שטיחים, סלסלאות, צעיפים ועוד, ותצוגות סריגת בובות מוצגות בכל הארץ. בעזרת הסריגה ניתן לתת ביטוי אישי לסגנון העיצוב שלנו, תוך יצירת אלמנט שימושי או דקורטיבי.

שישה טיפים לסריגה


    • איך מתחילים לסרוג? סריגה למתחילים יכולה להיות מבלבלת, אך למזלנו ישנן כמה דרכים פשוטות ונוחות להתחלת הלימוד. ניתן לקחת קורס או מורה פרטית אשר יתנו לנו כלים רבים הנוגעים לסריגה ויקדמו אותנו בצורה מהירה בשליטה באומנות זו. לאלו שאינם מרגישים בנוח עם אדם זר, ניתן ללמוד עם חבר או חברה אשר יודעים לסרוג, מישהו מהמשפחה או לנסות לימוד עצמי בעזרת ספרי סריגה או סרטונים אשר ניתן למצוא רבים מהם באינטרנט.


    • מה עלינו לדעת בבואנו לבחור חוט ומסרגה?  ישנם חוטי סריגה רבים ומגוונים, וכל אחד מהם מסומן באופן מפורט על התווית המאגדת את הפקעת. כאשר קונים חוט, יש לשים לב להמלצת היצרן לעובי המסרגה המומלצת. עובי המסרגות נמדד לפי מספרים כאשר ככל שהמספר גדל כך המסרגה עבה יותר. במידה ואין אנו יודעים באיזה חוט לבחור או באיזו מסרגה נצטרך להשתמש, רצוי להתייעץ עם המוכר.  


    • איך ממשיכים לאחר בחירת החוט? סריגה תמיד מתחילה מהעלאת "עיניים", אלו הם המבנים המקשרים בין החוטים, או בין החוט לעצמו והם גם מספקים את המבנה הבסיסי לסריגה.כדאי להשקיע בלימוד העלאת העיניים היות ובלעדיהן לא ניתן להתחיל לסרוג.


    • אין דרך לא נכונה לסרוג: ישנם שמות מקצועיים לדרכי סריגה רבות, אולם ישנן דרכים רבות להגיע לתוצאה הרצויה, ולכן יש לעבוד בצורה יצירתית ולזכור שהדבר החשוב ביותר הוא להגיע לתוצאה שנהיה מרוצים ממנה.


    • שמרו על החוט מסודר: נכון שניתן לסרוג גם כאשר החוט חופשי, אולם הדבר מסוכן ביותר ומעלה את הסיכוי למצוא את עצמנו עם קשר אחד גדול, אשר ייקח זמן רב להתיר ולעיתים אף נצטרך לגזור את החוט בכדי להמשיך.


    • החוט מאחור בסריגת עין ימין ומקדימה בסריגת עין שמאל: טיפ זה אולי לא ברור לאלו מאתנו אשר טרם התנסו באמנות הסריגה, אולם הדבר יהיה מובן מיד כאשר תתחילו. בעיה ידועה אצל מתחילים הינה שלוקח זמן רב לגלות שיש להעביר את החוט קדימה לפני שסורגים עין שמאל ואחורה כשסורגים עין ימין, והיות והדבר טריוויאלי ביותר לאלו אשר סורגים במקצועיות, לרוב הם לא יגלו לכם את זה.

אפשר לסרוג כל דבר שנרצה

כאשר שולטים באמנות הסריגה ניתן לסרוג כל דבר העולה על רוחנו, החל מבובות, דרך תחתיות לכוסות ועד לבגדים מעוצבים. תוך כדי הצלילה לעולם הסריגה ייחשפו בפנינו אפשרות רבות ומגוונות, אשר נוצרות לאור המבחר הרב של חוטים ומסרגות הקיימות, שנותנים לנו את האפשרות לסרוג במרקמים שונים, בכיוונים שונים ולשלב בין אינסוף של אפשרויות ליצירת התוצר הגמור. 

ויטלגו - שיווק חוטי צמר איכותיים למגוון מטרות סריגה 072-3233234




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב